vrijdag 10 oktober 2014

Susan Smit

Het moet februari zijn geweest,
 misschien maart dat wij met elkaar in contact kwamen. 
Onderwerp; Stonefields, 
en weer later gewoon over van alles en nog wat. 
En natuurlijk haar reis naar Europa. 
Want hoe ziet dat er dan uit, en waar ga je naar toe? 
En hoelang ben je dan weg? 
Hoe zit dat dan met je werk? 
En zo waren we over en weer aan het e-mailen, 
Chit chat with Down Under.

En nu maanden later zitten we zo!

DSC06534

Susan kookt en ik?
 Ik zit lekker te patchen aan Stonefields! 
Wat we gegeten hebben? Salade, ciabatta en heerlijke risoto.  
Wat mij betreft een prima rolverdeling!

DSC06471

Eerst maar eens een dagje Zutphen, 
morgen gaat Susan hier een workshop "The Little Prince" geven, 
maar dan heb je zelf geen tijd om nog even lekker te shoppen. 
Terwijl ik haar vertel dat ze les zal gaan geven in de Bornhof
 lopen we Petra tegen het lijf! 
Heel gezellig, eerst naar de winkel en van de winkel 
naar de Pelikaan voor een lekker bakje koffie.

DSC06474DSC06472

Natuurlijk is het gesprek stoffen,
 patronen, quilts, kleuren, kleur gebruik, enz enz.

DSC06475DSC06477
DSC06481DSC06486

We wandelen door dit heerlijke stadje, 
waar zelfs de duiven hun broodkruimels halen bij de bakker!

DSC06492

en al wandelend bedenk je welke stoffen je nu precies wilt van Petra Prins……. En dus gaan we terug! Heerlijk. 
En dan kan het zomaar dat deze twee Stonefields-juffen 
naast elkaar zitten!
 Meer dan een foto waard!
En met een tas vol met stoffen uit de nieuwe 
collectie van Petra stapt ook deze
Australische meer dan gelukkig de deur weer uit.
En dat, dat is de kracht van het quilten!

DSC06495DSC06497

Na een lekkere lunch aan een mooi gedecoreerd tafeltje 
wandelen we terug naar de auto en gaan we via de AH 
(boodschappen moeten toch gedaan worden) 
weer naar huis.
En thuis heb ik zowaar een privé show en tell. 
Zit je zomaar boven op die ene quilt die alles teweeg heeft gebracht, 
in elk geval deze logeerpartij, 
Stonefields

DSC06530DSC06521
DSC06519

Maar ook Little Prince en Little Sparrow komen voorbij, 
en zelfs Stevies Garden!

DSC06506DSC06508
DSC06498DSC06501
DSC06516DSC06517

Wat een luxe om dat allemaal
 ´maar mooi in huis te hebben!`

En nu, vroeg in de avond, zit Susan te naaien, 
ik te bloggen, en ga ik er strakjes lekker bij zitten. 
Spulletjes pakken voor de dag van morgen.
Een koffertje is al gepakt, 
een piep kleine, 
maar wel een hele leuke!

DSC06536

Susan´s nieuwe naai-koffertje, 
is het een scheetje of is die leuk. 
Wat erin zit….

DSC06535DSC06537

Het is tijd voor naald en draad,

fijne vrijdagavond allemaal,

tot blogs,



Juud

30 opmerkingen:

Janien zei

Ooooh Juud, wat een heerlijkheid en gezelligheid!

Anoniem zei

Gezelligheid kent geen tijd! Geniet van dit lang verwachte bezoek.

Gr. Petra de S.

Ineke zei

Heerlijk, je kunt er straks weer maanden ertegen, wat een gezelligheid en dan lekker met stofjes...

Fijn weekend, groetjes, Ineke

Quilting Moesje zei

Wat heerlijk allemaal ! En ook zo relaxt ;o)
Leuk om op dichtbij Susan te kunnen zijn !

Martine zei

Bofkont om de quilts en de maakster zo dichtbij te hebben. Ik moet nog tot zondag wachten voor ik ze mag zien.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Genieten Juud. Doe je haar veel groetjes

Berna zei

Ja, zo kun je wel een loge hebben als je zelf met de beentjes op tafel kunt gaan zitten. Zou mij dat donderdag ook lukken?
Mooie quilts heeft ze meegebracht. Als ze nog zin en energie heeft donderdag.......
Geniet van elkaar en van de dag van morgen.

Gerda Hartman zei

Wat super gaaf zeg. Geniet ze verder.

Floor zei

Wat een beeld van een koffertje is dat!
En jij dan, wat een boffert om die mooie Stonefields in het echt te mogen zien en aanraken.
Heerlijk om te shoppen in Zutphen, dus één al al genieten voor jou.
Nog veel plezier met de logeerpartij.

Jane in Cumbria zei

O, wat heerlijk om zo'n logeerpartij te hebben! Wat zul je genieten.
En wat een enig koffertje! Je droomt straks vast van al die mooie quilts!
Ik heb net de eerste 13 Stonefieldsa blokjes af, dus ik kan me voorstellen wat een genot het moet zijn om de quilt in het echt te zien!

@nke zei

Je hebt echt een 5 sterren weekend dame! Geniet ervan.

Anoniem zei

Nou Juud jij hebt het maar mooi voor elkaar, zo lieve dame die voor jou kookt.
Ik ben ook heel benieuwd naar de quilt in het echie maar woensdag ga ik hem zien.
Heerlijk bij Carme ik verheug mij op die avond , ik hoop dan ook de titel van de film te horen waar deze quilt voor gemaakt is.
Lieve Juud geniet van deze bijzondere ervaring en tot woensdag.
Groetjes van Meriam

quiltingmieke zei

piep oh wa fijn, mag je een ienieminie beetje jaloers zijn...geniet lekker samen , knuf

Elisabeth zei

Judith, wat heerlijk, geniet ervan!!...

Supergoof zei

heerlijk 'achter de schermen'verhaal, TOPPIE!!!
En mooie foto's,...
Veel plezier vandaag!
:o)

Rita zei

Oh wat een heerlijkheid allemaal, geniet maar lekker van al het moois en de gezelligheid. Gr. Rita

Marja zei

Weer een dag met een gouden rand(je)!
Om te koesteren.

Groet,

Kleine Vingers zei

Veel plezier samen met je loge!
Groetjes

Carin zei

Wat een prachtig verslag en ik zie dat je genoten hebt van je dag met susan !! Mooie foto's heb je gemaakt, kan ik weer opnieuw even genieten ;-)
Wat een superleuk koffertje is dat en ik zie warempel op die laatste foto nog iets bekends hihihi ...

Annelies zei

Wat een waardevolle ontmoeting !

Marina Brito de Campos zei

Wat een inspirerend bezoek!

marianne zei

Gezellig !!!!!

Yvonne zei

Weer zo'n leuke ontmoeting dankzij ons social netwerk! Wat een prachtige quilts heb je zo aar even dicht bij je om te bewonderen en te aaien. Veel plezier nog samen!

Merian zei

Heerlijk om te lezen!!Krijg nu echt de kriebels om aan de stonefields te beginnen!!

groetjes Merian

Monica zei

Het plezier spet er van af!

Phyllis zei

Wat een heerlijke blogpost en met zulke mooie foto's, heel inspirerend allemaal. Geniet nog van jullie samenzijn en alle inspiratie!

Unknown zei

Wat leuk, zeg!!

Greet zei

Wat had je het weer geweldig. Kan me inbeelden dat je genoten hebt. En weeral zoveel moois te zien. Zo mooi, die Stonefields.
Nog een fijn weekend.
Groetjes,
Greet

Annie Kingma zei

Wat prachtig werk
Echt helemaal genieten
Groetnis Annie

Ineke Original zei

Heerlijk die verhalen. Toen ik de little sparrow voor het eerst zag werd ik verliefd. Heet hij toevallig ook Sunburst Garden?