maandag 1 september 2014

Een ochtend met Will van Not so Zen in Paris

Een ochtend en de rest van de dag nodig hebben om het überhaupt een beetje te plaatsen. Mijn vingers hangen nu een beetje te ‘hooveren’ boven mijn toetsenbord, naarstig aan het denken hoe ik deze blog ga beginnen?
Maar gewoon bij het begin. De sisters en ik liepen heerlijk door Amsterdam, ik huppelde er volgzaam en gehoorzaam achteraan. “Ze weten een short-cut!” Totdat we de Dam over gingen richting De Munt. Is de show en tell niet in de winkel? Jawel, hoezo???? Nou eh dat is toch echt de andere kant op.
En daardoor zag ik dit; was mij echt nog nooit opgevallen, maar de volgorde is echt perfect. Kijk maar eens mee.

DSC04650
Quilts-Drank (thee)-Eten

Eerst vergapen wij ons aan PRACHTIGE, en NOG MOOIERE quilts, vervolgens zou je de dorst kunnen lessen om vervolgens voldoende te eten  om VOL ENERGIE in die LAPPEN te kunnen gaan KNIPPEN!
Die Amsterdammers snappen het echt!

DSC04651DSC04654

Snel naar binnen waar je opgewacht wordt door Michelle Yeo!
Let the Party begin!
DSC04653DSC04680
DSC04676DSC04675
De Australië quilts, echt PRACHTIG mooi, 
wat ben ik blij dat ik ze heb mogen zien.
Vandaag was, helaas de laatste kans, om ze zo bij elkaar te zien.
Maar we komen vandaag NIET voor Australië, mooi of niet we komen voor WILL en haar TOPS.
DSC04685DSC04771
En gaat dit kleuterstoeltje, met quilts die ver boven het rugleuninkje reiken, van overvol, naar niet meer zo vol ….
DSC04804
Naar LEEG!
Voordat het zover is hebben we een ware quilt reünie, Super gezellig daar op de Nieuwezijds, moeten ze vaker doen bij Petra Prins!
DSC04682DSC04683
Er wordt begroet en herkend en gezoend!
DSC04684DSC04673
Vinden deze dames een plekje in de Loge (heel koninklijk) en ontmoet ik eindelijk Will. Een tijdje geleden hebben we elkaar al uitvoerig gesproken, maar daarover over een paar blogjes wat meer.
Wij zijn hier vandaag voor DE TOPS!
DSC04694
En na een hartelijk begroeting door Petra worden wij meegenomen in de kleurrijke wereld van Will.
DSC04695
DSC04697
DSC04700DSC04702
DSC04705
DSC04706
DSC04707
DSC04713
DSC04718
DSC04719
En terwijl Will uitvouwt en uitvouwt wordt de stapel quilts naast mij als groter en groter! Dit is toch echt helemaal te gek? En dat stoeltje……….. Nog niet leeg hoor.
DSC04725
DSC04794
En wij maar Luisteren, en kijken, en vragen, en ons verbazen, opvallend veel groen en geel kleur gebruik, grote designs, zijn we dan toch te behoudend? Te schijterig? Zijn wij geen durfals?
DSC04732DSC04736
DSC04743
DSC04748
Kijk toch eens hoe mooi dit stof gebruik is, en kijk eens hoe mooi dat grote design uitkomt? Om maar te zwijgen van de grote! Echt HELEMAAL fantastisch!
DSC04752
DSC04754DSC04755
Van de week op Facebook ontstond er een discussie over het al dan niet gebruik maken van foefjes. De een wil zo ambachtelijk mogelijk, en ik met mijn foefjes denk dan; “goh als het toch makkelijker kan, en het is voor handen waarom zou je er dan geen kennis mee ( willen) maken?” Will heeft geleerd mallen te maken met Brinta pakken, pritt stiften en ruitjes papier, maar ook hier heeft de evolutie zijn ding gedaan! Deze prachtige quilt is gemaakt met behulp van papieren mallen waar je overheen naait. Kijk, dit is dus ook een mogelijkheid! Helemaal HEERLIJK!
DSC04756
DSC04757DSC04761
“Leuk hoor die mandjes’ aldus Will “maar in die hengseltjes had ik geen zin, en dus heb ik ric rac band gebruikt!”
DSC04765Kijk deze sashing toch eens! Ik vind het prachtig, maar zou het zelf NOOIT gekozen hebben. En nu? Nu ik het gezien heb? Ja, nu denk ik wel. En dat heb je dan toch maar weer mooi opgestoken! NOG MEER DOEN! NOG MEER DURVEN!

DSC04773
Deze quilt is ook bijzonder.
Antieke lapjes, die helemaal los gepeuterd zijn, voorzichtig zijn gewassen, gestreken en bijgesneden. Om samen met de gekochte blauwe opnieuw tot leven gebracht te worden. 

Lieve Will, 
hier moet je toch echt wat mee doen! 
Zijn die arme lapjes jaren lang verwaarloosd,
 liefdevol door jou nieuw leven in geblazen en 
ligt ze nu als TOP haar dagen te slijten?

Ik hoorde iemand roepen;
“Ik quilt haar wel!”
dus……….

DSC04775DSC04781
DSC04797
En deze hexagonen quilt was de LAATSTE! Wat een feest! Wat een genoegen, wat een hoeveelheid, wat gezellig. Wat was het heerlijk om al die bekenden weer even te zien en veel te kort te spreken.

Lieve Will,
Heel hartelijk bedankt voor deze mooie TOP-DAG! Het was echt helemaal super om jouw tops te mogen zien. Heerlijk dat je de moeite hebt genomen om je koffers te vullen met al dit lekkers! Ik heb er oprecht van genoten.

Terwijl ik dit schrijf zit er nog een was in de wasmachine, 
bevestig ik onze eerste overnachtingen,
morgen de koffers maar eens naar beneden want nog 4 nachtjes slapen en dan gaan LZ en ik OP REIS!
Tot blogs,
al dan niet vanuit de VS

Juud

33 opmerkingen:

Annette zei

Goed verslag en mooie foto's Judith!
Ik vond de tip van Will over de vierkantjes ook zo geweldig!

Nathalie zei

Nou Juud, dank je wel! Ik kon er niet bij zijn maar kan dankzij jouw fantastische foto's toch genieten. Spreekt me erg aan allemaal!!!
Enne... helemaal NIET benieuwd wat jullie over mij te roddelen hadden....!

Martine zei

Het was een heerlijk dagje en wat heb je een mooie foto's gemaakt.

Berna zei

Door je foto's kon ik er toch een beetje bij zijn. Jammer dat deze mevrouw alleen tops maakt. Zo zonde om de "lappen" zo in de kast te leggen zouden wij zeggen. En na zo'n heerlijk weekend moet je ook nog koffers gaan pakken deze week. Ik heb echt met je te doen dat je volgende week weer tussen de lappen moet lopen haha.
Succes met de voorbereidingen en een hele fijne reis met LZje. Wij zien elkaar daarna weer.

Rita zei

Bedankt voor je verslag, toch het gevoel dat je er een beetje bij bent geweest. Jij en Karin straks een fantastische reis door Amerika, geniet ervan. Gr, Rita

Phyllis zei

Wat heerlijk dat je zoveel van deze mooie middag laat zien. Prachtig, hoor, al deze tops van Will. Alvast een goede reis naar de US (of had ik dat in een eerdere reactie al geschreven..?) !

marianne zei

Meer kan ik niet toeveoegen...het was geweldig !!!!
Veel te veel nieuwe ideetjes verzameld voor ooit ;-))

Inge zei

Jeetje, wat geweldig zo'n show en wat ziet het er gezellig uit met al die vrolijke vrouwen.
Vol bewondering heb ik de foto's bekeken en daardoor het gevoel gekregen dat ik er toch een beetje bij was. Wat een mooi werk en, ik hoorde het meer, toch best wel jammer dat het bij tops blijft. Ik heb er ook wel een paar liggen en eentje zelfs gedubbeld, maar ik vind tops maken nou eenmaal leuker dan quilten. In de herfst ga ik het wel aanpakken (sprak zij dapper, haha)(

Annie zei

Overweldigend, zo veel quilts.
Mooi om mee te kunnen kijken !
Judith, ik wens jou en Karin een heel mooie en fijne vakantie !

Groetjes,
Annie.

Marja zei

Dank Judith voor je verslag en de foto's!
Heerlijk dat je reis er al zo snel aan komt(kan ik echt niet mee in je koffer)Geniet er van met elkaar!
En ik hoop dat we hier dmv veel verhalen en foto's kunnen mee genieten.

Groet,

betty prins zei

Fantastische foto's van schitterende quilts!!
Ben ik even bij met jouw foto's, want na de eerste 2 ben ik gestopt..kon alleen nog maar vol verbazing naar al dit prachtigs kijken.
Wat een heerlijke gezellige ochtend was het met elkaar, moeten wij zeker vaker doen..!!...
En ik wist dat Will vele mooie quilts had gemaakt, maar dit overtrof alles!

Floor zei

Hemeltje lief, wat een productie. Zit me hier echt te vergapen.
Tel zo snel 23 grote tops. Ongelooflijk, die Will moet zeker al 50 jaar quilten!
Hoewel quilten, daar heeft ze vast een hekel aan. Eigenlijk jammer dat het allemaal geen quilts zijn.
Wel een voordeel, dit bergt beter op, je hebt veel minder ruimte nodig.
Kan me voorstelen dat het een dag van genieten was, die Australische zijn ook al zo mooi.
Nu dan maar koffers pakken, spannend hoor!

Marians Quiltblog zei

Geweldig hè die Quilts van Will. Wij hadden afgelopen zaterdag zo'n TOP dag in Zutphen. Echt genieten.
Succes met koffers pakken!
Groet Marian

Yvonne zei

Wat een heerlijk verslag en wat een giga productie heeft die Will zeg! Hele bijzondere en mooie combinaties, wat een inspiratie weer. Veel plezier met voorbereiden!

Sis Voorn zei

Een fijne dag zo leuk verwoord in text en beeld ;)
Het was super !
Goede reis toegewenst :)

quiltsathome zei

Wat leuk dat je er zo'n uitgebreid verslag van maakte. Ik kon helaas niet komen en kan er nu toch een beetje van genieten.
Ik wens jou en je zus een hele mooie vakantie ! Ik hoop dat jullie onderweg ook nog veel mooie quiltwinkels mogen tegenkomen !
En ik zit alvast te wachten op leuke verslagen. Veel plezier, Patricia

Quibi zei

Wat een prachtige foto's heb jij gemaakt gisteren! Je kunt wel zien dat je dichterbij zat, haha.
Klopt het dat jij nog een foto hebt gemaakt van Sis en mij, buiten? Dan zou ik die heel graag van je willen hebben....

Greet zei

Fijn dat je ons zo laat meegenieten van al deze prachtige quilts.
Wat beleef jij topdagen deze voorbije weken.
Ik wens jullie alvast een heel toffe reis.
Groetjes,
Greet

Dientje zei

Echt een TOP-dag. Wat genieten. En dan nog zo'n vooruitzicht. Zucht. Heel veel plezier alvast. Groet, Dientje.

Wilma zei

Bof ik even dat je zoveel mooie foto's deelt! Hoef ik toch niet alles te missen. Al vind ik het heeeeeel jammer dat ik er niet bij was.

Marijke zei

Geweldig verslag van al het moois
en veel voorpret voor je reis lijkt mij super!
groetjes van Marijke

Kleine Vingers zei

Alvast een hele goede en mooie reis gewenst. En wat een mooie foto's kon ik toch een beetje van al dat moois genieten.
Groetjes Aurora

Anoniem zei

Juud dank je wel voor de mooie foto's zo was ik er toch een beetje bij lieve groet j de b uit s

Willy zei

Super genieten die quilts van Will. Dank je voor dit uitgebreide verslag.
Veel plezier voor jou en je zus. Groetjes,

Carin zei

Wij zijn een paar dagen weggeweest en moest meteen verschillende logjes bij lezen. je hebt niet stil gezeten ;-)
Begrijp ik het nu goed dat Wil alleen maar tops maakt????? Quilt zij ze niet dan? Vind dat toch wel zonde.
Maar dank je voor de prachtige foto's. Ik ben het wel met Wil eens, ... lekker doen met allerlei lapjes en vooral durven doen !

Ineke M zei

Lieve lieve sister Juud
je begrijpt zeker wel dat ik heel erg genoten heb van onze (dag(en))
en ook van die prachtige foto's die je weer hebt gemaakt, maar je zult vast wel begrijpen dat ik moest lachen toen ik het begin van je blog las, gehoorzaam????????volgzaam????????over wie heb je het dan????????? blijf alsjeblieft wie je bent en dat is zeker niet volgzaam en gehoorzaam. Een hele dikke zoen van Sister Ien ( soms voel ik me wel een beetje een non als ik het over ons als sisters heb) weet niet hoe de andere sisters dit ervaren? Effin zie je gelukkig morgen weer bij dat hele fijne bedrijf waar we mogen werken
Ien

Else zei

Heerlijk verslag van zoveel MOOIs. Geniet nog lekker na en wat zeg ik nagenieten echt niet koffers pakken hihi
Hele fijne reis samen met LZ, knuffel van mij

ria vogelzang zei

Wat een pracht aan quilts!!!! Heel bijzonder!!
Dank voor je mooie foto's!
En een heel goede, gezellige en veilige reis met LZ-je!
Groetjes, Ria.

jolanda zei

Wat een idee die ricrac bandjes als hengseltjes. En die papieren mallen die je gewoon meenaait... ook superhandig!

Bed, breakfast en quilts zei

Wat een prachtige impressie van een superdag in Amsterdam! Nu snel pakken en naar het Quiltwalhalla. Geniet, kom terug met volle koffers en ideeen.
Ik kan niet wachten tot ik de verhalen hoor.

sylvia zei

wat een quiltfestijn!! Dank je wel voor deze show en een beetje tell!! Dat zigzagband: je moet maar op het idee komen, fantastisch!!
tis nu inmiddels donderdag, dus je vertrekt bijna: heeeeeeeeeeeel veel plezier!!! liefs, Syl

not so zen -quilts in Paris zei

Juud, bedankt voor de mooie foto's en wat hebben we genoten hè? Ik ben zoooblij met al die positieve réacties, en m'n kop loopt alweer om van nieuwe ideeën; geniet van de reis met die lieve LZtje die ik en passant ook even groet.Iedereen rekent op een uitgebreid verslag denk ik!

Anoniem zei

Wat een leuk verslag en wat een prachtige foto's. Het was een superochtend. Geweldige tops van Willeke gezien en het was zo gezellig.
Fijne reis,
Anneke Schoonenberg Kegel