vrijdag 21 oktober 2016

Ted-o-Ted

Ted-o-ted
in plaats van
Man oh man!
Wat zijn het bijzondere dagen geweest.
Les van een master quilter.
Beter is er niet, 
beter kan niet.
Ted is een van de 21 master quilters ter wereld!
En daar zitten wij dan drie dagen bij in een lokaal.
Haar kennis is enorm,
haar enthousiasme aanstekelijk.
En zijn wij op dag drie nog net zo leergierig 
als op de eerste dag!


Er is van alles opgereden op de ondergrond.
Cursisten van Ted weten dat dit 
nooit en te never 'zomaar' is.
Alles wordt onderbouwd,
haar technische kennis is GEWELDIG!
Zo waag ik mij aan mijn eerste Scherpe Punt!


Helaas geen garen in de juiste kleur......
Thuis wel,
in Eernewoude niet.
Ik kies voor een andere groen,
maar je ziet dat dit niet echt helemaal 
super mooi is.
Maakt niet uit,
het gaat om de oefening.


Het vastzetten van een draad heb 
ik ook 'even' geleerd.
"appeltje eitje" 


De lessen gaan verder,
en verder,
blokken, biezen, draad, borduren,
werkelijk van alles komt aan bod.


Onderweg naar huis zijn wij er nog vol van!


Wilma komt op lumineuze  het idee om samen nog 
even een hapje te eten.
Kunnen we samen nog even 
"af-Ted'ten"

Tot blogs,

Juud


Remember; Ted'ter finished than perfect.


HELP WANTED


I would really like to purchase a
Gingher Double Bent, BIG handle,
4" scissor.
They are difficult to find,
so tips from ALL over the WORLD
would be ever so welcome!





22 opmerkingen:

Dientje zei

Strakke puntjes. Mooi werk. Ik wens je succes met het vinden van het schaartje. Gr. Dientje

Wilma zei

Amen!
Ook ik houd me aanbevolen over info betreft de Gingher schaar.

Jeanette zei

Wat een heerlijk verslag van onze 3-daagse!
En inderdaad ik ben er ook nog steeds
vol van. Mocht je heel veel schaartjes aangeboden krijgen...

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Interessant schaartje

Else zei

Heerlijk verslag van je 3daagse. Bijna weekend geniet lekker na, zwaaizwaaai

BezigeBijMirjam zei

Dat er nog zoveel te leren is voor applicatietechnieken! Wat zal jouw Harriet mooi worden met deze nieuwe opgedane kennis, vandaag ga ik naar Willeke voor de bijeenkomst van de uitdaging. Ik heb mijn uitdaging gehaald. Fijn weekend!

Ans zei

Zo herkenbaar allemaal, ik zou het zo nog een keer willen volgen. Jammer dat het zover weg is!

Carin Wijnand zei

https://www.amazon.com/Gingher-220110-1001-Double-Handle-Scissors/dp/B005NAGK4M

Op amazon vond ik deze schaartjes.

Wat leuk je verslagen over jullie Ted a ted.
gr. Carin

sylvia zei

fantastisch, he?! Je suizebolt dit weekend nog wel even door: heerlijk in de Ted-bubbel!!
Enjoy!

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat leuk dat je het proces laat zien. Je leert echt zoveel bij haar en ik ben blij dat jij dit ook zo hebt ervaren.
Ook applicatie 2 is een aanrader. Je verwacht na zo een masterclass dat je daar niet zoveel meer leert, maar niets is minder waar.
Misschien dat ik door jouw blog mijn applicatie weer oppak. Bedankt voor de motivatie.

quiltlodge gerda zei

Geweldig Juud, wat een enthousiasme straalt er van je blogje af!

Anoniem zei

Ja het is echt geweldig om les te krijgen van Ted!
Zo kundig en zo enthousiast......een heerlijk mens!
Leuk dat jij er ook zo van hebt genoten, ik herken het helemaal!
Succes ermee, maar dat komt bij jou helemaal goed :-).
Groetjes,
AnnieL.

Frea zei

Leuk, dat je ons laat meegenieten van je quiltlessen.
En wat zijn er veel manieren om te appliceren.

helen zei

Beautiful! Thank you for all the "reportage" about your quilt-week!
I would very much like to know which needles you are using, please?!??
Best wishes!

Floor zei

Heerlijk dat je zoveel geleerd heb Judith.
Heb geen kleine rondjes gezien deze keer, maar wel hele mooie scherpe puntjes.
Nu lekker thuis in praktijk brengen met de grote applicatiequilt waar je mee bezig bent.

Ageeth Dorsman zei

En nu oefenen en nog eens oefenen... als quilter ben je nooit uitgeleerd, dat zie je maar. Fijn, dat je nu ook ervaren hebt, wat les van Ted inhoudt! O, en dat schaartje.... ik durf het bijna niet te zeggen, maar met een gewone, rechte 4 inch Gingher lukt het ook prima, en die kun je zowel voor het knippen van je stof als van je draadjes (met beleid!) gebruiken. Ik bestelde die van mij jaren geleden bij Webfarics.net.
Groetjes van Ageeth.

stella maris zei

dank je wel weer voor je enthousiaste blogje,
heeft de zoon van esther miller dat schaartje niet?daar heb ik mij gingher scharen gekocht.
succes met het vinden,
veel liefs,stella.

Nifty Quilts zei

Your point is fantastic, and you cannot see the stitches! I have much to learn. I will keep my eyes open for the scissors.

Evy zei

Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Als je het schaartje nog zoekt bestel ik het met alle plezier voor je, is het er over circa 1 week.

Groetjes,
Evy

Yvonne zei

Wat een heerlijke volle, inspirerende dagen heb je gehad! Leuk om even terug te lezen nu internet weer een beetje werkt........

Marina Brito de Campos zei

Hoi Judith, Ik zag het schaartje hier: http://www.gotknife.com/gingher-4-double-curved-large-handle-chrome-finish-g-401dc/
Succes!

Phyllis zei

Super he, Ted? Wat leer je toch veel van haar en wat is het inspirerend.