zondag 24 maart 2019

Bee bij Wilma

Ik was het vergeten!
Lang leve Whats App,
anders was ik woensdag vast gebeld;
"Kom je nog?"

Maar nu kon ik bijna
'probleemloos' aanschuiven.
Buurt genoot mee,
bloemen mee,
boek mee.

Het was een HEERLIJKE dag,
waarin ik vooral heb zitten snijden!

Aan wat?

Ha ha

ROSA natuurlijk!


Mijn mandje was zo gevuld met combinaties,
liniaal, snijmes en mat eronder.


Ik had verder niets te showen,
de anderen hadden gelukkig wel wat mee gebracht.


De Sweet Surrender van Wilma. 


En heet van de pers de 
Pocket of Posies van Annie!


Het is dat ik deze al gemaakt heb,
anders zou ik zo kunnen beginnen.
Wat een lollige, leuke quilt om te maken.


Hier het middenstuk van Wilma.
Geen cirkels op de lange 'stengels', 
maar jojo's. Daar is ze gek op.


De dancing dollies van Mirjam,
voor een van haar kleinkinderen.


Met lieve blozende gezichtjes!


Een 'Had je me maar'


De quilt met heel veel, echt heel veel,
echt hele kleine stukjes. 
Het thema is wel duidelijk dacht ik zo!

"Hollands Glorie"


En dan het nieuwe project van Wilma,
"Rosa"

In weer totaal andere kleuren dan die van mijzelf.
Dat maakt het werken aan dezelfde
quilt ook zo leuk.
Hetzelfde, maar toch weer totaal anders!


Een heerlijke dag,
met een top verzorging.
Kopje koffie, bakje thee, heerlijk soepje,
nog beter broodje en onderwijl 
lekker patchen, kletsen en
kijken bij elkaar. 


Elly, mijn dorpsgenoot, zat stilletjes te werken.
Gewoon de hele bups in haar schoot.
Als we niets gevraagd hadden zou het
ook zo weer in de tas mee naar 
huis zijn gegaan.


De eerste drie rijen van haar Sweet Surrender zitten
in elkaar. Voor het einde van de maand
wil ze de top, op de randen na, klaar hebben.

Al met al een heerlijke inspirerende dag.

In oktober zien we elkaar weer,
dit keer heb ik het GELIJK in mijn agenda gezet.


Fijne zondag,

tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!






13 opmerkingen:

Annemiek zei

Heerlijk zulke bee's gezellig met elkaar werken en mooie projecten zien af of in wording altijd leuk. Groetjes

Judith zei

Ook zelf even een reactie.

Phyllis zei

Rosa! En mooi die Rosa in andere kleuren van Wilma. Ziet er heel gezellig uit.

Anoniem zei

Wat prachtig die sweet surrender. Ik geef me gelijk over en ga in mijn lapjeskast snuffelen.

Annelies zei

Heerlijk naar al die lapjes en blokken kijken ! Ik herken de Hadjememaar van Mirjam. Fijne zondag !

BezigeBijMirjam zei

Het was zeker gezellig! Gezellig gekletst, steekjes gezet, verwend door Wilma. Toch hebben we ook veel gedaan. Zeker leuk om dezelfde quilts in andere uitvoering te zien. En zo mooi ook. Fijne zondag!🤗

Marguerite zei

Mooi!!

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat een gezellige bee en met wat een prachtige werken zijn jullie bezig
Groetjes Elly

Floor zei

Weer zo gezellig! Mooie dingen zijn er onder de handen.
Heel herkenbaar dat stilletjes werken op je schoot, doe ik ook altijd op de bee.

Wilma zei

Was super gezellig! En leuk om weer een nieuwe agspraak gepland te hebben.
Leuk om dit blog te lezen en weer aan woensdag terug te denken. Tot gauw meis

Janet zei

Such lovely projects - I'm feeling inspired! I especially love that Sweet Surrender quilt - it's so beautiful!

wilma oud zei

Wat gezellig, zo met elkaar. Mooie dingen worden er gemaakt. Lieve groet van Wilma

Dientje zei

De gezellige Bee straalt van het verhaal af. De Sweet Surender is een beauty. Gr. Dientje