zaterdag 20 augustus 2016

Fietsend naar de Quilt-Verjaardag-van-Wilma

Gisteren vierden wij de verjaardag van inmiddels blogloze Wilma.
SUPER gezellig.
Ik wilde graag fietsen, had wat pijn in mijn hoofd en wat
is er dan lekkerder dan de wind in je haren?


Vanuit Hoevelaken fiets je door de Eempolder.
En dat is echt geen straf.
Wanneer ik deze mannen druk bezig
zie op het land moet ik denken aan Amish land!
Hier gaat het alleen wat sneller.


Als je dit ziet trekt de spanning toch
vanzelf uit je hoofd?


Amishland komt nog een keer aan mij
voorbij wanneer ik deze parasol
zie wapperen in de wind.
Er werden 'kreekjes' verkocht,
voor een euro.
Het geldkistje stond er naast!
Hoe leuk is dat.


Mijn stoere nieuwe tas natuurlijk mee!
Juud on the Road!
Dank je wel Gerda!


Geloof het of niet, maar fiets ik net die polder uit
zie ik dit!
Klipper-de-kloppers!


Mijn 1000ste kilometer fiets ik in de straat
waar ik als 20 jarige kort heb gewoond.
Bij 'de buren' zie ik dit.
Net zoals je zoveel in Pennsylvania ziet,
een ster op het huis!


Bij Wilma is het F*E*E*S*T
en werd er al druk gewerkt.
Hier door mijn eigenste
"Quilt ""Juf "" Ien"
Dat juf tussen extra aanhalingstekens want ze
vindt zichzelf alles behalve een 'juf'.
Des al niet te min is ze druk bezig met
voor een workshop
die ze bij Petra Prins gaat geven
binnenkort!


De blokjes zijn kunstwerkjes!
Wat leuk en mooi gemaakt.

  

Kijk toch eens!


Hoe leuk dit is!
Maar er is meer in Huize Wilma!


Van haar moeders hand een
kinderquilt!


Is Wilma zelf bezig met herstel
werkzaamheden!


Is Berna druk doende met Dear Jane.
En vergeet ik foto's te maken van
het werk van
Joke, Pauline en mijzelf.


Dan door op de fiets naar Amersfoort,
waar aan de Eem een festival gegeven wordt.
Het ziet er super gezellig uit.


Wie zou in de middeleeuwen het vermogen hebben
gehad dat er kinderen in
plastic ballen over het
water zouden lopen?
Jeroen Bosch misschien!


In de 'Poederkamer' op het stadhuis
hangen alle toga's netjes.....
bijna allemaal.....
eentje is er dwars.....
en dat is die van MIJ!

Partnerschap gesloten en dan
op de fiets door naar Hoevelaken.
Het was een leuk rondje.


Ok, mijn laptop is dus K*A*P*O*T
en kocht ik donderdag een
Mac.
Maar Mac-er-de-Mac
ik kan er voor geen meter op werken!
En zit nu dus lekker achter het laptoppie
van wandelende Frans!

Komt goed!

Fijne dag,

Ik ga met maxime shoppen!

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than Perfect!





16 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Wat een heerlijk blogje wwer. Super geinig de tas in gebruik te zien. Shop ze vandaag. Het is er weer voor.

Rita zei

Wat een gezellig blogje op zaterdagmorgen. Wat jammer dat je nog niet "thuis" bent op je Mac. Het is zo heerlijk werken. Ik wil nooit meer anders maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Gewoon even voor gaan zitten en anders hulp van Apple vragen, daar helpen ze je graag en goed. Fijn weekend, Rita

Anoniem zei

Heerlijk verhaal en mooie foto's Juud. Groetjes Wilma

BezigeBijMirjam zei

Dat was weer een gevarieerde daginvulling. Gezellige quiltverjaardag, sportiviteit op de fiets en nog een stukje werk. Kan Maxime je niet helpen met de Mac. Meestal weten jonge mensen als zij veel meer van computers, laptops, telefoons etc. dan wij. Ha, ha! Ik wend me met problemen betreffende mijn IPad tot mijn zoon, maar soms kom ik er ook zelf uit door te googelen. Fijne shopdag en goed weekend verder.

Greet zei

Heerlijk ! Zoveel moois !

Floor zei

Wat leuk dat je eventjes terug in "Amishland" was.
Dat is natuurlijk niks als je een laptop hebt gekocht waar je niet op kunt werken.
Dacht eigenlijk dat die dingen allemaal zo'n beetje hetzelfde zijn.
Misschien heb je nu Windows 10 en op die oude een andere Windows?

Dientje zei

Wat een onverwachte Amishroute. Waarschijnlijk al 100x gezien en nu zit het thema in je hoofd en je ziet het nu bewust. En genezend, want ik lees niets meer over de hoofdpijn. Fijn weekend en succes met je Mac. Gr. Dientje

Essie's Quilts zei

Wat een leuke gezellige en drukke dag..succes met je Mac..als je eenmaal gewend bent wil je geen windows meer hoor..;-)

Yvonne zei

Ik kan me je Amish gevoel helemaal voorstellen tijdens het onthaasten op de fiets. Vooral toen die paarden in zicht kwamen.... Lekker even dagdromen, heel herkenbaar. Gezellig zo'n verjaardagsbee! Mooie quilts in de maak, een bron van inspiratie! En vandaag een gezellige moeder/dochter shopdagje! Geniet er van!

not so zen -quilts in Paris zei

Nou jullie kunnen er allemaal wat van zeg en de guitige blik van Ien spreekt boekdelen. En dan dat lekkere weer, ik gun het jullie van harte want daar heeft Nl niet teveel van gehad deze zomer. Het werk in uitvoering is van een zéér hoog gehalte wat ik hier niet vaak zie! BISOUS à TOUTES!!!

Marina Brito de Campos zei

Het is even door bijten ⚡️⛈😁😫😡🆘😉 als je met de Mac start! Maar na een paar weken heb je 'em helemaal door en dan is het super fijn werken! Bijkomend voordeel is dat je dan 2 systemen kent, want Windows vergeet je niet! 😎

Maria zei

Wat zijn "kreekjes" als ik vragen mag? Groetjes uit Belgie, Maria.

Annie zei

Wat een heerlijke fietstocht en je ziet zoveel meer.
En een gezellige bestemming, met de sisters bij Wilma, dan ook nog in de toga,je dag was goed besteed!

groetjes,
Annie

Nifty Quilts zei

Thank you for the fun bike tour through your beautiful country. Many lovely creations too! I felt like a stow away in your bicycle basket.

quiltsathome zei

Mooie fietstocht heb je gemaakt !
En die blokjes van Ien worden zeker leuk !
Hartelijke groet, Patricia

Phyllis zei

Wat een heerlijke gevarieerde dag. Prachtig hoor die fietstocht door het land, net zo prachtig alle werkstukken bij de jarige. Altijd leuk om werk van anderen te zien. En dan gezellig shoppen met dochterlief. Gezellig. Ik zit 2 weken zonder dochter... gisteren afgeleverd in Leiden voor de ontgroening... hoor pas over 2 weken weer haar (mobieltjes verboden).. het is hier dus stil, ga me ook maar op het quilten storten, er moet er 1 gedubbeld worden.
Tot ziens!