maandag 20 februari 2017

Square Dance in Red

Zat ik vrijdag lekker zelf op een luie stoel,
mocht ik zaterdag weer aan de bak.
Dag twee van Square Dance in Red in Den Bosch.
Voordat we gaan beginnen eerst maar eens horen 
en vooral ZIEN hoe het is gegaan.

Er is hard gewerkt.
Heel hard.


Niet is er alleen aan het huis gewerkt,
maar ook aan de priegelige blokken ernaast!
En kijk eens, ook het boek van Petra Prins ligt hier
op tafel, dat zie ik nu pas!



De maakster gaat er haar eigen quilt van maken.
Wat enig!


En hier werd gezegd;
 "ik ga uit mijn comfort zone!"
en ik ga lekker mee kijken hoe dit worden gaat!


Tekenen van cirkels stond op het programma.
En als je dan toch cirkels wil laten zien van heel groot naar minder groot
is de Irish Circles een prima voorbeeld.

Zelf tekenen want het patroon voorziet niet in een werkpatroon 
en moet dus alles zelf getekend en nagerekend worden.
Niks erg als je maar even weet hoe.

GEMOPPER
nog meer GEMOPPER
en had ik al gezegd dat er GEMOPPERD werd?


Inmiddels weet ik dat het goed komt,
tips en tricks genoeg om te laten zien 
hoe je ook kijken kunt.
en dan is daar de eerste; 
"ik KAN het"
en een tweede,
en een derde...........


Even pauze........
Heel even maar,
de boterham is amper gegeten of ze zitten alweer!


Ingespannen wordt er gewerkt....


Heel ingespannen!


Maakt Wietske weer een super foto!
Geen idee hoe ze het doet,
maar hier kan ik zelf prima mee leven.
Dank je wel Wietske!

Wat nog leuker is?
Privé e-mailtjes en sommige zelfs met een hele 
MOOIE foto!


Veronique heeft haar zondag goed besteed!
Wat geweldig knap.
Voor het eerst aan het tekenen,
voor het eerst zelf ontwerpen en dan dit
resultaat!
Daarom is het zo leuk om jullie
te mogen laten zien
dat het heus niet mega moeilijk is!


Zondag ga ik verder met mijn blokken boek.
LZ'tje had een lapje van haar boek laten liggen.
Die kans laat ik niet aan mij voorbij gaan.
Bij het meetlint van onze oma,
een rode stip van Zus!


Zo alles vast!


En ook op de achterkant geborduurd en 
een vogeltje geappliqueerd.

Volgend weekend kan de top gedubbeld worden,
maar tussen nu en volgende week zondag
zitten drie dagen Ted Storm,
Applicatie twee,
de tassen zijn gepakt.

Daar leg ik zo mijn laptop ook bij,
zodat ik jullie lekker met kan
nemen in de komende drie dagen.

Eerst nog een dagje werken
en dan vanmiddag hup naar
Wilma en samen op weg naar Friesland.

Fijne maandag,

Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!



15 opmerkingen:

Ieke78 zei

Wat een gezelligheid weer! Heel veel plezier in Friesland!

quiltingmieke zei

Piep

Prachtig werk van je leerlingen meid
En ga maar lekker genieten van Ted en Co

Knuf

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Veel plezier Juud, en het was weer een feest om les van je te hebben. Ik heb veel geleerd en wie weet ontstaan er zomaar nieuwe Dutch Designers in het land!!!!!
gewoon te leuk.
liefs
Wietske

Anoniem zei

Wat kun je mensen toch motiveren en enthousiast maken Juud. Geweldig! Ik heb weer genoten van je blog en foto's. Groetjes Wilma

Ageeth Dorsman zei

Ik lees net het verslag van je lessen bij Wietske, en echt leuk, dat er nu eens zelf wordt getekend; ik mag dat ook graag doen en een quilt wordt daardoor meer "van jezelf". Goede reis naar Friesland. Niets beter dan met dit prutweer binnen zitten, goed verzorgd worden en les krijgen van mijn favoriete juf!
Groetjes van Ageeth.

Floor zei

Grappig hoor dat gemopper bij het tekenen, heel herkenbaar ook, toen ik nog op les zat.
Zelf teken ik graag mijn eigen blokken op de maat zoals ik het wil.
Maar je ziet het, je hebt goede leerlingen (en zij een goede juf) en dus komt het goed.
Wens je heel veel plezier bij Ted.
Ben benieuwd wat je leert bij "Ted-2".
Groetjes,
Floor

Phyllis zei

Soms moet je door het gemopper heen om tot een goed resultaat te komen, dat herken ik wel. En nog steeds mopper ik wel eens, maar een oplossing komt er en dan ben je weer blij! Ik wens je hele fijne, gezellige, leerzame, inspirerende dagen bij Ted-2, het zal vast weer bijzonder worden, ik kijk uit naar je berichten en groetjes aan Ted.

brigitta seinen zei

Heel veel plezier in Friesland, jammer van het weer, maar ach jullie zullen het vast veel te druk hebben om je daar druk over te maken. Heel veel succes samen.

Yvonne zei

Prachtige blokken en je blokboek wordt enig met die altijd aanwezige herinnering aan je LZ'tje!
Heel veel plezier de komende dagen, verheug me al op de blogjes!

Lida zei

Veel plezier en een paar heel creatieve dagen. Groetjes
Lida

Marja zei

Leuk overzicht weer. Heel veel plezier bij Ted en fijn dat je ons -tussendoor- (zal wel nachtwerk worden) op de hoogte gaat houden.

Groet, (ook aan Wilma!)

Ineke zei

Juf Juud gaat zelf lessen krijgen, hoe leuk is dat ;-)
Veel plezier en geniet van de lessen.

Evelyne zei

Fijne dagen in Friesland Judith geniet ervan! Lieve groetjes Eef

Cora Hoekstra zei

Fijne dagen bij de cursus in Friesland, en het is hier heerlijk weer, zonnetje schijnt. Lekker genieten en priegelen.

BezigeBijMirjam zei

Ik vind die Square Dance in Red toch ook wel een hele leuke quilt. Nog 1 dagje Tedten geloof ik. Veel plezier en groetjes ook aan Wilma.