dinsdag 7 juni 2016

Patch modus

Zaterdagavond is LZ'tje lekker gebleven.
Patatje in de tuin,
lapjes op tafel.
Gezellig.
Ineens was het tegen 22.00 uur, en als je dan nog een uurtje
mag rijden......

Zondag was hier het huis leeg.
Als je maar een klein gezinnetje bent is dat natuurlijk ook maar zo gepiept.
Leeg was het niet voor lang,
Quilt vriendin Annette was onderweg.


En zo zitten we dan ineens in een zonovergoten
achtertuin lekker te patchen,
kletsen, en hangt er naast de was
aan de lijn,
ook een hobbs en een quilttop uit te hangen.


Mogen er nog wat naadtoeslagen korter geknipt worden,
lekker in het gras.


Had ik een vraag gekregen hoe groot die blokken van 
Whirligig zijn.
Centimeter erbij, 37 cm.
inclusief de sashings rond het blok.


Wanneer de top voldoende is uitgehangen,
en gestreken,
mag die gedubbeld worden.
Dat gaat samen nog altijd
sneller dan alleen.
Ouderwets met de knietjes op de grond.


bak met spelden omgekeerd en spelden maar.
Nog geen half uurtje denk ik.

Zondagavond realiseer ik mij ineens dat ik
Sjaak mee moet nemen
naar kantoor op maandag
omdat niemand thuis is.
Daar heb ik niet zo een zin in,
en besluit ik rond half 11 om een dag 
vrij te nemen.
Even overleg met mijn collega,
en heb ik in eens
een super lang weekend!


Ha, je snapt het, door met
Whirligig quilt!
Te leuk.


En laat Wilma nu ook vrij zijn............


en alleen lunchen is ook maar zo alleen,
Twee bolletjes zijn zo gesmeerd en 
versierd met lekkers.
Servetje erbij.........


Ach tasjes met leuke projectjes,


Knip ik mijn halve blokken voor de rand.


En maakt Wilma een glitter van 
Jen Kingwell's Glitters.


Heeft Sjaak ook de volledige aandacht!


wanneer Wilma op huis aan gaat in de middag,
pruts ik mijn derde halve blok in elkaar.


en kijk ik snel naar het resultaat voordat ik 
de vier trouwgesprekken die ik ga voeren 
deze week 
maar vast voorbereidt.

Tot blogs,

Fijne dinsdag,

Juud

Remember; Better finished than perfect


18 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Ziet er super uit. Heerlijk al die kleuren.

Phyllis zei

Wat heerlijk dat buitenleven, he? Mijn favoriete tijd van het jaar. En wat past je nieuwe quilt er mooi bij, een en al vrolijkheid.

Annelies zei

Ziet er gezellig uit ! Frisse kleuren heeft je quilt.

Anoniem zei

Heerlijk, zoals jouw weekend was. Mooie projecten. Groetjes Wilma

Wilma Kuin zei

Heerlijk!! Wat een gezellige dagen...

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Mooi allemaal Juud. Wat lijkt alles toch anders als het mooi weer is

Greet zei

Heerlijk !! Je whirligig wordt heel erg mooi. Ik vraag mij af of die blokken heel makkelijk in elkaar te zetten zijn. Ik heb het boek ook en wil hem heel graag maken maar vind het precies toch niet zo eenvoudig, met Y naden ? Die van jou is in ieder geval heel erg mooi:)
Groetjes,
Greet

Yvonne zei

Wat is het leven toch aangenaam als het zonnetje schijnt! Nu vervelen wij quilters ons ook niet als het met bakken uit de hemel valt maar het is toch wel heel prettig zo in de tuin en zulke dagen vliegen de blokken er bijna aan! Mooi hoor!

BezigeBijMirjam zei

Weer een gezellig weekendje voor je, ondanks dat manlief en jullie dochter niet thuis waren en prachtig weer. Wij hebben gefietst in Friesland. Heerlijk. Alleen een paar steekjes gezet in de auto. En gisteren met de dames die op de Bee's bij Willeke komen gezellig een dagje gequilt bij Ria v.S. thuis in de tuin. Fijne dag!

marion zei

wat een heerlijk weekend.....super

Floor zei

Sjaak ligt er zo lekker bij als jullie gaan dubbelen, daarom ging het natuurlijk zo snel :-)
Wat een gezelligheid bij jou thuis. Lekker samen aan de slag met de mooie lapjes.
Zo schiet je leuke quilt supersnel op.

Wilma zei

Reuze gezellig en super relaxed en ook nog lekkers krijgen. Erg naar mijn zin gehad. Thx

Bed, breakfast en quilts zei

Dat was een lappig lang weekeinde!

Sylvia`s Quilts zei

Bedankt voor de maat. Ik heb er hier 1 uitgeprobeerd. Wat ga jij snel zeg! Erg leuk hè al die kleurtjes.
Groetjes Sylvia.

Nifty Quilts zei

There is nothing better than sewing outside on a sunny day! Your project is coming along quickly and beautifully!

Dientje zei

Wat een onverwacht lang weekend. En hele mooie projecten, leuk, leuk.
groet, Dientje

Kleine Vingers zei

Wat een heerlijk weekend. En wat een leuke quilts komen er weer voorbij. Groeten

Evelyne zei

Heerlijk hoor dat mooie weer. Hier begint het nu ook een beetje mooi te worden. Meer het Franse weer zullen we maar zeggen. Wat een heerlijke zomerse quilt ben je aan het maken. Gezellig zo samen aan de patch!

Groetjes,
Evelyne