dinsdag 11 augustus 2015

Van Aztec Rose naar Bossche Quilts en Meer

Tijdens de vakantie kwam de vraag van de ‘7 sisters’ of ik ook zin zou hebben om naar
Quiltshoppen? 
Goh even denken?
vakantiewasjes wassen of quiltshoppen?

Op de dag na aankomst heb ik mij het apezuur gewerkt 
om op vrijdag gewoon lekker mee te kunnen!

Foto’s? Tja die horen erbij op een blog…….. 
maar tussen 2000 balen stof wordt het voor mij te moeilijk 
om bezig te kunnen blijven met mijn blog en de benodigde foto's!

DSC01303[1]

Pas wanneer de lapjes gekocht zijn en er, 
door zorg van Henk,
 aan de innerlijke mens gedacht wordt, kom ik weer bij.

En dus een foto van de Sisters! Genietend van een broodje kroket!

En zaterdag?
 Ondanks het feit dat ik een afspraak met Wietske had voor maandag kon ik het niet laten. 
Al om 6 uur wakker, eruit, boodschappen halen 
en tegen 10 uur was ik al in Den Bosch.

DSC01304[1]

Bloemetje mee in mijn mandje,
 hoef je ook al die plastic verpakkingen niet, 
wandelend naar de winkel van Wietske en Herman.
Waar het bomvol met bloemen, cadeaus en kaarten stond!

DSC01305[1]

Eenmaal in de St. Joris straat hoef je niet te zoeken, 
Vlag uit! Hier is HET!

DSC01322[1]

Het begint gezellig, een tafeltje, bankje, wat planten, het is uitnodigend. 
Kijk voor een betere foto maar even naar

DSC01324[1]DSC01325[1]

Je ziet gewoon dat er over is nagedacht en dat het met veel inspanning en liefde is neergezet!
Super knap gedaan door deze twee!

DSC01329[1]DSC01312[1]

Achter in de winkel is de ‘oude keuken’ van boven naar beneden geplaatst.
In het leslokaal nog een ruime tafel. Plek zat dus om als klant, wanneer er zelfs lessen gegeven worden, je benen onder een tafel te kunnen schuiven! 

Op 5 september mag ik de spits afbijten met de beginnersles
Door omstandigheden zijn er twee plekken vrij gekomen, dus als je zin hebt…. 
Ik heb dat in elk geval wel!

DSC01319[1]DSC01320[1]

Wietske super trots op haar winkel, met trouwe ‘side kick’ Tineke. 
En terecht, en weet je?
 Eigenlijk ‘moet’ je gewoon zelf gaan kijken. 
Ik merk dat de foto's slechts foto's zijn, maar de sfeer niet echt goed weergeven.
Er zijn lekkere hoekjes gecreëerd,

DSC01331[1]

waar je lekker snuffelen kunt. 
hangen er aan de zijkanten van de kasten notions, 
is er aan de borduurster gedacht.

DSC01332[1]

En kom ik lezers van mijn blog tegen (altijd leuk) en mede blogsters zoals Marieke. 
Die haar versie van The Prince meebracht. 
Destijds hebben we samen de achterkantstof uitgekozen. 
Een mooie zacht gele met een fijn stipje.

DSC01334[1]

En daar is ze met haar jaren 30 stofjes goed op los gegaan! 
De gekozen prairie points vond ik helemaal passen!

9aug26DSC01314[1]

Dan komt er een klant binnen met vragen over Dear Jane! 
Alsof het zo heeft moeten zijn.
 Natuurlijk help ik haar en mag ik met haar een passende sashing zoeken. 
Mevrouw viel voor deze rode stof.

DSC01336[1]

Henk en Karen van Aztec Rose komen ook kijken bij collega’s Wietske en Herman, 
gedrieën sluiten wij ‘ons’ dagje Den Bosch af!

Herman en Wietske ik wens jullie echt heel veel succes in Den Bosch toe!
 Geniet van deze uitdagende stap in jullie levens.

Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect! 

10 opmerkingen:

NADINE zei

Welcome home, Juud ! :)
I can see that you're already a busy-busy bee, no time to waste ! :)

Ooooh, that "Prince" version is so amazing ! I never would have thought of using 30's repros for that project, and yet it's so special and inspiring...

Momenteel ben ik aan het "zeuren" ---> tracing en knippen looooads of HST :)
(I promise a blogpost very soon).

In stitches,
XOXOXO
NADINE

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Super verslag Juud en samen met jou gaan we er iets moois van maken. Tot gauw en heerlijk dat je langskwam.
Dikke kus
Wietske

BezigeBijMirjam zei

Ha Juud, je hebt al weer snel je oude ritme opgepakt denk ik. Snel het hoognodige thuis, quiltbezoekje hier, quiltbezoekje daar. Ja, de winkel van Wietske en Herman lijkt me ook heel mooi geworden. Het is de bedoeling dat ik er vrijdag naar toe ga met een paar dames die ook altijd bij Willeke (Fat Quarters) komen. Aztec Rose staat nog op mijn lijstje.

Floor zei

Ja, de winkel ziet er prachtig uit en zo lekker ruim opgezet.
Kan me voorstellen dat je reuze zin hebt om daar les te gaan geven.
Wordt ook vast super gezellig in september.

Bed, breakfast en quilts zei

Ik krijg gewoon zin in Den Bosch! Volgende week maar eens even tijd maken in de agenda!

Yvonne zei

Na je heerlijke vakantie heb je je Quilthart weer even heerlijk op kunnen halen! Ziet er prachtig uit de nieuwe winkel van Wietske!

Ineke zei

Wat een leuk verslag!!!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een leuk verslag van twee heerlijke dage! De nieuwe winkel lijkt me zo mooi, ik ga er gauw ook eens heen.
Groetjes, Cisca

jolie zei

Fijn dat er weer een patchwork winkel in Den Bosch is.

Ieke78 zei

Gezellig hoor die quiltuitstapjes! En leuk om je even tegen te komen zaterdag!