vrijdag 21 september 2018

Even Bee'en

Het is maandagochtend,
op zijn "elfste-dertig" uit bed en wakker worden.
Lekker op je gemakje dus. 
Kopje koffie, wat administratie.

Dan krijg ik een app uit Barneveld,
en dat resulteerde in een onverwachtse bee.


Terwijl op de oprit een groot gevaarte stond,
een ik weet niet hoe het heet,
maar dat wat je nodig hebt om 
de vloer te isoleren,
vertrok ik.


Het huis van de buren is verkocht.

Nog even en op 1 oktober is de sleuteloverdracht
en gaan wij kennismaken met de buren met wie
wij de oprit zullen gaan delen.
Ik hoop maar dat 'de nieuwe' met net zoveel
plezier in hun huis zullen gaan wonen als wij doen!


Voor mij een mooi moment om hem te smeren.
In de tas de schone was voor Zutphen (dat neem ik donderdag weer mee)
en de quiltspullen voor de onverwachte bee.


Op mijn iPhone 'Storytel'
zoals je ziet luister ik momenteel naar
"De stam van de Holenbeer".

Ik heb al heel wat uren zitten luisteren,
een uur naar en van Zutphen word ik 
voorgelezen. In het begin moest het wennen,
maar nu een slordige 17 uur later (!)
is het inmiddels heerlijk.

De bee was gezellig,
niet een foto gemaakt.
Dat komt nog wel eens.


Avonds rijd ik, luisterend, naar Zeist.
Een oud collega gaat ook naar een nieuwe baan,
en heeft mij ook uitgenodigd voor haar afscheid.
Alsof ik nooit ben weggeweest!
Zo vertrouwd en zo gezellig om 'mijn' Winnock Team Zeist
weer te zien.
We hebben elkaar gemist. 
Ik had zo vanochtend kunnen gaan werken!
We waren bij Le:en in Utrecht,
een aanrader. 
Aziatische keuken met heerlijke (vegetarische/veganistische) gerechten.

Woensdag gaan we weer opstap. 
Met ons drieën in de auto op weg naar bijna Den Oever.


Daar woont Annie die waanzinnig mooi kan appliqueren.
Dat appliqueren doet ze ook voor de winkel.
Annie maakt voor ons het nieuwe blok van de maand;
Jo's Floral Album.
Inmiddels zijn er 5 van de 9 blokken gemaakt. 


Annie is een waar kunstenares met naald en draad. 



Ze maakt ook hetzelfde blok in lauter en alleen
Dutch Heritage stoffen.
GEWELDIG MOOI.


Het was een heerlijke dag, lekker in de tuin
gezeten met een heerlijke boterham,
bij zitten kletsen, stofjes uitgezocht en met de belofte
elkaar weer snel te zien. 


Donderdag zaten we weer aan tafel voor de 
beginners.


Een uitdaging, spelden, aan- en afhechten,
schuin- en recht van draad.


De middag vliegt voorbij!


Volgende week zien we elkaar weer,
het 'huiswerk' is erop aangepast. 


Het was een heerlijke werkweek!
Morgen nog een dagje werken,
heerlijk, ik kan mij er nu al op verheugen.



Tot blogs,


Juud


Remember; Finished is better than perfect!


12 opmerkingen:

Dientje zei

Je hebt leuke dingen gedaan. Heerlijk dat onverwachtse. Je komt wel in allerlei uithoeken van het land. Veel plezier met de lapjes, uitstapjes en wat meer op je pad komt. Groet, Dientje

BezigeBijMirjam zei

Dat was weer een rijk gevulde week, Juud! Prachtig applicatiewerk! Heerlijk eten inderdaad bij Le:en. Wij zijn daar ook een keer geweest met zoon en schoondochter. Een no nonsense restaurant in een oude fabriek met smaakvolle gerechtjes. En een locker waar je jouw telefoon in kan opladen! Wat een vondst. Fijn weekend vast!🤗

Phyllis zei

Heerlijk om deze week weer met je mee te maken via deze blogpost. Ga het restaurant in Utrecht aan On doorgeven, ze hebben daar nog wel eens een adresje nodig, ziet er enig uit. En wat een prachtig werk van Annie!

Judith zei

Even snel zelf een reactie

dutchcomfort zei

Een heerlijk herfstblog in een warme nazomerweek! De Stam van de Holebr, ik heb ze jaren geleden versleten! Veel quilt- en leesplezier!

dutchcomfort zei

ik bedoel uiteraard Holebeer...

wilma oud zei

Wat weer een heerlijke blog. Lieve groeten van Wilma

Carine Remmery zei

Lekker op de fiets zo leuk bij jullie! Inderdaad prachtig applicatie werk! Fijn weekend Juud. Gr Carine

Yvonne zei

Prachtige applicatieblokken! Daar kan ik alleen nog mar van dromen....maar blijven oefenen dus!
Heerlijke week dus weer met Bee'en en werk dat volgens mij ook meer als een Bee voelt. Dat geeft dus ook weer energie.
Ik hoop dt je leuke buren krijgt!

quiltsathome zei

Ja, dat is een mooie verhalenserie, de ‘Stam van de Holenbeer’ . Vooral het eerste deel vond ik heel goed.
Fjn, hoe je week verlopen is.

Ineke zei

Wat heerlijk om lekker te luisteren naar zo'n verhaal! En wat een genot om zo een week door te brengen. Fijne "werk"dag morgen, genieten!

Quiltminizusje zei

Weer een gezellig blogje, en zie ik een mooie quilt hangen naar het patroon van Irene Blanck..
Hoop dat je goede buren krijgt.
Groetjes Christine.