dinsdag 19 augustus 2014

Burnt

De achterkant voor de Burnt is afgelopen vrijdag gekocht bij Elly Prins
Ze is alleen geopend op dinsdag en donderdag, 
maar op afspraak gaat de deur eigenlijk altijd wel open.

DSC04448

En dat is ook afgelopen vrijdagmiddag het geval. 
Ik heb al behoorlijk in mijn hoofd zitten wat het worden moet. 
Een lichte achterkant wil ik, 
zodat het quiltwerk een keer goed te zien is. 
Een rustige stof,
zonder Poespas.

DSC04451

Dus na een paar opties, 
waarbij sommige achterkanten echt TE licht waren, 
was de keuze snel gemaakt.

DSC04454

Roses van Kennard en Kennard, een Australisch merk. 
En een tussen vulling, zijde. 
Lekker licht en makkelijk te quilten en niet zwaar. 
Want Oh boy wat hangt er een gewicht aan deze quilt!
Hoewel LZ nog hinkt op wat gedachten is, 
wanneer ze haar achterlap ziet, 
ook hier de keuze zo gemaakt.

DSC04450

Een warm rode Moda.
 Hoewel we veel dezelfde stoffen hebben gebruikt 
heb ik gewerkt met allemaal lichtere achtergronden 
en LZ toch meer de crème kant. 
Dat was ons tot aan vrijdag niet opgevallen, 
maar was het met het uitzoeken van de achterkanten wel heel duidelijk. 
Mijn Burnt is lichter en die van LZ meer gedempt van kleur.

DSC04459

Zaterdag verdoen we tijd met het stoeien met latten. 
Rijgen op de Lat, nou dat lijkt ons wel wat! 
Dus op naar de bouwmarkt. 
Als profs gingen we naar binnen, 
liepen strak op ons doel, 
kochten de latten en 
gingen daar zaterdag mee aan de slag…………. 
Dat ging anders dan verwacht. 
De quilt te groot, 
te veel stof, 
kwam niet recht op de lat, 
ging bubbelen, 
kortom; 
Kommer en de Kwel.

Dan de tafel maar op drie meter,
 achterkant erop, vulling erop, en top!

DSC04462

En met poppennaald, l
ekker handzaam, lekker groot werd mijn quilt geregen. 
A.s. vrijdag is de quilt van LZ aan de beurt. 
Inmiddels is er ook al gequilt!

DSC04464DSC04467

Zaterdag komt er ook nog een vriendinnetje langs die haar middenstuk van Stonefieldsquilt al af heeft! 
Ook deze is een PLAATJE.

DSC04471

En dat vond Sjaak nu ook! 
Misschien wat te wit voor zijn smaak, maar he! 
Hij heeft daar verder geen last van, mij sloeg de angst mij om het hart……
(stel je toch voor dat hij allemaal pootjes achter zou laten ...)


Jullie allemaal een hele fijne dinsdag, 
tot blogs, 
dan laat ik wat van mijn Burnt-steken zien.


Doeg

Juud

28 opmerkingen:

Monica zei

Oh, wat is dit een mooie stof voor de achterkant. succes met het doorpitten

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig Juud wat een mooie foto's laat je zien.
En wat leuk om de stonefields even weer te zien. Ik kan er maar niet genoeg van krijgen.
Jammer dat het niet lukte met de latten maar het zal inderdaad te groot geweest zijn, offe jullie moeten nog een beetje ervaring op doen……..
Veel plezier met LZ als jullie haar top ook onder handen nemen.
groetjes
Wietske

Elisabeth zei

Geregen en wel ik ben benieuwd naar je eerste steekjes... Mooi achtergrond stofje. Groetjes en een fijne dag, Elisabeth

Greet zei

Jullie hebben allebei een mooie achterkant gekozen.Hoe twee dezelfde quilts toch verschillend kunnen zijn bij een iets andere stofkeuze. Ik vind ze allebei heel mooi :)
Zo'n grote quilt dubbelen, zou niet weten hoe ik hieraan moet beginnen. Gelukkig zijn jullie met zijn tweetjes. Veel succes vrijdag.
Groetjes,
Greet

Marguerite zei

Prachtig, mooi, te gek, oogstrelend...
wat is dit toch mooi.
achterkantstof is ook al zo mooi. Een superquilt ehhh superquilts.

Noa zei

jammer Juud dat het niet lukte met de latten.
Ik heb latten van 2.70 ik leg het op de top van de quilt en plak hem op de lat vast no problem en daarna op rollen.
Jammer maar je hebt ook een grote tafel dus dat is ook makkelijk maar ik wil nooit meer zonder latten

Huize Krul quilts zei

Even voor jouw geruststelling, Sjaak heeft geen pootjes op de Stonefields gezet evenmin als jouw pootjes erop staan. En in het echie is je Burnt prachtig, evenals die van LZ'tje.

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige stoffen uitgezocht!! Nu het spaarpotje weer vullen,..
:o)

Alie zei

nou, dat is me nogal geen klus. Maar lekker dat jullie het samen kunnen doen. Handig hoor, allebei dezelfde hobby. Mooie backings hebben jullie gekocht. Succes met het dubbelen van de volgende. En veel plezier met het quilten

Sis Voorn zei

Je kunt die latten vast nog wel eens gebruiken, toch ?!
Mooi ziet ie eruit !!!!

Yvonne zei

Prachtige backing stof en wat heerlijk dat ie gedubbeld is. Altijd een vervelend klusje.

Anoniem zei

Wat is je quilt echt geweldig mooi!! Je hebt ook een leuke achtergrondstof uitgezocht, lekker rustig en toch lief.
Fijne dag, groetjes Patricia

jolanda zei

Wat vind ik die Burnt toch een schitterende quilt. Het boek van DiFord heb ik liggen en ik vond hem daarin al zo mooi, maar toen ik bij jou een poosje geleden foto's voorbij zag komen, heb ik toch ook maar gauw dat middenstuk besteld. Voor het uitverkocht is! ;-))
Eng hé wanneer je bedenkt waar zo'n hondje allemaal wel gelopen kan hebben... gelukkig is het allemaal goed gekomen begrijp ik.

Ineke Original zei

Heerlijk om weer te lezen. Hier kan je toch helemaal blij van worden.

Carin zei

Misschien waren je latten iets te smal waardoor het niet goed ging? Ik heb wat bredere latten en dat gaat eigenlik altijd prima.
Jullie achterkanten (die van jullie quilts LOL) zijn erg mooi. Die van jou met roosjes is geweldig !!
De tussenvulling, ... is dat die combanatie van zijde met bamboe? Tenminste die had Wendy ook (ze werkt altijd met Elly prins samen) en ze zei me al dat dit een nieuwe was. Ik ga die ook proberen bij een volgende quilt.
Ben beniieuwd hoe je de burnt gaat doorquilten, doe je dat op je quiltframe? Ik zie die nooit meer in beeld.
Sjaak zit daar mooi te wezen op een super mooie quilt !

Floor zei

Jullie hebben allebei mooie achterkantstof uitgekozen.
Wat is het een enorme lap die quilt als je hem zo op de tafel ziet liggen!
Hoe ga je die quilten? Op je schoot zoals ik altijd doe, of liggend op de tafel?
Dat met die latten dubbelen heb ik ook gezien op internet, maar
het leek me niet echt makkelijk, dus heb ik met een grote quilt, net als jij de achterkantstof op de tafel geplakt met plakband (dan blijft het glad liggen) daarop de vulling en daarop de top, en dan gelijk rijgen.
Daarna de hele boel opschuiven en de 2e helft net zo doen, ging prima!

Phyllis zei

Goede keuze voor de achtergrond stof. Dat met die latten lijkt me inderdaad een heel gedoe, ik heb geluk dat ik de laatste 2 quilts bij een vriendin kon dubbelen, met losse latten en lijmspray en zeker de 2e keer was dat in 15 min klaar. Maar dan moet het wel mooi weer zijn, want dat moet vanwege de spray op het terras. Heb de laatste quilt met de hand gequilt en dat beviel ook, daar was ik benieuwd naar. Maar als ik het alleen zou moeten doen, dan denk ik toch dat het weer op de grond en op de knietjes moet met rijgdraad. Heel veel plezier met quilten, handquilten is toch zo zalig om te doen en zeker met dit weer.

marianne zei

Mooie stoffen voor de achterkanten.
En op naar het leuke werk....steekjes zetten.:-))

conny's quilts en creaties zei

Wat ben je mooi geslaagd met de achterkant. Succes met het quilten.

Dientje zei

Mooie achterkantstof. Ben benieuwd naar het quilteffect. De stonfield ziet er ook geweldig uit. Gelukkig geen extra motiefjes door hondenpootjes, haha.
Dientje (dientjes.blogspot.nl)

Marijke zei

Ziet er allemaal suuuuper moooooi uit!
groetjes van Marijke

quiltsathome zei

Hoi Judith,
Ik heb weer even heerlijk zitten bijlezen op je blog.
Het is zo leuk om te lezen over je quilts en ik krijg er ook echt zin in om ook weer verder te gaan met mijn projecten ! Fijne avond, Patricia

marion zei

wat een foto's. Naast de tekst zit ik ook elke keer te smullen van je foto's.......... super!!

Ageeth Dorsman zei

Even je blogjes bijgelezen na afwezigheid... En wat zijn jij en LZ-tje goed bezig geweest met jullie Burnt's! Ik vind ze allebei prachtig, en ook de uitgekozen achterkantjes. Dat dubbelen met die latten is hier ook geprobeerd, maar ook hier drama en werd het gewoon weer als vanouds gedaan.
Veel plezier met de eerste quiltsteekjes!
Groetjes van Ageeth

carina zei

Je kon niet even een paar weken wachten en aan de overkant van de plas inslaan? Nou ja je wil verder en af is af he. Het schiet allemaal al lekker op!

Hennie zei

Wat een prachtige quilt, je Burnt Mooie kleuren en je achterkant vind ik ook geweldig.

Fijn weekend Hennie.

Vlijtige Handjes zei

Prachtige rozenstof. De lattenmethode ga ik ook nog eens proberen. Shirley heeft hem op haar blog als tutorial.
Het moet ons ook lukken Judith :-)
Bij Elly wil ik ook graag nog eens neuzen. De rode stof voor zuslief. ....snoepje!
Groetjes Anita

Hermie zei

Prachtige achtergrondsgoffen heeft zij, ze zitten bij mij ook achter verschillende quilts