zondag 5 juli 2015

Weer gewoon de Cirkels!

De afgelopen week ben ik ‘alleen maar’ bezig geweest met de Cirkels.
 Tijdens de vakantie wil ik mij gaan focussen op de Antieke Wedding Sampler van Di Ford die AFGRIJSELIJK is genegeerd, maar dan wil ik wel graag eerst…..
mijn HUISWERK af hebben, 
niet dat er ook maar iemand van wakker zal liggen als dat niet zo is hoor. 
 Maar omdat ik mij vol enthousiasme al heb aangemeld voor de
 Mrs Billings, 
the original 
bij Petra Prins
wil ik hier wel mee bij blijven.

  Enne psst niet verder vertellen, maar ik heb mij ook nog voor een bom van down under aangemeld.

Huiswerk klinkt wel een beetje als ‘moeten’ en ‘vervelend’ 
en werken aan de Circles is alles behalve vervelend! 
Het is geweldig leuk om te doen.
 Het leukste is toch nog wel om de meest handige manier van maken uit te vogelen
en het UITZOEKEN van de LAPJES!

DSC00958DSC00957

Dit zijn de twee mallen die ik gebruik. 
Eentje van Susan Smith en een van paterno plaat die aansluit op de cirkel van Susan.

DSC00959DSC00960

Wanneer ik de ring op de cirkel heb geappliqueerd leg ik de 
paterno plaat ring weer op de cirkel en leg de naattoeslag over de paterno plaat ring.

DSC00960

Zie je wat ik bedoel? 
Vervolgens ga ik met het radeerwieltje wat ik in 2010 (!)
 (“dateer, want dan weet je het weer” zei mijn vader altijd)
langs de paterno plaat voor een goede moed!
Dit radeerwieltje komt ook uit de winkel van Petra Prins

DSC00961

De stof laat zich dan heel makkelijk vouwen,
 rijgdraad erdoor en voila, een hele mooie cirkel!

DSC00963

8 Pannenkoeken! 
Maar dan de caloriearme variant!

collage

En wanneer we ze allemaal bekijken zien ze er zo uit!

DSC00974

Wanneer de cirkels op hun achterkantje worden GELIJMT!
 is het Pannenkoeken festijn weer geweest. 

Nu wachten tot september……. 
we hebben ZOMERVAKANTIE! 
(en dat is pas echt BALEN!)

Tot blogs,

Juud

Remember; Better Finished than perfect!

23 opmerkingen:

Marja zei

Wat een prachtige pannenkoeken heb je!
Fijne vakantie met elkaar, en zo te lezen weer een hoop nieuwe projecten om al vast over te peinzen:)

Groet,

Heleni zei

Hele mooie cirkels Juud.
Alvast een hele fijne vakantie.

Rita zei

Ziet er schitterend uit, en ja al die mooie bom's die voorbijkomen. Ik zou ook overal aan mee willen doen, maar ja het moet ook allemaal een keer af en ik heb het tijdwinkeltje nog niet voorbij zien komen. Fijne dag

Inge Slaats zei

Super Juud, die tutorial. Prachtige cirkels krijg je zo. Ik heb weer iets bijgeleerd.
Lekker hoor, weer nieuwe dingen om aan te beginnen. Ik heb me ook weer voor een nieuwe BOM ingeschreven. Quilters zijn toch een beetje raar of toch niet?
Een hele fijne vakantie alvast gewenst!

Marians Quiltblog zei

Wat een mooie cirkels en wat ben je altijd productief. Fijne zomer, geniet ervan!

Marina Brito de Campos zei

Super handig wieltje! Ik gebruik het steeds meer!

Anoniem zei

Idd...super handig dat wieltje...op jou en Beps advies ook gekocht bij Petra prins....wat een genot om daarmee te werken. Ben ook bezig met de irisch circels en vind het erg leuk om te doen. Jou pannekoeken zijn heerlijk...om te zien haha..mooi!!!! Geniet ervan!!
Groeten, Ramona Neplenbroek

Unknown zei

Blijf het toch knap vinden dat alles zo mooi plat is. Je hebt je toch niet ook aangemeld voor de Sarah Morrell bij Adele down under? Ikke wel. Wacht nog op het pakket van Petra Prins. Ook zo spannend!

Berna zei

Mooie platte pannenkoeken heb je gebakken. Handige tools ook om ze zo mooi plat te maken.
Fijne zondag.

Dientje zei

Prachtige pannenkoeken heb je gebakken. Heb je wel tijd om vakantie te nemen? Haha. Of ga je toch 'stiekem' wat doen. Fijne vakantie. Groet, Dientje.

Floor zei

Jawel Judith, ik lig al nachten wakker en maar denken "die Judith doet niets meer aan haar Wedding sampler" :-)
Maar toch leuk dat je er aan verder gaat. Is toch veel te mooi om in de kast te laten liggen?
Die cirkels van jou zijn ook schitterend! Zo mooi van stof en netjes rond geworden.
Alweer twee nieuwe plannen..... die verleidingen allemaal...

KijkDaarIs zei

Dat wieltje is zoooo fijn....
nee nog geen nieuwe cirkeltjes bij mij...wordt vast een vakantie werken...werp me nu op het vermaken van rolgordijnen ;0(((
Fijne dag !..;0)

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Leuk Juud je uitleg en wat ziet het er prachtig uit!!!!
groetjes
Wietske

Ineke zei

Zulke pannenkoeken "lust"ik ook wel. Mooi Juud, toch maar eens kijken of ik ook eens voor je classes aanmeld.
Liefs, Ineke

Yvonne zei

Prachtig die cirkels! En hopelijk een mooi en zonnig vooruitzicht deze zomervakantie maar mocht ie weer verregenen dan heb jij in ieder geval iets om je niet te vervelen!

Ineke Original zei

Geweldig allemaal!!!

Marlies Mansveld zei

Wat zijn je circels toch mooi! En wat leuk dat je zo goed laat zien hoe je ze maakt. Ik heb heel veel zin om er ook mee te beginnen in september bij Petra Prins!

BezigeBijMirjam zei

Mooie cirkels en leuk dat je uitlegt hoe jij jouw cirkels zo mooi rond krijgt. Daar zal menige quiltster blij mee zijn.
Prima vooruitzicht een zomervakantie. En dan maar duimen voor goed weer. Ik zeg altijd, als het maar droog is. Groeten, Mirjam

Supergoof zei

Ik vind de Irish Circles geweldig mooi, ben al jaren *flieft* op de quilt, maar,... de bom zit er voor mij niet in, want ik geef zelf workshops op die dagen.
Maar wat istie *M*O*O*I*!
Ik volg het met plezier Juud!
:o)

Inge zei

Prachtig! Veel bewondering voor je applicatiekunsten!

Wilma zei

Ha ha, balen van zomervakantie.... jij bent pas echt verslaafd.
Super mooie cirkels.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een prachtige cirkels krijg je zo! Ik kende dat wieltje niet, maar het lijkt me heel handig. Die plaatjes trouwens ook niet, ik moet toch eens beter gaan kijken in de quiltwinkels.
Hopelijk zal de vakantie weer vlug voorbij zijn voor je, zodat je weer kunt gaan genieten (lol).
Groetjes, Cisca

Ageeth Dorsman zei

Goed om te lezen, dat jij ook voor veel verleidingen zwicht en met veel dingen tegelijk bezig bent. Soms lijk ik wel de enige met zwak quiltvlees... Je cirkeltjes worden heel erg mooi!
Groetjes van Ageeth