woensdag 25 juni 2014

Oh Dear, Mrs Tompkins a.k.a. Burnt Quilt


Het middenstuk ligt al een tijdje klaar. 
Op wat steelse blikken na bleef het daar ook bij. 
Want ik weet dat er voorbereid moet worden. 
En niet zo een klein beetje ook. 
Er “moet” VEEL voorbereid worden. 

En laat ik mij afleiden door andere heerlijkheden
 zoals Stonefields, Antique Wedding Sampler, 
en de Zeuren. 
Die liggen klaar en hebben daardoor een 
FORSE voorsprong op de Burnt.

Maar nu moet het.
Gewoon van mijzelf, omdat de Burnt ook al 
zo een mooie quilt is.
En ENORM leuk om aan te werken.

En dus ben ik een hele WEEK bezig met het tekenen,
 het toevoegen van een 1/4 inch,
 en het knippen van heel veel en dan nog meer 
wiebertjes, en vierkantjes.

Twee en twintig grote sterren, dat zijn 
352 grote wiebers, 
176 vierkantjes, 
176 eieren. 
Het is makkelijker geschreven dan gedaan.

DSC03657

Voordat je hier bent…….

DSC03658DSC03659

Teken ik op Floriani, stitch and wash
 (te koop bij Hergarden, een NL web winkel, de strijkbare variant) 
die 176 eieren, die dan allemaal uitgeknipt worden,
 om allemaal gestreken te worden 
op verschillende blauwe lapjes.

DSC03665DSC03666

En dus strijkboutje op tafel, 
blauwe bakjes op tafel, 
de scrapbak op tafel en vooral je verstand op NUL.

DSC03667

Om met een tafel vol eieren te eindigen
 en een mooi rommeltje op de vloer.

DSC03661

uit eindelijk eindig ik met plastic zakjes

DSC03663

met heel veel plastic zakjes. 
In elk zakje vier lichte en vier donkere sterrenpunten, 
met 8 blauwe punten, met 8 eieren.
Nog niet alle zakjes zijn compleet, 
na een week van knippen en tekenen zijn er nog steeds 
12 zakjes waar 8 blauwe punten in moeten. 
Dat zijn er dus 96…… 
Laat ik nog maar wat gaan knippen.

Het heerlijke is wel dat ik nu naar elk bee-tje, 
elk verloren uurtje, 
zomaar een zakje kan oppakken en ik UREN plezier heb!

Werk jij eigenlijk ook zo? 
Of zou je ster voor ster voorbereiden?


Tot blogs,

Juud

26 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ik zou het net zo doen, sterker nog: Ik doe het net zo. Lekker overzichtelijk en je hoeft nooit bang te zijn dat je met lege handen zit of bang te zijn dat je iets vergeet mee te nemen.
Wat een monnikenwerk Juud, maar wat zul je straks een prachtig resultaat hebben.
Ik zag trouwens de Stonefield van Betty en ik heb toch zo'n zin om er aan te beginnen. Maar ik moet nog wachten hè?
Nou ja Jane is ook zo leuk!!!!!
groetjes
Wietske

Martine zei

Knap hoe je al die stofjes en patronen uit elkaar houdt. Het zou chaos worden bij mij.

Nathalie zei

mmm heel overzichtelijk dit, daar hou ik wel van! Ik ben ook wel van de voorbereidingen, maar gebruik vaker bakjes. Die zakjes zijn ook echt TOP die ga ik onthouden!
(wil voor de vakantie ook nog eens wat voorbereiden, maar Wat?! is handig om mee te nemen...)

Yvonne zei

Soms doe ik blok voor blok maar als er veel blokken hetzelfde zijn doe ik ook alles tegelijk. Konden we maar personeel inhuren voor dat soms vervelende voorbereidingswerk he?

Greet zei

Wat heb jij hard gewerkt ! Leuk dat dan alles klaar ligt. Ik doe dit ook zo met de Hampton Ridge BOM. Ik maak ineens alle blokken klaar en stop ze ook in zakjes. Lekker handig voor 's avonds bij de TV.
Dit wordt ook weeral zo'n mooie quilt.
Nog veel plezier met knippen en zakjes vullen.
Groetjes,
Greet

Berna zei

Het is een prachtige quilt die het zeker verdient om afgemaakt te worden. En nu alles is voorbereid zijn die sterren heerlijke vakantiewerkjes. Het werkt zo lekker als je het zo voor het grijpen ligt.
Het ligt aan de quilt hoe ik werk maar met de Jane werk ik ook met zakjes die klaarliggen. Moeilijke blokjes voor thuis, makkelijke voor een bee. Waarom makkelijk voor een bee? Drie keer raden.
Fijne dag

KijkDaarIs zei

Hoog uit een paar blokjes verder....ik vind de afwisseling dan wel leuk..en het freezerpaper hergebruik ik een aantal keren...heerlijk om te lezen hoe ieder zijn eigen manier van werken heeft...
fijne dag.....
( ik zou bijna zeggen poeperdepoep..; 0))..)

Bed, breakfast en quilts zei

Nou Juud, ik doe het net zo, lekker voorbereiden dan zit je op het moment suprême nooit zonder!

Lida zei

Heb nog nooit een sterrenquilt gemaakt, maar als ik dit zo zie, wil ik er meteen aan beginnen, maar helaas er wachten gordijnen en een stuk of tien (of meer) ufo's!
Wordt echt schitterend!
Groetjes
Lida

Judith zei

wat een werk, maar wat een mooi resultaat zal het weer worden! altijd fijn om een aantal zaken voorbereid klaar te hebben liggen, dan grijp je er ook sneller naar :0) bij mij wisselt de voorbereiding per project!

Hermie zei

Handig zo veel voorbereiden. Het hangt bij mij van het soort quilt af, hoeveel ik tegelijk voorbereid.

Floor zei

Volgens mij ben je nu een beetje "verknipt" Juud!
Jeetje wat een hoop stukjes heb je nodig, wat een grote getallen allemaal.
Maar je kunt nu wel lekker door met steekjes maken.
Kon je je maar in vieren delen, dat zou een deel van je aan elk van die mooie quilts kunnen werken.
Maar of je er dan nog van geniet en ontspant.....?
Dan maar liever rustig aan en om de beurt werken.
Waar koop je trouwens die handige kleine plastic zakjes?
Makkelijk om geknipte blokken in op te bergen.

Alie zei

Ow, dat ziet eruit als erg veel werk. Maar dan heb je ook wat. Altijd wat te prikken bij de hand. Handig hoor. En mooi dat het wordt!

Sis Voorn zei

Ik ben dol op zakjes ;))

Annie zei

Wat veel wiebers, vierkantjes en eieren en wat een doorzettingsvermogen om dat allemaal voor te bereiden !
Maar wat word ie mooi.

Groetjes,
Annie.

Ageeth Dorsman zei

Tja, dit is echt minder spannend, al dat voorbereidende werk, maar daarna is het fijn werken en doorgaan, met de overzichtelijk gevulde zakjes (ik heb er dozen vol van, want wat zijn ze makkelijk). En deze quilt verdient het helemaal om afgemaakt te worden, want ze wordt prachtig!
Groetjes van Ageeth

Rita zei

Je hebt dezelfde werkwijze als mij, van te voren heel veel werk, maar als je daarna aan de slag wilt heb je alles bij de hand. Maar voor mij werkt het prima

marianne zei

Ik heb het ook zo gedaan bij mijn Burnt,heerlijk werken zo.

marion zei

wat een super voorbereiding en het wordt een plaatje je quilt

Ineke Original zei

Wat moet ik nog veel leren. Ik mag wel heel oud worden.

Merian zei

Je hebt heel veel eitjes gelegd!
Ik zou het per 10 doen, anders vind ik het maar saai worden!! (haha).
Maar je hebt wel een super voorbereiding!!
groetjes Merian

Carin zei

Ik zou het precies zo doen als jij doet. Ik bereid ook altijd alles voor. Soms wel eens een komplete quilt, kan en klaar om aan te pakken. Zo heb ik van de sweet william al alle blokjes geknipt klaar liggen om in elkaar te zetten. Makkelijk... je hoeft maar te pakken en kunt beginnen ;-)

Guusje, zei

O zo herkenbaar tegen een stapel blokken aankijken. Ik heb pas de 90 ohiostars voor
Phebe getekend want ik zat daar zo tegenaan te kijken. Als ik deze blokje voor blokje had getekend zou hij nooit afkomen. Je Burnt wordt prachtig. Ik heb hem nog op mijn voor ooit lijstje staan.

Dineke zei

Heel handig eerst alle voorbereidingen voor zo'n deel doen. Hoe ik het doe? Eigenlijk nog niet bij de hand gehad, moet nog starten met het het eerste exemplaar volgens zo'n soort patroon. Tot nu toe heb ik samplers per blok voorbereid. De applicatie kippen ook per blok. Ben nu aan het ufo's afwerken, maar daarna zorg ik er ook voor dat ik voor een grotere quilt delen voorbereid in bakjes of zakjes.

Janien zei

Wat een werk, maar wat wordt het mooi! Ik zou het ook zo aanpakken. Wel zo fijn dat je dan zo aan de slag kunt. Met m'n DJ heb ik het ook zo gedaan. Veel plezier met het naaien.

Marina Brito de Campos zei

Wat een mooie kleuren heb je voor deze quilt uitgekozen! De helderheid spreekt mij vooral erg aan.
Wat is het voordeel van de Floriani? Wat maakt dat het zo handig is?
Groet, Marina.