donderdag 10 juli 2014

Verwaarloosd

Dat heb ik jullie. 
Mijn laatste bericht was op 1 juli en nu kom ik pas weer ‘op de klep’. 
Een beetje flauw om te zeggen ‘dat ik oh zo druk was’, 
maar dat is nu wel precies de reden van mijn lange afwezigheid.

Er zit een diploma uitreiking, twee trouwerijen, 
en een interview tussen. 
Over dat interview zal ik veel later wat meer vertellen.

SAM_2527-3 - kopie

Maar er zijn wel hele mooie foto’s voor gemaakt 
door Marieke, 
de dochter van Wilma.

DSC04008DSC04007

Kijk daar is ze! Fotografe Marieke in de DOP, 
of er eigenlijk al UIT hoor. 
De foto’s zijn prachtig.

DSC03820

En dan de diploma uitreiking van Maxime. 
Een leuke avond, goed georganiseerd door haar school
 en een uitgelaten kind (jong volwassene eigenlijk).
 Hup alweer vier jaar vmbo voorbij,
 en op naar nieuwe uitdagingen! 
Ik herinner mij de musical nog uit groep 8……….

DSC03734

Deze schat kwam, samen met Janny, ook voorbij, 
Martha, van de bee in Nunspeet.
 Mocht ik haar zomaar advies geven hoe ze het beste 
deze quilt zou kunnen doorquilten! 
IK! 
We zijn er SAMEN helemaal uitgekomen, 
Martha kan starten. 
Mallen mee om makkelijk mee te kunnen rasteren. 
Hebben we ook nog zitten appliquicken met ons drieën en het 
scheurvlies nog maar een keertje laten zien.
Zo een op een werkt toch het aller lekkerst.

DSC03836

En dan ben ik ook bezig met het maken van blokken voor de
 Beginnerscursus bij Stitchers Inn. Zaterdag 4 oktober gaan we daar beginnen. Super leuk om mee bezig te zijn, 
maar ja……. 
daar kan ik het dus ook al niet over hebben.
wat was er nog meer……

DSC03915

Het huwelijk van mijn collega Sander met zijn Michelle! 
We zouden het huwelijk voltrekken in de tuin, maar ja die regen……

Maar Juud zou Juud niet zijn als we daar niets op zouden vinden,
 en dus met een klein beetje regen zijn we met de hele bups naar buiten gegaan en heb ik het bruidspaar daar om hun “ja-woord’ gevraagd.

Hmm was dat dan alles?

Nee hoor, deze pechvogel is er ook nog. 
Een van de Seven Sisters ging fietsen, zonder haar Sisters………. 
‘effe snel rond de boom’ dacht ze nog………… 
En daar lag ze terwijl de wereld wel heel letterlijk aan haar voorbij ging. 
Met andere woorden ze lieten haar liggen waar ze gevallen was! 
Is dat niet ERG?

DSC04004

Een gebroken knieschijf! 
Dat hele kleine dingetje tussen boven en onderbeen…. 
en daarvoor vanaf je grote teen tot aan je heup in het gips.
Weken lang......

DSC04005DSC04006

Medelijden??? 
Welnee! Vertrouw LZ, Ien en mij erop dat we 
Joke natuurlijk van de nodige commentaren hebben voorzien. 
Uiteraard met naald en draad…..
Was dit het dan?

SAMSUNG CSC

Nee hoor!
Afgelopen dinsdag waren er 6 van de 7 sisters bij ‘breke-been’ 
Gezellig, hard aan het werk, praten over de komende vakanties, 
reizen naar ver en verder, 
praten over röntgen die gemaakt moeten worden.
 Over dagjes uit naar bijvoorbeeld Petra Prins want we hebben BRODERIETJES gezien……….

Was dat het dan?
Nee nog niet;

Want bij Atelier Fatquarters is er dit;
Ik mag gewoon weer met Jane op stap.
Ik heb het er nog wel over,
want voordat het zover is 
ga ik eerst een hele bijzondere dame in Amerika ontmoeten.....

Dus ja, best druk…….
  (heerlijk)

Tot blogs,

Juud

32 opmerkingen:

Elisabeth zei

Wat een heerlijk blog(je) maar er zitten wel wat geheimpjes in...ben heel benieuwd naar je interview en de dame in Amerika. Hoop je snel weer te spreken...alvast een fijn weekend! Elisabeth

Tilly zei

Wat een heel verhaal, spannend allemaal, maar vooral gefeliciteerd met Maxime.
groetjes Tilly

Greet zei

Wat heb je het druk gehad. En ik had je al gemist hoor.
Gefeliciteerd met het afstuderen van je dochter.
Groetjes,
Greet

Truus zei

Wauw dat is niet niks wat er allemaal gebeurd is en nog gaat gebeuren! Spannend!!!
Prachtige quilt van de dame van de Nunspeetse Bee en arme ziel-wie laat er nou iemand liggen die gevallen is! Bij mij stonden er al gauw heel wat mensen en waar die allemaal vandaan kwamen???
Beterschap voor haar en gezellig de 7 sisters bij elkaar om haar op te vrolijken.
Succes met je geheimpjes-ben niet nieuwsgierig hoor! (lol)
groetjes,Truus uit Drenthe

Truus zei

Weet niet of mijn reactie wel/niet goed komt-er ging wat mis...
Spannend allemaal wat er gebeurd is en nog gaat gebeuren!
Arme sister met een gebroken knieschijf-beterschap!
Gelukkig hebben de andere sisters haar opgevrolijkt.
Succes met je geheimpjes!
groetjes,Truus uit Drenthe

Phyllis zei

Wat een leuke dingen allemaal (behalve de Sister met de gebroken knieschijf dan, wat een narigheid) en gezellig al die foto's op je blog. Die foto die Marieke gemaakt heeft is super, ze heeft het vak in de vingers, hoor. En dan die quilt van Martha, die is ok prachtig. Nog wel even doorquilten, want volgens mij heeft de quilt een flink formaat. En gefeliciteerd met Maxime (allemaal namen met een 'M'!), leuk hoor. Je gaat naar Amerika lees ik, top, heel veel plezier!

Wilma zei

Prachtige quilt van Martha!
En wat leuk om mijn meisje op jouw blog tegen te komen :-)
Veel spannende dingen in het verschiet, super leuk!
Nu lekker genieten.
Liefs
Wilma

Quiltlia zei

Wat een gezellig en spannend blogbericht heb je weer geschreven.HEEL veel leuke dingen in het vooruitzicht en wat een prachtige quilt van Martha.
Groetjes Lia

Yvonne zei

Heerlijk lezen over al je drukte. Ik ben benieuwd wie je in Amerika gaat ontmoeten, dacht dat jullie reis pas later stond geland......snoepreisje tussendoor?

Monica zei

nou nou, jij hebt ook niet stil gezeten, maar wel met allemaal leuke en mooie dingen op jouw weg, succes in Amerika

Anoniem zei

Ohh wauw!
Je hebt nogal wat meegemaakt zeg hihi. Ik kan me voorstellen dat je even geen tijd had. Maar om nou meteen te zeggen "verwaarloosd"..... och dat kon gekker hoor hihi
En met zo'n lang blogje, wat echt heerlijk leest, is het weer helemaal goed hoor :-)
Fijne dag, groetjes Patricia
ps. mijn blog loopt nog veeeeeel meer achter (schaam schaam)

Marja zei

Wat een leuke foto van je!!
Ja best druk zo.
Nog wel tijd gehad voor een paar steekjes tussendoor?

Groet,

Rita zei

Je hebt het maar gezellig druk. En ach arme Joke, wil je haar beterschap van mij wensen. Gr, Rita

Annelies zei

Leuk je eens als trouwambtenaar bezig te zien !

Lida zei

Wat een drukte en wat gezellig allemaal, het brekebeentje beterschap en jij geniet van alle plannen en ontmoetingen, groetjes
Lida

marianne zei

Nou, in ieder geval heb je je niet verveeld :-))
En de Burnt ???? wel aandacht gegeven :-))

Berna zei

Vanmiddag al live het verhaal gehoord en nu de plaatjes erbij. Gezellig!

Floor zei

Jeetje Judith! Jij kunt elke dag wel een berichtje plaatsen op je blog.
Wat heb je een hoop te vertellen en te laten zien.
Maar wel gezellig dat we nu weer helemaal "bij" zijn.
Je mag weer Jane verhaaltjes vertellen en er zijn mooie foto's gemaakt, straks komt er nog een boek van je uit met quiltwetenswaardigheden :-)
Maxime gefeliciteerd!
Tja.... ze is geen kind meer, maar het blijft wel altijd jouw kind toch?
Heerlijk dat ze nu even mag bijkomen en van de vakantie genieten.

Saskia Smit zei

Dat zijn een hoop mooie berichten. Terugrekenend: was de musical soms De trein? Die werd vier jaar geleden op veel scholen gedaan.
Beterschap voor brekebeen en de felicitaties voor maxime

Sis Voorn zei

Via deze weg : Joke, ik wens je van harte beterschap !
Verder een lekker blogje Juud !
Zwaai uit Limburg

Anniue zei

Wat een mooie foto van jou Judith en Marieke is een super fotograaf.
Die toga staat je trouwens ook prachtig !

Groetjes,
Annie.

Hermie zei

een gezellig blogje Juud, geeft helemaal niet hoor dat het iets langer duurt, heb ik ook wel, moet nog schrijven van de vakantie.

Ageeth Dorsman zei

Je hebt ons weer helemaal bijgepraat. Alhoewel... ik ben wel nieuwsgierig, hoor, naar al die dingen, die nog zo geheimzinnig zijn nu, zoals die Amerikaanse dame.
Ik wacht maar geduldig af. Fijn weekend en groetjes van Ageeth

carina zei

Nou nog een keer proberen om eenb erichtje achter te laten. Mooi dat je hen hebt kunnen trouwen in de buitenlucht, dat daar allemaal regeltjes voor zijn wist ik niet. Dus weer wat geleerd. Ja die martha die kan er wat van. Mooie foto by the way. En dat bloggen een keertje minder is toch ook niet zo erg? Nou lekker voorbereiden en nice time

marion zei

wat een heerlijk blogje, vol met geheimen en leuke dingen. Je staat in ieder geval knap op de foto. ik ben zo benieuwd naar je blokjes voor de cursus nog een paar maandjes.....

Carin zei

Foei, om ons zo te verwaarlozen ;-)
Spannend hoor een interview en mooie foto's weer !
Beterschap voor de sister met haar gebroken knieschijf !!

Else zei

Een blogje vol geheimpjes en MOOIE foto's. Heerlijk geniet van de voorpret, fijne zondag

Vlijtige Handjes zei

Het mag misschien geen excuus zijn maar je hebt het heerlijk druk gehad.
Oh als je zo op bed ligt en je krijgt al je lieve vriendinnen op bezoek mèt steekjes geeft zoveel steun. Zij hebben me ookdoor de 5 maanden hernia geholpen. Jullie zijn ook een hecht clubje......houden zo :-)
Pffff de dametjes worden echte dames na de diplomauitreiking. Maar zo leuk!
Fijne zondag!

Anoniem zei

Je mag dan even niet geblogged hebben, maar dat heb je weer helemaal goed gemaakt met deze lange gezellige blog. Wat maak jij lekker veel mee. Groetjes Wilma

Ineke Original zei

Ha Judith,
Jij lekker met "Dear Jane" op stap. Ik lekker met Wilma op stap. Waar naar toe.....? Naar JOU vertelling van de "Dear Jane" op 25 oktober. Nu maar hopen dat er nog een plekje vrij is voor mij.
Fijne vakantie,
veel liefs,
Ineke

conny zei

Juud waar ben je want we missen je ?

Liefs conny

conny zei

JUUD WE MISSEN JE VERHAALTJES !

Liefs conny