woensdag 19 april 2017

Amersfoort

NATUURLIJK Amersfoort!
Nog een week en dan hebben wij onze eerste dag erop zitten.

afgelopen maandag waren Frans en ik in de bouwmarkt.



Dit heeft echt alles met de tentoonstelling te maken.
er moeten latten komen om de quilts aan op te kunnen hangen.


Kom maar op met Koningsdag!
Ik weet waar ik de vlag ga uithangen! 

afgelopen week was ik weer even in de kerk. 
Van dag tot dag alles doornemen met de beheerder. 
Zorgen voor de lunch voor de workshoppers van woensdag.
Dat de beheerder weet hoe laat er wat afgeleverd wordt in de kerk.
wanneer de Gerfkamer omgebouwd moet worden,
de beamer, de microfoon etc etc.


Ik lever ook grote posters af voor op de kerkdeur!


En geniet ik wederom van deze prachtige kerk.
er wordt gespeeld op het grote orgel.
Dat geeft het wel iets speciaals.


Piet Mondriaan is geboren in Amersfoort,
en een maand na zijn geboorte is hij aan dit
doopfond gedoopt.


Geweldig om op zo een manier door de 
geschiednis omarmd te worden.
Bijzonder.


Dat het mondriaan jaar is, is goed te zien in de stad.
Voor De Kamperbinnenpoort hangt een banier.


Wanneer je strakjes door deze poort loopt is dit je
uitzicht! 
Geweldig toch?


Super dat jullie naar Amersfoort komen voor de
tentoonstelling. In de Grote Sint Jansstraat zitten een tweetal
super leuke winkels. 
Je wilt ergens kunnen lunchen, thee kunnen drinken niet waar?


Dat zou kunnen bij Something Else,
een Engels theehuis, met eigen gemaakte scones,
clotted cream en lemon curd of voor een 
heerlijk lavendel gebakje.


Toen mijn moeder en tantes nog leefde zaten wij hier graag.
Er 'kleven' fijne herinneringen 
aan dit adres!


Er tegenover vind je Capinni Lifestyle.
Mega duur Italiaans design, maar
rustiek en prachtig!


Net om de hoek bij somethings else en het Italiaanse design 
vind je
ik draag ze een warm hart toe.
Geweldig hoe vrijwilligers hier werken met
jong volwassenen met het syndroom van down.


Door deze vrolijke deur kun je rekenen op
een enthousiast onthaal!


Ben je later op de dag in Amersfoort en toe aan een avondmaaltijd,
dan zijn er restaurants genoeg.
Tegenover Downeys zit
geen Australisch restaurant, niet te min wel van 
Down Under.
De eigenaar komt uit New Zealand.
(blijf je toch binnen het thema!).

Op de Hof, het marktplein waar ook de kerk aan zit,
vind je onder andere;
Barista Cafe, ik spreek niet uit ervaring, maar het ziet er geweldig uit.
 om de hoek zitten 
en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het 
HEERLIJK is bij deze zoete zusters!

Ik ben zelf alle dagen in de kerk, 
dus als je nog wat wil weten?
Ik sta er als vliegende keep om je te helpen!


en dan probeer ik een pistoletje te snijden.....
wat een bloedbad!
Alleen thuis, dus met een provisorisch verband
naar de huisarts.
Gelukkig geen hechtingen, niets aan gort gesneden
met het broodmes, nog gevoel in het topje,
werd e.e.a weer op zijn plekje gelegd,
gingen er twee zwaluwstaarten overheen 
en een verbandje.
en ZEER dat het doet!


een blogje schrijven is minder makkelijk,
en werken in de winkel?
Dat gaan we beleven!

tot in Zutphen,
tot in Amersfoort!

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!


14 opmerkingen:

Ineke zei

Jammer joh, van die wond, hopelijk geneest het snel! Tot in Amersfoort!

Yvonne zei

Kan me voorstellen dat het nu flink pijnlijk is. Goed hoog houden tegen het kloppen....... en hopen dat het snel heelt.
Wat spannend al die voorbereidingen. Ik kijk er erg naar uit volgende week, bedankt voor de leuke adresjes! Veel plezier verder met voorbereiden.

Anoniem zei

Och Juud wat moet dat pijn doen!!
Voor je volgers en bezoekers: The Blueberry zit vlakbij Barista Café op de Hof en heeft bijna nog lekkerdere koffie en taartjes dan Barista, ook hier kun je thee, koffie en lunch nuttigen!

Fijne avond,
Louise

Marja zei

Echt balen dat je nu tijdelijk gehandicapt bent, alles wat je aanraakt zal zeer doen nu:( Hopelijk heelt het snel!

Groet,

christine zei

We gaan het beleven Juud want ook ik was van plan tekomen misschien dat we elkaar dan eens in het echt kunnen zien .
Ps niet schrikken hoor..

Dientje zei

Gelukkig herstelt zo'n wond snel. Je bent wel onthand. Is zo lastig bij al die activiteiten. Gr. Dientje

Quilting moesje zei

Wat een mooie Amersfoortse plaatjes :0))
Zal ik zeker onthouden !
Sterkte met je vinger ook nog vanaf hier ;0)

Janet zei

I was scrolling down enjoying your lovely spring pictures and I saw your poor finger all bandaged up - yikes! I hope it's feeling better soon!! I can't wait to read and see pictures of the exhibition - so very exciting!

Rita zei

We komen op zaterdag en hebben er zin in, tot dan. En voor u beterschap met je vinger.

Anoniem zei

Beterschap met je hand lastig op dit moment,waar kan ik informatie vinden over openingstijden en entree voor de tentoonstelling?

Gr Jo

Jane in Cumbria zei

Ik probeer mijn man en zoon over te halen om ook mee te komen. Misschien lukt het beter met zo'n Engels theehuis..:) Wat leuk, die connectie met Mondriaan!

Kleine Vingers zei

Krijg al helemaal zin om naar Amersfoort te gaan. Groeten en succes met de laatste voorbereidingen.

Floor zei

Oeps! Dat deed natuurlijk heel veel pijn, en reuze onhandig nu je het zo druk hebt met de tentoonstelling.
Ben zo benieuwd.... spannend hoor.
Er is genoeg te doen in Amersfoort, en het is ook nog een prachtige stad.
Maar ik hou het maar bij de kerk.
Tot ziens.
Groetjes,
Floor

Merian zei

Ik zie je vrijdag, geniet nu al van de voorpret.
En dan dat engels theehuis, mmmmm.....
Succes en sterkte met de voorbereidingen.

groetjes Merian