zaterdag 18 oktober 2014

7 Sisters Bee + One

De Seven Sisters zijn zeker niet eenkennig!
Gasten zijn ALTIJD welkom, zo ook gisterenavond.
En met gasten moet er natuurlijk een foto gemaakt worden.
 Gelukkig was man Jan lief genoeg om even een plaatje te schieten.
 
DSC06881
 
Enfin, we pasten dus met ons allen op en achter de bank,
 maar daar kom je natuurlijk niet voor.
Trouwens daarom lezen jullie ook mijn blog niet!
 
Ineke is ook net terug uit de VS, en had voor ons allemaal
een leuk cadeautje mee gebracht.
Een lappie stof met een doosje van Victoria Secrets,
gewoon grappig en lief dat ze überhaupt aan ons gedacht heeft!
 
P1010239_thumb[3]
 
Karin en ik hadden ook wat meegebracht voor onze Sisters!
Sokken, en dan niet zomaar sokken natuurlijk.
Echte originele QUILT sokken.,
uit onze favoriete winkel The Quilted Crow!
 
DSC06860
 
Ik had een geluidopname moeten hebben!
Het was zo leuk. Sokken voor the Girls!
Nou drie keer raden wat wij aan hebben op ons quilting weekend!
 
DSC06868
DSC06864
 
En dat was nog niet alles, we kregen allemaal
een mooie handgedraaide naalden houder van Susan
 gemaakt door haar man Michael.
Alweer net Sinter-Kerst, maar dan gewoon in oktober!
Wat heerlijk allemaal.
 
DSC06870DSC06885
 
Omdat Susan er is doen we toch een show en tell van ONZE quilts,
 die van haar zijn leuk, maar die van ons OOK!
(zo, lekker puh).
Wilma bijt de spits af met een prachtige quilt gemaakt voor haar zelf
door haar moeder van Spakenburgse lapjes!
En dan de eerste LE, het middenstuk van Wilma.
 Prachtig, mooie kleurkeuze, drie dimensionaal werk,
 mooi geborduurd, super gewoon.
 
DSC06874DSC06875
 
Wilma heeft nog meer bij zich.
Ook deze Spakenburgse Dear Jane Pracht is van haar hand.
 
DSC06888
 
En dan komt Ineke met haar LE quilt!!!
Wat een BJOETIE! Wat waanzinnig mooi, wat een werk,
wat een kleurkeuze, wat een perfectie!
 
DSC06889DSC06890
 
DSC06895
 
En dan komt de DERDE LE!
Deze is van Janny, en ook werkelijk een lust voor het oog.
Weer in een andere kleurstelling, maar oh BOY!
Wat kunnen deze meiden appliqueren!
En wat een geduld…….
 
DSC06897 
 
En dan moet je weten dat Janny voor een tweede keer aan de quilt begonnen is……
In de eerste heeft ze per ongeluk GEKNIPT!
 
DSC06901DSC06913
 
En dan mag Susan!
Met de orchard, The Prince, The little Sparrow,
en natuurlijk met Stonefields.
 
DSC06922
 
Stonefields is een groot FEEST!
Ze wilde hem houden voor een SLEEPOVER!
Groot genoeg, kan makkelijk!
 
DSC06925DSC06923
 
Een normale foto? Dat ging echt niet lukken!
Wat een hilariteit!
 
DSC06928
 
Voor mij is ZIJ de aanstichtster van ALLES.
 Maanden geleden, februari dit jaar, kwam Ien mijn kantoor op STUITEREN,
 met het bericht dat ze NU zo een LEUKE quilt had gezien.
Die moest ik PER DIRECT bekijken.
 (wie Ineke kent hoort haar dit nu ook zeggen)
 
En dus in de baas zijn tijd op het internet, en daar was Stonefields,
ik was om, ik heb hem zelfs in de baas zijn tijd aangeschaft.
En nu 8 maanden later, hebben we een bee met SUSAN en met de Stonefields!
LIGGEN we er gewoon ONDER!
Als dat niet BIJZONDER is dan weet ik het niet meer!
 
DSC06933 
 
De telefoon van Susan bevat een schat aan informatie,
 mooie quilts, mooie foto’s en wordt er graag naar geluisterd.
 
P1010274_thumb[4]
 
Al met al een bijzondere avond,
maar ook gewoon een leuke,
met quiltsters onder elkaar.
Want uiteindelijk draait het om de passie van de lapjes.
 
En zeg ik niet geheel zonder trots tegen Susan wanneer wij weer naar huis rijden;
 
 “These girls are so talented, and boy do they inspire!”
 
klikker-de-klik!
 
Tot blogs allemaal,
 
Juud

20 opmerkingen:

Ineke M zei

Een superavond hadden we bij Berna hier in Tilburg gaan we gewoon door, stiekum vind ik het wel jammer dat je er niet bij bent;-) maar ja, je weet het he, je kan niet alles hebben in de wereld.......nou meisje nog een gezellige dag, vanmiddag komen we Susan weer bij je thuisbrengen. Enne tot van de week bij Winnock
Dikke zoen Ien

Greet zei

Er komt maar geen einde aan je leuke avonturen. Het is net of ik een boek aan het lezen ben, elke dag een nieuw hoofdstuk. Fijn dat je ons zo laat meelezen en genieten !
Fijn weekend.
Groetjes,
Greet

KijkDaarIs zei

HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sis Voorn zei

Once in the lifetime ....;)

Martine zei

Een echte feestweek.

Berna zei

Het was een toffe avond zouden de belgen zeggen.
Goed weekend.

Saskia Smit zei

Wat heb je toch een paar gave dagen. Ik ben de hele herfstvakantie al aan het genieten!
En moets gisteren aan jullie denken bij het maken van DJ blokje 7-sisters..

Monica zei

Ik las het al bij Berna, Super lol hebben jullie daar gehad! Leuk hoor. Wat is de LE toch mooi hè, en zo kleurrijk die van Ineke, wow een kanp staaltje hoor!

Phyllis zei

Top blogpost! Had het bij Berna ook al gezien, wat een heerlijke avond. En zoveel mooie projecten!

Rita zei

Wat een fijne avond en wat een mooie quilts. Geniet maar lekker. Gr. Rita

Vlijtige Handjes zei

Dit is toch genieten!! En die Prince blijft maar aan mijn hart trekken.....
Fijn weekend.

Anoniem zei

Ja Juud het was een heerkijke avond prachtig om bij de sisterste horen liefs van j de b uit s

Dientje zei

Een heerlijke, gezellige meidenavond. Heerlijk genietend van elkaars werk en verhalen. Super om te lezen. Bedankt.
Groet,
Dientje

Carin zei

Wat is dat een gezellige avond geweest. Zo'n houten naaldenkokertje ligt hier ook te pronken ;-) En wat een leuke quiltsokken hadden jullie voor allen meegebracht.
Die LE's zijn prachtige quilts !!

Anny zei

Wat een ijverige quilters zijn jullie! En.. Ik was ook direct. Verkocht toen ik s
Stonefields voor het eerst zag. Eindelijk kon ik deze maand beginnen!

Janny zei

Ja, het was een superavond en die quiltsokken doe ik aan voor speciale feestjes. Maar goed dat er geen geluid is bij de foto's. WEER een leuk verslag Juud, bedankt.
Liefs Janny.

Yvonne zei

Wat een geweldige quilts allemaal! En die foto's van jullie 'sleepover' zijn hilarisch!

quiltsathome zei

Prachtige foto's en ze geven volgens mij ook heel goed de gezelligheid weer. Waar quilten al niet toe kan leiden.

Anoniem zei

Hahahaha jullie hebben wel een topavond gehad zeg! De foto's van jullie allen onder de quilt.......lijken wel pubers hihi
Maar wat een mooie quilts komen er voorbij zeg, echt prachtig!
Fijne dag, groetjes patricia

Wilma zei

Dit was een te gekke, heerlijke avond. Dankbaar voor the sisters! Zo speciaal om gewoon gezellig te bee-en samen met Susan.