zaterdag 3 juni 2017

Four Winds

 (he he we hebben weer internet.
Ik pak de draad bij afgelopen dinsdag weer op!)

dinsdag 30 mei 2017

Eindelijk is het dan zo ver, 
maanden geleden besloten om ook maar eens te gaan camperen in de USA. 
Zovelen zijn ons voor gegaan, 
hebben wij zoveel enthousiaste verhalen aangehoord 
dat wij het zelf ook weleens wilden ervaren.


Om uitgerust te beginnen en te kunnen wennen aan het tijdsverschil 
hebben we dus eerst wat dagen in San Fransisco ingecalculeerd. 
Los daarvan is het natuurlijk ook leuk om eens kennis te maken met een andere stad. 
Ontluisterend is toch wat mij het meeste bij blijft. 
En blij dat we weer weg konden. 
Een soort van “been there, done that, got the t-shirt” en nu weer door.
 Wij zijn ook geen echte stadsmensen.


Vanochtend zijn we alleen even wezen ontbijten in de stad. 
Het is een kilometer heen, en dus weer terug, 
even wandelen, de benen strekken.


Inmiddels weten we een beetje onze weg. 
Zoals alle ochtenden begint ook deze redelijk koud en winderig.


Na een wat kleiner, meer gematigd ontbijt gaan we terug naar het back packers hotel. 

Lopen we voor een laatste keer langs de cable cars,
waar ook nu alweer toeristen voor in de rij staan.


We pakken onze tassen, voor zo ver deze uitgepakt waren, weer in. 
Lezen wat, en app ik met familie thuis. 
Iets voor twaalf uur zijn we beneden in de lobby 
en staat de taxichauffeur ons op te wachten.


We werpen een laatste blik op de skyline van SF.
 On our way to new adventures.
Voor veel te veel dollars rijdt hij ons de stad uit en zet ons af bij Road Bear. 
Hier kunnen we gelijk in checken. 


Ik word een beetje akelig wanneer ik een REUZE camper zie staan….. 
Het zal toch niet waar wezen? Gelukkig niet, onze camper is wat kleiner. 
30 Feet, da's toch ruim 10 meter!





Wat een joekel. 
Met een dubbele slide out. 
Gelijk achter de cabine kan de camper in breedte 
60 cm naar buiten toe en bij het slaapgedeelte idem dito.

Er is een wc, wastafeltje, een douche. 
Zijn er ik weet niet hoeveel kastjes en opruim plekjes. 
Kan er boven de bestuurder door twee personen geslapen worden, 
kan er een tafel in geklapt worden tot slaapplek, 
is er een eenpersoonsbed
en achter in een twee persoons bed. 
Wat een ruimte.

De eerste meters rijden zijn loei spannend. 
Een enorme draaicirkel en lengte. 
Volgens Frans is het echt een Ford,
met andere woorden “zwabbert over de weg, en stuurt niet lekker”. 
De eerste stop is de supermarkt en daar worden we 
geconfronteerd met prijzen die wij niet gewend zijn. 
Een uurtje en 250 dollar later stappen we naar buiten. 


Wat ik in mijn hand houd?
een Spuit!

Inmiddels is het al dik tegen vier uur. 
We hebben best wel trek en eten onze eerste maaltijd op de parkeerplaats van de Safeway. 
Sushi en een salade. Heerlijk. 
Dan rijden we naar onze eerste bedachte overnachtingsplek. 
Niks hook up, alles is Full. 
We hebben echt geen zin om nog verder te rijden. 
We willen ‘kamp’ opslaan en gaan voor 10 dollar tegen een hek staan. 
Een nachtje, wat kan ons gebeuren?


Druk zijn we met het uitpakken van koffers, 
het inrichten van de camper. 
Met ons tweeen in een zespersoons camper lukt dat prima. 
We zijn er uren zoet mee. 
Moe maar voldaan slapen we onze eerste nacht in de camper. 
Morgen gaan we aan het echte werk beginnen. 
Yosemite!

woensdag 31 mei


Heerlijk geslapen, het is nog een beetje
zoeken. Waar ligt dit?
Waar heb ik dat ook alweer neer gelegd?


Om een beetje beeld te hebben van de 10 meter......
Nu niet denken dat wij een grote camper rijden hoor!
Niets is minder waar, het kan veel en veel groter.


We doen er lang over. Heel erg lang.
Frans moet wennen aan 'het rijdende hotel', 
het verkeer, de borden, alles.
Waar ik zo een beetje weet waar de winkels
wel zullen zitten
(26 jaar geleden woonde ik immers in deze staat)
rijdt frans het ene na het andere rust moment voorbij.
Uiteindelijk komt dit goed in een super
mooie supermarkt! 
Wat een juweel.
(waarom hebben wij dit niet?)
Hier vind ik de door mij vel beheerde
Sip 'n Mist bidon.
Ook nog geïsoleerd ook, 
dat gaat van pas komen.
Onderweg wordt er gewerkt aan
Mokkeltjie in the Autumn,
een quilt in de maak voor collega Petra!


En daar zijn we dan!
Nadat we ons hebben aangemeld op ons
RV camp.
Yosemite, waanzinnig.


vanuit Yosemite Valley gebeurd van alles.
En dat betekend ook dat 'iedereen' zich hier verzameld.
Wat een drukte?
Huh...... Hoe is dat toch mogelijk?
We hebben die middag ook maar weinig tijd en maken
een wandeling naar de lower falls.
Over asfalt!
Met de meute mee. 80% Van deze meute draait
bij de falls weer om, 
het restant 'zwoegt' verder in deze 
"wildernes"


zoals dit exemplaar!
"Frens from Holland"


Wanneer we het park uit rijden
worden we aangenaam verrast!

We zijn echt 
"In the Wild"

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect




23 opmerkingen:

Else zei

Dat was heerlijk wakker worden voor mij met je blogje. Fijne reis zwaaizwaai dikke XX

Marja zei

Fijn, de 'echte' trip is begonnen!

Groet,

Wendy Janssen zei

Leuke blog! Ik lees graag met je mee, en ooit...wil ik ook naar Amerika.

Floor zei

Daar ben ik goed in Juud.... me zorgen maken over anderen... er zal toch niets....?
Gelukkig "alleen maar" geen internet!
Vreemd hoor als je in Amerika bent.
Maar gelukkig is alles goed en zijn jullie nu echt op reis gegaan.
Wat een joekel! Kan me voorstellen dat Frans het best eng vindt om daarin te rijden.
Gelukkig zijn de wegen daar ruim.
Genieten maar.

Annemiek zei

Gaaf man die 10 meter. Kan me voorstellen dat het even slikken was. Wij gaan de 10de op pad voor het eerst met de camper en die is slechts 7 meter. Dat vond ik al slikken. :-) Heel veel plezier tijdens deze expeditie. Xx lieve groet Annemiek Soer

Anoniem zei

Wat een verwennerij...dat ik mee mag reizen met jullie door Californië. Hebben jullie die Brown Bear in 't echie gezien? Dat is ons niet gelukt...wel een buffelootje hier en daar. Geniet van je RV.
Groetjes Coco

Kleine Vingers zei

Heel veel plezier, en wat een joekel van een camper. Neem de bochten ruim zou ik zeggen. Groeten

Yvonne zei

Yee-haw! Into the wild! Nu gaat het beginnen!
De camper zal vast snel,wennen en jullie huisje worden. Jullie zullen vast de stille plekjes in Yosemite nog wel vinden, die zijn er echt. Ben benieuwd of de Tioga pas open is maar dat ga ik vast allemaal lezen! Heerlijk om mee te reizen en te genieten van de mooie foto's!
Beware of the bears!

BezigeBijMirjam zei

Heerlijk met de camper op stap. Dat wordt genieten. Cees moest ook wennen aan het rijden met zo'n gevaarte. Vooral daar waar de wegen smaller zijn en je langs een stijle rotswand rijdt. By the way, Cees rijdt Ford! Ha, ha! En geen klagen, zeg dat maar tegen Frans. Schitterend dat jullie al een beer hebben gespot. Misschien volgen er nog meer. Lieve groet!

Anoniem zei

Daar zijn Nederlanders toch erg goed in klagen over van alles,wees eens tevreden met wat je hebt en kan doen,menig mens is met veel minder tevreden en kunnen niet eens op vacantie.

Gr Leontien

Quiltminizusje zei

Wat een joekel van een rv, wens jullie veel plezier en een goede reis. Wij hopen volgend haar te gaan maar dan met onze eigen autark.
Ik blijf jullie volgen. Greetings christine

Evy en Petra zei

Heel leuk om mee te lezen zo. En ik hoop oprecht dat je van de reactie hierboven je niks aantreft. Ik hoor duizend maal liever een potje humoristisch Hollands geklaag dan dat ik mensen die de zon niet in het water kunnen zien schijnen en afgunstig zijn om alles om hun heen zie.
Fijne reis verder. We lezen met plezier verder mee

Phyllis zei

Wat een heerlijk verhaal, jullie zijn echt op avontuur, nieuwe dingen. Ben benieuwd naar het vervolg.

Karen Baking Soda zei

Bwahahaha ik had je blogje nog helemaal niet voorbij zien komen! Zit nu in het Zwarte Woud onder de luifel van onze vouwwagen te gillen tegen echtgenoot; "ze heeft ook nog twee slide-outs"!! Zegt echtgenoot droog kunnen ze in ieder geval apart gaan liggen als het nodig is.
En ja die dingen sturen hartstikke indirect (oftewel zwabberen), gelukkig is het Amerika en zijn de wegen breed, de parkeerplaatsen groot en de snelheid rustig. Effe oppassen bij het oprijden van parkeerplaatsen zodat je niet schurend je komst aankondigt 😏🤗

Anoniem zei

Wat een leuk avontuur gaan jullie tegemoet! Fantastisch! Terwijl ben ik ook in het buitenland! Fietsen aan het Veluwe meer... mooi weer hier! Bedankt voor je mooie verhalen! Gr Van je Susan en Martine het was fantastisch in Gent! Dikke knuffel Carine

MarianneD zei

Leuk om zo met je mee te lezen...doet me denken aan onze camperavonturen in Amerika! Heel veel plezier!

betty prins zei

Oh Juud wat een avonturen, heerlijk om te lezen en aan Ed voor te lezen ..voor als wij ooit gaan..

Sjoukje zei

Superleuk om mee te lezen! Ik wens jullie een heerlijke vakantie toe!

Dientje zei

Wat een verschillen, budgethotel - paleis camper. Stad en wildernis. Veel plezier. Dientje

Nifty Quilts zei

I am SO enjoying reading your travel log and seeing your photos on Instagram! It's fun to think about you visiting many of the places we have visited over the last few years. I'm sure you'll meet many more Europeans along the way. We saw several large groups on motorcycles! I hope your rolling hotel is comfortable and not too hard to drive. Looking forward to your next posts!

Marja Rijnsburger zei

Wow wat een grote camper zeg, ik hoop dat jullie er inmiddels een beetje aan gewend zijn.
Gezellig om de vakantie avonturen te lezen/volgen.
Veel plezier.
Groetjes Marja

Merian zei

Eindelijk op mijn gemak kunnen lezen.
Wat een grote camper.
Heel spannend allemaal.
Gezellig om alles te lezen waar je tegen aan loopt.
verder nog een hele fijne vakantie.

groetjes Merian

carina zei

Leuk je verhaal.... dan denk ik is dat alweer 7 jaar gekeden??? Mooie vakantir verder grusse