zondag 9 februari 2014

Dear Jane

Wat is er al veel over deze quilt geschreven. Wat is ze al vaak nagemaakt, wat wordt er over haar gesproken, vaak met enig ontzag. Jane is zeker geen tussendoortje, Jane vergt tijd, heel veel tijd.
 
 DSC01968
En telkens wanneer ik haar zie liggen,
of zoals de laatste maanden heel veel in handen heb,
vind ik haar P*R*A*C*H*T*I*G.
En met al dat werken aan Sjaan
begint het eind nu werkelijk in zicht te komen.
 
DSC01974
 
In juni is het drie jaar geleden dat ik aan  haar begon,
netjes vanuit het midden met het groene blokje.
Nog 168 blokjes te gaan! En is alles (het quilten daargelaten) genoteerd in het boek. Toch leuk om dat nu zo bij de hand te hebben.
 
DSC01980
 
“Dit is Papa’s Star, de moeilijkste uit het hele boek,
als je die kunt Juud, nou dan kun je alles!”
Ik was zo onder de indruk dat dit gezegd werd
dat ik altijd de naam van dit blokje zal onthouden!
Ook deze prutste ik in elkaar.
Het middelste sterretje is inderdaad alles behalve makkelijk.
 
DSC01994
Heel anders dan deze,
dit is een makkelijke nine-patch.
Die leer je tijdens je eerste quiltles......
Ik vond het tijdens het maken zo gek dat het
middelste blokje niet geel was, maar beige.
“Maar Jane zal het wel weten”.
En dat de vierdriehoekjes verschillend in het blok zitten,
als zandlopertjes.
Dat had ze dan wel weer leuk bedacht, "onze" Jane.
Dit hele blokje is echt helemaal FOUT, FOUT en nog eens FOUT.
Dit is een JUUD blokje,
een blokje dat gemaakt is voor de t.v..
Uiteraard zonder het boek als leidraad erbij.
Dit is zo een makkelijk blokje dat je het
maar een keer hoeft te zien om na te maken!
Ahum…….. I rest my case.
 
Natuurlijk had ik het overnieuw kunnen maken, maar daar geloof ik niet zo in. Ook dit ‘misbaksel’ is met zorg gemaakt en dus goed genoeg!
 
DSC01992
 
Die eerste negen blokken,
dat aller eerste gepruts uit 2011 is nu al gequilt,
voltooid klaar.
 
DSC01991
 
Dit is ook een van mijn favorieten.
Dat komt door het stofje dat is gebruikt,
gekocht bij Mary Koval in Bedford Pennsylvania
toen we op doorreis waren.
Wat een lieve vrouw,
wat een mooie winkel.
En weet je wat ook zo leuk is?
Je kunt daar ook op quilt retreat!
Stel je toch eens voor met een stel quiltgekken op reis!
 
Wie gaat er met mij mee??
 
DSC01995
 
Ach en dan deze.
Van het plusje heb ik een “X” gemaakt,
een kusje van mij voor Jane.
Gewoon omdat ze ons zoveel plezier heeft gebracht
met dit kunstwerkje wat ze voor ons achter gelaten heeft.
 
DSC01996DSC01970
 
En zo ligt ze nu, in de stoel te wachten tot het volgende blokje gequilt gaat worden.
Hopelijk nog ergens vandaag,
want die ‘griep’ is nog hardnekkig aanwezig.
 
DSC01977
 
Onder de 30 blokjes, en met elke dag een blokje betekend dit dat jane nu met een maand echt helemaal voltooid moet kunnen zijn.
 
Al lezend zag ik dat er in de bee in Katwijk en in Nunspeet nieuwe
Jane Dreamers
bij zijn gekomen! Dan heb ik maar een advies,
 
FOLLOW YOUR DREAM!
 
Fijne zondag allemaal,
 
tot blogs,
 
juud

35 opmerkingen:

Annelies zei

Ze wordt mooi. Ik had het werken aan Jane geen moment willen missen.

Judith zei

wat is ze mooi :0) en zo lang als ik al quilt twijfel ik of ik haar ook zal gaan maken...en het komt er maar niet van. maar dan zie ik deze van jou en dan is de kriebel er weer...wie weet, ooit :0)

Carin zei

Met al dat quiltwerk in de blokjes komt de hele quilt tot leven nietwaar ?

Veel beterschap !

Hilde zei

Door het quilten zie je hem steeds mooier worden!

Anoniem zei

Juud wat heb je weer je best gedaan ,ze is super jou Jean.
Leuk altijd bij een ander te kijken naar het kleur gebruik bij een ieder anders .
Meisje knap snel op dan kan je weer deel nemen aan alle leuke dingen die op jou pad komen.
Knuf van Meriam

Yvonne zei

Wat een leuk blogje over Jane. Ja wij zijn helemaal om hoor! Het gaat er hier ook van komen! Wat een goed idee om het boek te gebruiken als een soort DJ logboek, leuk voor later!

susana zei

Ha Juud, je gaat Jane nog missen als ze helemaal klaar is.
Maar mooi is ze!!

betty prins zei

Fantastisch is jouw Jane, de kleuren vind ik ook zo mooi en die lieve leuke lapjes...
Als je met haar bezig bent, dan dwalen je gedachten toch af naar hoe zij, Jane, dit toch allemaal heeft kunnen bedenken.
En naar Mary, op Quilt retraite, ik ga mee.......

Mariska Schok zei

Wat is ze prachtig, jouw Jane :).
Ik vergaap me er met veel plezier aan, wil er dolgraag aan beginnen maar eerst nog een jaartje of wat oefenen denk ik!

Made by Meet zei

Prachtig Juud! Leuk om te zien ook hoe jij de blokjes gequilt hebt. En wat heerlijk dat het eind nu in zicht is! Ik heb er nu 60 gequilt dus voor mij duurt het nog even . . .
Fijne zondag en beterschap!

Heleni zei

Wat heerlijk dat je al zover bent. Ziet er super uit. Ik mag dat wel, een beetje tegendraads zijn. Vaak worden het de mooiste creaties. Veel succes verder.
En beterschap natuurlijk!!

Anoniem zei

Geweldig dat het eind in zicht komt en wat een goed idee om daar in het boek te schrijven hoe/wat je gedaan hebt.
Als ik de loterij win,ga ik mee op retraite!!!
Succes en beterschap.
groetjes,Truus uit Drenthe

Berna zei

Go with the flow Juud dan is ie voor de Pasen klaar. Tuurlijk, ik ben de beroerdtse niet en jut je niet op dat ie met een maand klaar moet zijn.
Het is en blijft een plaatje en als ik mijn stapeltje ufo's heb weggewerkt ga ik er zeker mee door.
Knap maar vlug maar neem de tijd om goed uit te zieken. Volgens mij kunnen we onze bee best een paar dagen opschuiven en anders zie ik je zaterdag.
Beterschap!

Rosa zei

Congratulations.It`s stunning!

I`m still playing with mine.This year I`ll begin with borders.

Marguerite zei

Prachtig!!!
En wat leuk dat je een logboek hebt bijgehouden. Moet ik onthouden.
Groetjes Marguerite

Manuela zei

Wunderschön.
Dein Quilting ist super.

Liebe Grüße
Manuela

christine zei

oh Judith ik ben er ook zo trots op dat die van mij al zo ver is . die van jou is bijzonder mooi van kleur en hoe je haar aan het door quilten ben.
nog even meis dan is die klaar enne ik zou graag mee willen op retraite haha
Christine

jolanda zei

Het is wel een heel avontuur zo'n Jane quilt maken hé? Je quilt het allemaal best intensief door zie ik en wat komt het er dan mooi uit te zien!
Ik vind het ook zó verleidelijk dus ooit..... :-)))

sylvia zei

het is en blijft een beauty!!!

sylvia zei

het is en blijft een beauty!!!

Floor zei

Wat leuk dat je een echt dagboek hebt bijgehouden van je Jane!
En natuurlijk dat je een echt eigen Dear Juud blokje heb.
Soms is t.v. kijken en naaien niet zo'n goede combinatie, maar wat maakt het uit.
Dat mini-mini-sterretje lijkt me heel erg moeilijk, maar het is je goede gelukt.
Het quiltwerk wordt erg mooi, het wordt (is) een plaatje van een quilt.

marianne zei

Wat is en word ze mooi.
Ben zo benieuwd als ik ze in het echie zie :-))

Ziek goed uit !!!

carina zei

Ja ik ben ook zon gek, had never gedacht dat ik ook aan die jane zou beginnen, echt cellen, nonnen werk.
Nou ja een paar jaar en dan hoop ik net zo ver te zijn zoals jij nu:) waardeloos dat het zon rot langdurende griep. Is sterkte ermee!

quilting Jeannet zei

Nou Judith.....huur maar een vliegtuig af hoor....wie wil er nu niet met JOU mee? Ik niet hoor, te ver vliegen ;) De jane wordt mooi, tis al een hele hype.Ze had het eens moeten weten.

Phyllis zei

Fantastisch, wat wordt dit mooi! En wat leuk, die herinneringen die er dan in gaan zitten.

Every Stitch zei

Such beautiful work - I just love it!
Hilda

Saskia Smit zei

Ik droom heerlijk mee. Het boek ligt klaar.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ga je niet al te veel in een donker gat vallen Juud?
Nee he, er ligt nog zoveel moois op jou te wachten.
Beterschap nog even, en rust goed uit.
groetjes
Wietske

Lida zei

Wow, wat wordt zij mooi! Ik bedoel niet alleen met de eigenwijze Juud blokjes, maar het quiltwerk en al die kleurtjes, echt een geweldige DJ! Dus succes en plezier met de laatste loodjes! Groetjes
Lida

Kleine Vingers zei

Heel erg mooi!
Groetjes

Ageeth Dorsman zei

Geweldig, zucht, mooi... zit ik even blogs bij te lezen na de internetstoring, kom ik dit tegen...
Wat wordt jouw Jane mooi, zo met dit
quiltwerk. Zou ik dan toch maar, onder uit de kast, die 52 blokjes weer gaan pakken, die ik al gemaakt heb (nog even over nadenken). Trouwens, wat een beauty van een quiltvingerhoed heb je!
Beterschap gewenst en groetjes van
Ageeth.

Atelier Ullizee zei

Super!!! En zo leuk je verhaal rond de blokken. Ik ben wel een tikkeltje jaloers, wil ook ooit nog aan 'Dear Jane' beginnen, hoewel ik er wel wat schrik voor heb.
We gaan deze zomer naar Pennsylvania, misschien kan ik ook die dame bezoeken.
Nog veel plezier bij het quilten en vooral spoedig herstel!
Groetjes,
Natascha

Annemarie zei

Geweldig!!!! Wat een prachtige DJ! Wat heb jij een doorzettingsvermogen om deze quilt in drie jaar te maken. En wat een heerlijk verhaal over de blokjes. Groetjes, Annemarie

Inma zei

Fantastico trabajo!!!
Me gusta un monton
Besos

Hermie zei

wat is je jane mooi, de mijne ligt in de bak, allemaal blauwe stofjes. Ik ben gekomen tot 65 blokjes en toen ben ik gestopt(maar nu wordt hij geborduurd). Hij is echt schitterend en je quilt hem heel erg leuk door.