vrijdag 21 april 2017

Facebook en Mrs. Billings

Gisterenavond kwam er een berichtje binnen op Facebook van Evelien.
Evelien zit nog aan het begin van haar Billings-Pilgrimmage.
Spannend om rand na rand te ontdekken of het wel past!
Dat is in mijn ogen de uitdaging van deze quilt,
netjes werken, stukje voor stukje, opletten, vooral opletten.

Met het berichtje stuurde ik deze foto mee,

Waarop Annemiek reageerde;
"Heb je de vernieuwde rand er al weer aan zitten?"
En ik reageer dat ik een blogje zal schrijven.
En daar zit je dan,
vrijdagochtend heerlijk in de keuken een 
berichtje de wereld in aan het gooien!


Patchen met een fikse snee in je linkerhand lukt.
Heel erg bedankt voor alle lieve reacties op de foto van
woensdagmiddag! 


Gisterenavond was daar het uur U.
Goed die rode rand is dus in de kliko beland.
En is er een nieuw, recht van draad blauwe rand aangezet.
Waar ik heel heel erg blij mee ben.
Maar......
Heeft het verschil gemaakt?

Nou eh.....
NEE!
Niets,
geen sikkepit,
Noempa-Nada!

Op 22 maart wilde ik geen oplossing bedenken, 
maar naar de oorzaak van het probleem.
Maar in die gedachtengang was ik een belangrijk aspect
een soort van vergeten.

In het patroon 
wordt de rand niet door middel van hexagonen aan de 
voorgaande rand gezet,
maar geappliqueerd op een ondergrond.
En dan past het natuurlijk altijd!

De opluchting was ook wel groot 
(dit klinkt echt niet aardig) toen ik hoorde
dat bij degene die net zo ver waren als ik
toen ook was, de rand ook niet bleek te passen.
Sta je toch niet zo alleen.


Ik ben dus bezig geweest met een teal/petrol rand.
erg mooi geworden al zeg ik het zelf.
Ik ben blij met de wijziging,
het maakt de quilt meer 'blauw',
meer wat ik wilde.

En dan was daar weer dat 'MOMENT',
inmiddels wist ik vanuit mijn 
Billings-Bep-Bee dat er twee extra punten aangezet
moesten worden.
Geen 25 volgens het patroon, 
maar 27 wanneer je net als wij met hexagonen
de rand wil aanzetten aan de voorgaande.


En Sjaak?
Die houd mij goed in de gaten!
Gaat het passen of niet?


Het PAST!!
En het ligt ook nog eens mooi plat!
Oh happy-happy-and even more happy!


zo mooi dat teal!


Zo leuk al die hexagonen!


Onder in beeld zit de rand vast met spelden,
dat gaat dus nog wel heel mooi plat liggen!


Helemaal tevreden!


Om het plaatje nu maar compleet te maken,
laat ik jullie mijn achterkant stof vast zien!
Mary's Secret Garden van Petra Prins!
PRACHTIG!
(maanden geleden al gekocht!)


Alsof ik de achterkant gekozen had en toen 
de top ben gaan maken!


Maar voordat het zover is,
moet toch echt eerst die top af!

Fijn weekend,

Juud


tot blogs,

Remember; Better finished than perfect!!



13 opmerkingen:

christine zei

Het is superrrr mooi jouw gekozen achterkant.
Daar zou ik dus ook voor zijn gevallen.
Heerlijk dat jouw rand nu wel past.met twee punten meer.
Wens je een. Nu heel fijn weekend .

Anoniem zei

Weet je dat ik ook een heel blij gevoel krijg, nu ik lees dat het nu wel past. En wat fijn dat je al de andere quiltsters ook hebt kunnen waarschuwen en vooral dat je nu weet HOE het komt. Die achterkant....daar ben ik helemaal verliefd op. Prachtig. Fijn weekend en groetjes van Wilma

Annie zei

Heerlijk dat het nu past en met het nieuwe blauwe randje nog mooier kleurt. De achterkant stof is beeldig. Veel succes met de laatste rand.
Groetjes,
Annie.

Rita zei

Wat mooi, en die achterkant dat is een plaatje. Succes met de verdere afwerking. Gr. Rita

Floor zei

Zit de foto's eens goed te bekijken.... zie uiteindelijk eigenlijk geen hoek van de quilt.
Waarschijnlijk is er ook pas één zijde hexjes aangezet.
Die zitten prachtig, maar op foto 3 lijkt het net alsof het niet echt een verstekhoek is.
Lijkt dat maar zo, of komt er nog stof tussen?
Hopelijk gaat die hoek mooi passen. De quilt is echt prachtig geworden, je hebt wel eer van al je werk straks.
Ook de achterkant stof is heel mooi gekozen.
Groetjes,
Floor

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat fijn dat de rand hexagonnen nu wel past. En dat je gewonde vinger je niet al te veel ongemak geeft.

Yvonne zei

Gelukkig een Happy end! Heel naar als een patroon niet klopt en er iets anders wordt bedoeld als dat je denkt. Maar goed, met vertraging nu dan toch op naar voltooiing! Het wordt prachtig en de keuze van je achtergrondstof is dat ook.

Dientje zei

Het is mooi geworden met deze kleur. En heerlijk dat het nu past. En de achterkantstof, geweldig. Het is nu al top, wat zal het worden als het helemaal af is. Groet, Dientje

Beatrice k zei

Un ouf de soulagement quand on voit enfin les pièces se rejoindre.
C'est un merveilleux ouvrage et votre choix de la couleur bleue sur l'avant dernier tour est magnifique.
Mais je n'ai pas très bien compris le problème,car la traduction est approximative.
Amitiés d'Alsace, Béatrice

Kleine Vingers zei

Wat fijn dat de rand nu past. En de kleuren zijn prachtig. Groeten

Ineke zei

Wat heerlijk, het past ;-) Enne, ik heb ook de kleur Teal in mijn Bride and Bloom, nog niet veel gebruikt, maar dat komt nog wel.
Fijn weekend

marianne mac zei

Fini dat het nu past en..al die kleine puntjes komen stuk voor stuk van prachtige stofjes, kan ik zien op de foto's.
Veel succes met je nieuwe project ook. Wij hebben net in Nantes de schitterende quilts van Di Ford kunnen bewonderen, zo ontzettend mooi. En wat een geweldige vrouw, zo aardig en open, echt een inspiratie .

Phyllis zei

Door reisjes en werk loop ik vreselijk achter met blogs lezen en nu komt (via Bloglovin) deze pas in mijn zicht. Heel mooi dat teal (sowieso net als pink een favoriet van mij in quilts) en de achterkant, dat wordt ook fantastisch.