dinsdag 22 januari 2019

Blue Monday

Blue Monday?
Blue?
Nou ik heb zeker Blue gezien.


Het begon bij de visboer,
Blue in de haven van Spakenburg!


Toen met Wilma aan de wandel.
Lekker naar buiten, de zinnen verzetten,
de benen strekken en effe bijkletsen natuurlijk!


Maar niet voordat we bij "de Kuil"
gaan lunchen.


Het is een super fijne plek.


Daar gaan we.
het was de bedoeling dat je goed zou kunnen zien
hoe "BLUE"
de lucht wel niet was.......
Hier zie je alleen maar rode wangen!


Kijk, hemelsblauw!


Blauwe broeken, blauwe jas,


Blauwe route,
twee uurtjes hebben we gewandeld over de
Hoge Vuursche.


En dan een lekkere latte!
Hoe simpel kan het zijn?


Voordat de zalm in de oven gaat,
span ik eerst mijn middenstuk.
Dat doe ik op zolder want daar is vloerbedekking.


Op de rijgdraad die de maat van het blok aan geeft,
zet ik speldjes.
Heel veel speldjes,
ik 'veeg' net zo lang totdat het glad en strak is.


dan met de plantenspuit erop.
Wanneer het dan droogt 'krimpt' het blok,
en omdat het vast gespeld zit 
trekt het zo mooi glad.
Daar heb je geen strijkbout voor nodig,
alleen wat speldjes, een vloerbedekking,
een plantenspuit en wat geduld.

Vanmiddag ga ik eens kijken hoe
het erbij ligt!

Fijne dinsdag allemaal,


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!



11 opmerkingen:

Annemiek zei

Heerlijk die wandeling, de vrieskou straalt ervan af. Gelukkig scheen de zon. Goede tip voor het opspelden. Nu alleen nog vloerbedekking zoeken. :)

Marguerite zei

Mijn blauwe maandag was er eentje onder een blauw dekbed met een heerlijk boek.
Toch had ik liever die van jou gehad.
Was ook mijn plan geweest om lekker buiten te zijn.
Je middenstuk word weer prachtig.

Marja zei

Dat was een heerlijke 'blauwe' maandag!

Groet

Emma zei

Wat een heerlijk dagje was dat weer.
Oooo had ik vrijdag helemaal niet gezien dat dat het middenstuk van de Rosa was. Echt geweldig mooi. En wat een mooie emotionele waarde heb je er aan gegeven.

Phyllis zei

Gezellig en dank voor de uitleg, dat doe ik eigenlijk nooit, dat ga ik proberen. Hier is het nu niet blauw maar h e l e m a a l wit.
Was wat anders van plan vandaag ;-) maar heb een snow-day thuis.... met Rosa Biddlecombe (duimpje omhoog).

Ineke zei

Heerlijke wandeling Juud!
Goeie tip om een blok glad te krijgen.
Fijne dag🤗

betty prins zei

Heerlijk dat wandelen, wij hebben ook flink gelopen (Heb een stappenteller op mijn telefoon, werkt erg stimulerend..) Handige tip dat opspannen..ga ik ook uitproberen..

Floor zei

Jullie waren lekker blauw gisteren, ook blauw van de koud misschien...
Dat bedoelde ik dus... de plantenspuit er op en dan trekt het mooi glad...
Maar het rood in het blok liep door in de achtergrondstof, dus dat doe ik nooit meer.
Hoop dat het bij jou goed gaat, wat minder rood er in dan ik gelukkig.

Yvonne zei

Een perfect blauwe maandag! Jij weet van elke dag een feestje te maken.

Jane in Cumbria zei

Misschien heel dom van me maar ik weet niet helemaal zeker waarom je dat doet? Waarom is het zo al niet glad?
Leuk al dat blauw! Gezellig!

BezigeBijMirjam zei

Jullie zien er gezond uit!🤗