vrijdag 13 januari 2017

Zo voor het weekend

Zo voor het weekend nog maar snel een blog.
Het schiet niet super op met schrijven. 
Ik ben ook gewoon te bezig. 
Afgelopen maandag hebben we een team genoot uitgezwaaid.
Ze gaat naar de Winnock Vestiging in Zwolle.
Dat hebben we gedaan in de bossen van de Lage Vuursche, 
in de kuil van Drakesteijn. 
En dus in de achtertuin van Prinses Beatrix.


Het weer was niet fantastisch,
maar het gezelschap wel.


Wat een luxe om op maandagmiddag een team-afscheid-uitje
te hebben en om lekker te wandelen.
Het maakt mij niet zo veel uit hoe het weer is,
zolang het maar niet hoost van de regen.
Dat laatste vind ik echt vreselijk!


Na de wandeling was daar een goed vuur
en een lekker hapje.
Een heerlijke start van de week,
maar geen blog tijd......

Op dinsdagavond was er een trouwgesprek,
ook erg leuk,
maar wederom geen blog en of patchtijd!


De laatste drie punten om alle gekleurde af te krijgen
zijn wel gemaakt!
48 gekleurde punten zijn daarmee klaar en liggen
er vier van dit soort rijen.
het is en blijft enig om naar te kijken.
Al die kleuren zo op een rij,
keurig gestreken en wachtend 
om op gepakt te worden om een laatste rand
te mogen worden.


En dan deze, een grijze. Niet zomaar een grijze punt.
het is een BELGISCHE grijze punt.
Toen ik daar vorige maand was, op bezoek bij
mijn Belgische Sisters (de schattekes)
viel mij op dat daar veel grijze deuren zijn.
Althans daar waar ik de snelweg afgekomen was.
Van dat mooie diep grijze.
En dus 'moest' er een grijze punt komen.
Sara vond het geen enkel probleem
dat ik tussen haar stoffen snuffelde.
Zodoende heb ik nu een Belgische grijze-deur-herinnering-punt 
in mijn Engelse Mrs. Billings
van mijn Belgische Sister in een Hollands Huis.

De VERBINDENDE kracht van het quilten!


En deze rode?
Die heb ik dubbel!
En moest er dus uit.
Maakt niet uit, er is vast een sister voor te vinden!


De Billings is niet het enige waar aan gewerkt wordt.
Ook Square Dance in Red 
krijgt als meer vorm.


Leuke huisjes, met een huisje in het huisje.


Het patroon aangepast, zodat de huisjes niet langer
keurig op een rijtje staan,
maar elkaar gewoon leuk aan staan te kijken!


Sommige blokken zijn heel echt heel veel werk.
Maar in het totaal staan ze wel
geweldig leuk!


Een rand met klosjes en vlinderdasjes.


Dan de cirkels, die zijn zelf getekend, en als je zelf
tekenen kunt dan kun je ook het patroon 
naar believen aanpassen!


En jojo's, lekker heel veel jojo's.
Veel meer dan het patroon vraagt,
ze zijn dan ook zo leuk!

Aan de volgende randen wordt gewerkt.
Die komen een volgende keer vast weer voorbij.


Dit weekend gaan we op quiltweekend!
Met ons allen UREN in een boerderij.
Vanmiddag naar Bryans om te lunchen in Zutphen.
Veel sisters komen niet naar de Billings Bee,
te glad, afstand te groot.
Heel Heel erg jammer.
Dan afwachten tot februari!

Ik ga straks mijn tas pakken,
met maar een werk"je",

Ja geraden!
Billings punten!
Nog heel veel en nog meer 'witte' punten!

Fijn weekend,
doe voorzichtig,


tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!


18 opmerkingen:

Elisabeth zei

Gezellig blogje Judith, ik ga vroeg weg en rustig rijden...tot straks!

Annelein zei

Net als bij taartpuntjes... wordt ik bij deze puntjes ook heel vrolijk...*Ü*...

Bed, breakfast en quilts zei

Prachtige puntjes! Veel plezier dit weekeinde en rijd voorzichtig!

Hilde zei

Schatteke, schatteke, schatteke toch, jij gaat veel te snel voor mijn vingers maar ooooh wat zijn ze gezellig die punten en wat leuk is die grijze in Holland gefabriceerde Belgische punt geworden 😜 Ga jullie missen vandaag!

Anoniem zei

Mooi puntje juud wat je over hebt. Rij voorzichtig hé tot straks, Pauline

Else zei

Mooi je vrouwtje Billings het is echt een verhaaltjes deken heerlijk! Voor nu rijd voorzichtig en daarna geniet ze met de meisjes. Zwaaizwaai

marion zei

ik kom vandaag ook niet...er ligt hier een dik pak.... Veel plezier met zijn allen en een heerlijk weekend gewenst

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Veel plezier Juud, zowel vanmiddag als dit weekend.
groetjes

Wietske

Sara zei

Veel plezier dit weekend, lieve Judith, geef een dikke knuffel van me aan de billingsmeisjes! Tot heel gauw!
Sara

Phyllis zei

Beeldig werk allemaal en wat een heerlijk vooruitzicht.
De Lage Vuursche is voor mij heel speciaal.... behalve dat het er erg mooi is hadden wij daar op onze huwelijksdag grand dejeuner in de sfeervolle Kastanjehof, mooie herinneringen.
Geniet ervan dit weekend!

Marly zei

All die EPP punten zien er veel belovend uit. Veel plezier op je quiltweekend.

Yvonne zei

Gezellig zo'n afscheidsuitje, lekker buiten! Je hebt desondanks toch weer heel veel 'werk' verzet! Je punten zijn prachtig van kleur en stofgebruik.

Een heel gezellig weekend gewenst!

Floor zei

Jammer dat het weer een beetje roet in het eten gooit, maar het zal toch wel heel gezellig worden dit weekend.
Er worden vast weer een hoop witte punten gemaakt.
Veel plezier.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Een plezierig weekend!

BezigeBijMirjam zei

Gezellig zo'n afscheidsuitje. Weer eens wat anders. De Square dance quilt is toch ook wel een leukerd hoor! Veel plezier dit weekend op de boerderij!

Marja Rijnsburger zei

Gezellig blogje weer.
Een fijn quilt weekend gewenst.
Groetjes Marja
🌷🌷🌷

Nifty Quilts zei

You surely have a lot of fun! Your points are looking lovely.

Zininquilten zei

Juud, je bent echt druk. Waar haal je de tijd vandaan?! Ik werk niet meer, niet uit vrije wil, en ik kom tijd te kort, jij hebt ook nog een baan. Pffff petje af, bezige bij. Je maakt wel hele mooie dingen. Gr. Marion.