maandag 11 maart 2013

SEP

Zondag had ik mij verheugd op wat lekkerder weer,
om misschien niet alleen verlangend naar buiten te kijken, maar om er ook daadwerkelijk van te kunnen genieten.
Helaas, de wereld kleurt opnieuw wit en ziet de lucht grijs van de kou.
Binnen brand een geurkaarsje op mijn kamertje, niet beneden.
Frans vindt dat die zo stinken!
Goed in the sanctuary van mijn kamer.
Veilig, geborgen, met rotzooi om mij heen, weg van de wereld, en even in die van mij.
Kopje thee, radiootje aan.

IMG_2563

Maak kennis met mijn collega Petra. 
Zelf quilt ze niet, is ze ook veel te onrustig voor.
In gedachten heb ik haar omgedoopt tot “Truus de Mier” van de fabeltjes krant. 
Druk en bezig. Kortom; een opgewonden standje.
Net als Petra. 
Enige tijd geleden vroeg ze mij of ik niet iets leuks kon maken voor haar hondje Sep.

Laat er nu in het boek van Veronique Requena een leuk hondenkussen staan.
Dus samen op stap om stofjes te kopen. 
En wat er dan gebeurd met een niet quiltster die stoffen koopt kun je op de foto hierboven zien.

ZIELSGELUKKIG terwijl er LAPPIES GEAAID worden,
dat is de kracht van stof, kleurtjes, texturen,
dat is de passie van het QUILTEN!

IMG_2601

We zijn nu een week verder, en dit is de tussen stand deze zondag.

IMG_2602

Sep’s naam al in een ster, met daarbij een vlindertje.
Toeval?
Nee.

IMG_2603

Petra’s moeder is overleden en heeft haar gezegd
 dat zij haar terug zal zien in de vorm van een vlinder.
En dus wil Petra graag een vlinder op dit kussen.

IMG_2604

Tijdens het stofjes kopen zochten we naar een leuke knoop of applicaties, maar vonden niets.
En wat vond ik deze zalige zondag ochtend?
een Vlinder!

Een vlinder voor Petra.

Fijne dag,

Juud

19 opmerkingen:

Anoniem zei

prachtige sterren, mooie stoffen

KijkDaarIs zei

Mooi....met dat vlindertje....je zult zien hoe vaak er op een moment dat je het nodig hebt een vlindertje verschijnt..;0)
Wat een leuke stofjes..en ook al sterren...en zie ik daar al een quilt virusje...//..;0)
Gezellig op je kamertje bezig zijn met lapjes...
Fijne dag

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat een mooie foto's!
Leuk om zoiets te maken. Ik zag trouwens dat we je gaan ontmoeten op 15 juni!!!!
Zusje en ik hebben ons aangemeld.
Dus het zal er eindelijk eens van komen.
groetjes
Wietske

Lida zei

Wat leuk en wat een mooi idee van die vlinder! Ja daar kan aardig wat van gemaakt worden, hoe groot is de hond? Zag dat je een lezing gaat geven, leuk hoor! Fijne dag
Lida

Ria zei

Oh wat leuk, dit is het begin van de virus. Bij mij was het stofjes voor mijn zus kopen en ook wat voor mij zelf mee nemen. Bij mijn buurvrouw was het stofjes voor mij kopen en spijt hebben niet wat voor haar zelf mee te nemen. Erg leuk om dit dan zo weer te lezen.
Groetjes Ria

Berna zei

Wat lief dat je dit voor haar wilt doen en wat wordt het leuk! Het kan bijna geen toeval zijn dat je dat vlindertje vond.
Vanavond kom ik het in levende lijve bewonderen.

quiltingmieke zei

piep een mooi, lief vriendinnengebaar....knuf mieke

Yvonne zei

Wat een mooie stofjes en wat zal je collega'tje straks blij zijn met haar hondenkussen. Ben alleen bang dat het vlindertje niet zo lang leeft.....zie Sep in gedachten al lekker knagen...of is het een hele welopgevoede hond?

quiltsathome zei

Hoi Judith,
Ik dacht al hetzelfde als Yvonne over datknoopje. Maar wie weet valt het ook weer mee.
Leuk dat je iets voor Petra maakt !
Het geeft jezelf ook altijd een fijn gevoel , he, om iets te maken voor iemand anders.
Fijne dag, Patricia

Gonny zei

Heerlijk zoals Petra als niet quiltster van de stofjes geniet. Haar hond Sep zal 'straks' net zo van de stofjes genieten.... Leuk dat je dit voor haar doet met een toepasselijke vlinder knoop nog ook...

Gert zei

Ik had inderdaad ook gehoopt op wat lekker lenteweer, maar helaas, het werd net even wat anders... Leuk dat je dit gaat maken voor je collega, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. De stoffen zijn in ieder geval al lekker vrolijk.

Carin zei

Wat een mooie vrolijke quiltjes hebben de stofjes !! Je sterren zijn ontzttend mooi, leuk met de naam erin.

Guusje, zei

Wat leuk dat je dit gaat doen voor je collega en wat een mooie ster is dit. De vlinder vind ik erg lief.

Floor zei

Die Sep wordt maar verwend zeg! Een eigen kussen met sterren en ook zijn naam er nog in.
Als je weet hoe mijn hondje uit het park komt als het regent.... onder de modder, zo'n prachtig kussen is in één dag vuil bij haar.
Maar misschien is Sep wel een keurig nette hond die op de paadjes blijft lopen.
Leuk vlinderknoopje is dat, ook al voor Sep.
Is vast een heel speciale hond.
Veel succes met het maken... en vertel je college maar dat je juist heel rustig wordt van patchwork!
Groetjes,
Floor

Marijke zei

Gezellig blogverhaal heb je geschreven!
Veel plezier met het patchen!
groetjes van Marijke

Anoniem zei

Hè Juud,

Je maakt er iets geweldigs van...lekker vrolijk! Weet zeker dat Sep (ofwel Koning Bolo) er heerlijk op zal wegdromen. Iedere keer als ik naar de leuke foto's kijk word ik vrolijk? En dat past nu precies bij Sep. Een vrolijk, lekker ondeugend en wel opgevoed hondje. En .....natuurlijk eerst pootjes afvegen en dan kan Koning Bolo zijn troon bestijgen🐾dikke knuffel van mij en Sep

Sis Voorn zei

Ben benieuwd naar het eindresultat ! Hoe groot is DE hond ? Want dan moet het nog een beetje slecht weer blijven en dat willen we NIET !
Groetjes Sis

Annie Kingma zei

Word zeker mooi, lief zo met het vlindertje er bij.
Groetnis Annie

ria vogelzang zei

Wat een mooi gezicht; je collega, die eigenlijk zo "onrustig" is, zo genietend van haar lapjes.....
Dan zie je toch eigenlijk een quiltster.....; ook al weet ze het zelf misschien nog niet...!!!! :)
Leuk die blokjes; en zo schattig met Sep's naam er op. Zo'n prachtig vlindertje; met betekenis.. <3
Wat een lieve dingen!
Geniet ze, Ria.