vrijdag 16 juni 2017

Virgin River Narrows, Zion

Vrijdag 9 juni


voordat wij gisteren het park uitgingen 
hebben we vast een volgende wandeling uitgezocht. 
Er is een heel goed visitors centrum waar de
 Rangers je graag te woord willen staan.



Misschien gek, maar wij zitten ons s'avonds
al te verheugen op deze wandeling.
Bijzonder.
Frans heeft het nog over 'sloot marsen',
dat lijkt mij afgrijselijk,
maar dit, in deze natuur!
Wij kunnen niet wachten.
De eerste is een River Walk, 
eentje van een uurtje, easy peasy,
 langs de rivier maar ‘gorgeous!’ aldus de Ranger. 
Waar deze wandeling stopt begint
 'de Virgin River Narrow'.

Sterker nog het eind is het gemetselde
muurtje rechts onder 
in de foto.  


Het is er druk,
sommige op teenslippers (echt.....)
andere op gehuurde waterschoenen (ik)
sommige op blote voeten (!)
heel veel mensen op sportschoenen,
en Frans op zijn Lowa wandelschoenen,
mijn wandelschoenen zijn al wat ouder
en durf ik het niet aan.
Wat als ze kapot zouden gaan?


De eerste meters, wanneer er nauwelijks stroming is,
gaat prima.
We staan ook maar tot onze enkels in het water.
Dat zou snel gaan veranderen!
Wisten wij veel,
hier zijn we nog helemaal 
Frans en Frudith, happy de peppy.


Al snel wordt het anders....
"Is dit wel zo leuk?", 
vraag ik mij af.
Je kunt niet goed zien waar je je voeten neerzet,
en is het geen zandbodem,
maar een bedekt met vooral stenen, keien,
klein en groot.
En de stroming?
Nou, als je er tegen in moet lopen ook niet mals.
En tot mijn enkels?
Ben je betoeterd,
voor ik het weet ben ik nat tot aan mijn kruis.


Maar Leuk?
Het is GEWELDIG!
Ik vind het helemaal enig.
Het enige waar ik van baal is dat
ik mijn camera en iPhone heb mee gebracht.
Leuk hoor om foto's te hebben,
maar wat als je valt?
Eigenlijk is dat de enige 'stress' die
in aanvankelijk heb.


Zelfs in de kloof waarin wij lopen 
zie je mooie natuur.
Prachtige bomen,
varens en struikjes.


Sommige stukken kunnen op de oever
gelopen worden.
Ook niet echt makkelijk,
maar hier zie je tenminste waar je
je voeten neer zet.
Het laat je overigens wel zien hoe
de rivierbodem eruit ziet!


En sommige stukken zijn gewoon diep!
Tot aan mijn middel in het water.
Voor de foto heb ik even mijn rugzak
en fototoestel af gedaan.
Die had ik de eerste keer boven mijn
hoofd, en dan is het heus lastig lopen!


Je wordt hier ook veel gewaarschuwd voor
"Flash Floods"
Dan kan de rivier in seconden opzwellen,
gelukkig hadden wij helemaal geen 
risico op Flash Floods,
dan waren wij ook zeker niet gegaan!
Dat het water van alles mee kan
nemen, hele bomen bijvoorbeeld,
kun je hier weer goed zien.


Ik vind het een avontuur,
en wil de hele rivier af wandelen, tot het eind.
Frans brengt mij bij mijn positieven.
Helemaal uitlopen is een hike van
minstens twee nachten!
Ehh.......
Halverwege uitstappen gaat natuurlijk ook niet.
Dus na een uur of 2 a 2 1/2 maken we rechts om
keert.
Jammer, maar het is niet anders.


Wanneer we terug lopen over het 
pad langs de rivier merk ik
in EEN KLAP hoe MOE
ik wel niet ben!


Ik ben zeker niet enige,
op de terug rit naar het visitors centre
wordt er geen woord gewisseld 
in de bus.

Wat hebben wij heerlijk geslapen!

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect



14 opmerkingen:

Rita zei

Wauw wat een mooie tocht, dat is beter nieuws dan de ochtendkrant tijdens het ontbijt . Gr,Rita

Phyllis zei

Dat is echt een avontuur, wat een ervaring. Wat is het toch een prachtig land en wat heeft het veel te bieden. Kan me voorstellen dat je heel voldaan en heeeeeeel moe was. Welterusten :-)

KijkDaarIs zei

Wat een super vakantie hebben jullie..echt hartstikke dapper met al dat gewandel...en wat een schitterende natuur!!!
Bijzonder bijzonder !
Nog lekker verder genieten ....

Karen Baking Soda zei

Oh Judith wat Gááf! Wil ik ook! Echt super. Wat zullen jullie moe geweest zijn, in het water, op een oneven ondergrond.... (maar wat zul je strakke benen krijgen zo! Hoppekee, hellooo thigh gap!! 😋😅
Geweldige ervaring!

Sunny zei

Lieve Judith ik geniet zo ontzettend van je verhalen. Heerlijk dat je ze deelt. Wens jou en Frans nog veel wandelavonturen toe.Deze vind ik wel héél byzonder!

Anoniem zei

Spannend om zo te wandelen niet wetend waar je op zal stappen in het water,misschien op zoek naar een waterdicht tasje voor je belangrijke spullen in je rugzak dan kun je ontspannend wandelen.

Gr Fenna

Yvonne zei

Wat een geweldige dag weer in de natuur......van de rust die je wilde inbouwen in je vakantie komt niet veel he?
Had ik al verwacht....uitrusten kan altijd nog, er is zoveel moois te zien en te beleven! Op naar het volgende avontuur maar weer. Lekker dat wij een week achter lopen op jullie reisschema. Zo kunnen we nog wat langer meegenieten!

quiltingmieke zei

Piep
Wow wat een verhaal.. en wat een
Conditie hebben jullie!!
Wat anders dan lapjes aan mekaar naaien
Top hoor en prachtig

Knuf

Marina Brito de Campos zei

Prachtig! Wij zijn nooit zo dapper geweest om de rivier in te lopen, maar hebben vaak lange tijd staan kijken hoe anderen terug kwamen. Wat een landschap en wat een organisatie om dit mogelijk te maken! Ik hou van Nationale Parken!

Merian zei

Zo gaaf die reis van jou!!

groetjes merian

Liane zei

Even een korte reactie om je te vertellen hoe leuk ik het vind dat je iedere keer weer de tijd neemt om ons van jullie prachtige reis op de hoogte te houden! Iedere dag kijk ik even of je ons weer je verhaal met prachtige foto's hebt gestuurd. Lief dat je dat doet! Geniet nog heerlijk van je vakantie!!

Nifty Quilts zei

Wow! That's quite an adventure! You have given me another reason to return to Zion, as we didn't do the river walk. The scenery is stunning. Love seeing your photos and stories.

Floor zei

Pfffff..... word al moe als ik het lees die mooie maar barre wandeltocht van jullie. Wat een energie en uithoudingsvermogen hebben jullie, knap hoor!

Carine Remmery zei

Dag Judith, soms stuur ik van de i pad en dan ben ik anoniem Carine en nu van mijn PC en dan ben ik naald en draad het is maar dat je het weet. Ik val van de ene verbazing in de andere met jullie.
Morgen quipday? Ook daar in de buurt bij jullie?
bij ons alvast wel! groetjes Carine