maandag 22 februari 2016

Mrs. Billings

Op blogs en op FB kom je ze tegen,

"Mrs Billings-Mania"

en terecht.
Wat is dit ook een leuke, geweldige quilt om te maken.


En wat een keuzes!
Want welke bies ga je kiezen?
Moet die teal,
oud roze?
En ga ik nu wel vast een laatste bies aan zetten of niet?


Want de juf, Bep had ons gezegd de bies NIET aan te zetten.
Het origineel laat zien dat het aan elkaar gepatchte strookjes zijn.
Maar wil ik die wel?


 Zou het niet leuk zijn om dat oud roze van mijn eerste bies
terug te laten komen?


En als ik dan ook nog het perfecte lapje 'vind', 
is mijn keuze snel gemaakt.


En zo begint mijn 'tussen examen'. 
De buitenmaat moet 34 inches zijn.
En wat denk je wat?
Het PAST 'gewoon' perfect.


En daarmee geef ik gelijk aan waar de 
moeilijkheidsgraad van deze quilt zit.
In de NADEN!
Het zijn er onvoorstelbaar veel,
en als je dan een beetje 'slordig' naait,
of te ruim, of net buiten de lijntjes,
dan ga je heel snel uit de pas.

So far so good


Afgelopen vrijdag hadden wij de 
'verjaardagsbee van ons springkuiken'
Elisabeth.
En natuurlijk hadden wij onze 
'Billingse' bij ons.


Wat leuk om de verschillende kleurkeuzes zo bij elkaar te zien.
Wat een verschillen en
wat een gelijkenissen.


en last but not least
de Billings van Janny.

Vrijdag mogen we weer verder!

Fijne zondagavond allemaal,

Tot blog,


Juud

Remember; Better finished than perfect!

16 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat enig al die mevrouwen met dezelfde achternaam bij elkaar! Allemaal verschillend maar supermooi! Kan me voorstellen dat het heel verslavend is.....

Floor zei

Dat was dus een echt Billingsfeestje!
Altijd leuk om al die verschillen te zien.
Trouwens, je moet altijd doen wat je zelf wilt, het hoeft toch niet allemaal volgens "voorschrift"?
Zo wordt de quilt een beetje van jezelf.

Gerda Hartman zei

Mooi, mooi en nog eens mooi. Hier is er nog iemand voor gezwicht en het mideenstuk is klaar!

Janet zei

So beautiful! I love your fabric choices :0) Very nice to see so many laid side by side.

Marguerite zei

Wat leuk om ze allemaal bij elkaar te zien liggen.
Zo verschillend en even mooi...

Annelies zei

Echt prachtig, stuk voor stuk.

Inge Slaats zei

Een plaatje, die van jou. Dat laatste randje is inderdaad perfect. Fijn dat je dat dan gewoon hebt hè.
De andere mevrouwen zijn ook énig,nastuk voor stuk.

Annie Kingma zei

Prachtig allemaal
Groetnis Annie

Phyllis zei

Dat was een kippenhok met mevrouw Billingsen! Wat gezellig en wat mooi! En inderdaad ja, al die schuine naden, daar ben ik zelf dus een keer enorm mee de mist in gegaan met de Phebe, dat was 2 borders (!!) achteruit naaien...... Tot nu toe doen jullie dat beter, ligt allemaal prachtig plat.

Ageeth Dorsman zei

Dat is een grote en mooie familie Billings! Lijkt me een leukerd om te maken, en absoluut een uitdaging. Ze zijn allemaal heel mooi aan het worden.
Groetjes van Ageeth

Lida zei

Wat een verleidelijk quilt! Ik vind ze allemaal mooi, de verschillende kleuren maken het zo spannend om te zien wat er wordt gemaakt en deze leent zich voor oude en moderne kleuren! Geniet van je steekjes, knuffel
Lida

christine zei

zo poehee wat zijn ze mooi heel verleidelijk maar ik zeg nu nog Nee ben druk aan de Burnt .

maar ze zijn echt mooi echt wel .
Christibe

betty prins zei

Wat is die quilt toch leuk om aan te werken..en wat zie ik ..je hebt al een randje...leuk!!!

Flickenstichlerin zei

Oh mey, is this beautiful, wonderful project.
Greetings,
Sylvia

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een "Billings" bij elkaar, prachtig. Wat een mooie quilt weer, en leuk om er zoveel bij elkaar te zien.
Groetjes, Cisca

Sue zei

I Hope you can understand English. I wamted to say I loved your show & tell of the various Mrs Billings Quilts. I have made this quilt, and if you click on my blog You'll see mine. Happy sewing from New Zealand.