maandag 10 september 2012

Hollands Glorie

Hollands Glorie
De naam die Ineke aan haar quilt heeft gegeven.
En die nu in al haar Glorie
mooi hangt te wezen op de tentoonstelling in Deventer.

En daar mag je best TROTS op zijn!


En wat doe je als je exposant bent???
NATUURLIJK maak je dan een foto van je quilt, met je telefoon.....

om het vervolgens aan de hele wereld te kunnen laten zien!
Hoezo quiltsters zijn suf???
Hier staat iemand toch echt super HIGH TECH te wezen!

En natuurlijk bespreek je je quilt met andere quiltsters zoals hier!
Leuk om te horen wat anderen misschien gedaan zouden hebben,
altijd je oren open houden voor goeie ideetjes.

En aan diezelfde tafel werd een super idee geboren, in no time waren de afspraken gemaakt!
Nu LZ'tje nog informeren over het idee waar ze zomaar in mee genomen
werd. Arme ziel weet nog van niks.
En ik weet dat wanneer ze dit leest super nieuwsgierig is!!
Ha ha

Wat ook leuk is wanneer je 'hangt' zijn de mensen die naar je quilt kijken!

Zeg nu eerlijk dit is toch prachtig!
Nog even en "Hollands Glorie" gaat naar zoonlief en zijn liefde,
mag die daar op het (logeer)bed.

Maar er was meer in Deventer, echt heel veel meer! Prachtige quilts hebben we gezien, van modern, tot textiele vormgeving, tot traditionele quilts.

De Dear Jane van  Marian en dat is niet de enige

Jane die "hangen" mag. Ook deze Jane is echt heel erg mooi.
Dezelfde quilt maar zo verschillend. 

En dan deze gelukkige moeder, Rita Visscher (bestuurslid van het Gilde)
 Ga niet denken dat haar dochters mee zijn 'om moe een plezier te doen". Nee ze zijn mee omdat ze
ZELF OOK QUILTEN!!!
Hoe leuk is dat! En de dochter midden in beeld, Nina, heeft een eigen ontwerpbureau in Sneek.
klikker de klik er maar eens naar toe.

En voordat je het dan weet is het alweer 4 uur, en gaan we zeker voldaan terug naar huis.
De vullingen voor de quilts zijn gekocht,
hebben we quiltvriendinnen ontmoet,
samen geluncht,
bijgekletst,
ideeën uitgewisseld,
gaan we elkaar weer zien!


Daag Deventer!

En ben je nog niet geweest, weet je niet zeker of je wel gaan zult??????
GAAN,
DOEN!

Fijne week allemaal,

Doeg,

Juud

en wens ik alle St Marie Aux Mines gangers een hele leuke, fijne, gezellige, week in St Marie toe!


18 opmerkingen:

Yvonne zei

Prachtige quilts, vooral Hollands Glorie vind ik helemaal geweldig! Ziet eruit als een superdag!

Rennie zei

Heerlijk blog thanks dat we mogen meegenieten. Volgens mij versta jij ook de kunst om van je leven zelf een prachtig GVtje feestje te maken. Leuk nieuwe initiatieven en ..... Was het dan toch stilte voor die warme storm?

Supergoof zei

Een heerlijk dagje was het gisteren met lieve vriendinnetjes en als slagroom op de taart de PRACHTIGE & VROLIJKE quilt van Ineke!
En die plannetjes die zijn zo gaaf,... en zo'n leuk vooruitzicht,....
;o)))))))))))))

Berna zei

Helaas, dit jaar even niet maar ik heb de quilt met eigen ogen kunnen bewonderen en Ien, hij is prachtig!!! Complimenten en leuk dat de quilt zoveel aandacht krijgt nu.

Inge zei

Ik heb deze quilt ook enorm staan bewonderen. Hij is echt prachtig.
Heerlijk hè, zo'n dagje Deventer met als kers op de taart die leuke ontmoetingen. Het verhaal is erg herkenbaar. Zusje en ik hadden ongeveer dezelfde ervaring.
Niet alleen LZ'tje, maar ook ik ben best nieuwsgierig naar wat jullie bekokstoofd hebben LOL

Guusje, zei

Wat een mooie quilt is dit en de Dear Janes mogen er ook wezen, helaas kan ik dit jaar niet en ik vind het zo jammer en nu nog meer.......

Margreet zei

Hee, wat leuk ! Deze quilt heb ik ook op mijn blogje gezet, omdat ik hem zo mooi vind !

Monica zei

Wow, Ineke, wat leuk om hier nu tóch jouw mooie Hollands Glorie te kunnen zien. Ik heb hier een beetje het dubbele gevoel, ik geniet hier, maar ben wel een beetje jaloers niet naar deze prachtige tentoonstelling te kunnen gaan. Judith, leuk dat je dit hebt laten zien

sylvia zei

zit er voor mij even niet in dit jaar, maar geniet via alle blogs mee!!
wat een bjoetie van een quilt, en wat hebben jullie bekokstoofd???? Lezen we vast nog wel, groetjes, Syl

Ageeth Dorsman zei

Heb dit jaar helaas geen tijd (het is
ook zo ver...), maar zo kon ik toch
even meegenieten, heerlijk! Wat een
prachtige quilts. De "Hollands Glorie"
is een plaatje, en natuurlijk de beide
Janes ook. Ben benieuwd naar jullie
nieuwe plan...
Groetjes van Ageeth

Ineke M zei

Juud, zit hier helemaal blij achter mijn bureau de reacties te lezen
tja die plannen, die zijn echt heel leuk, maar ik laat het aan de gastvrouw over om ze wereldkundig te maken, vind je ook niet Ingrid?
allemaal bedankt voor de complimenten !
groet Ineke

Ellen zei

Helaas gaat het ook voor mij niet lukken dit jaar maar zo heerlijk heb ik hier kunnen genieten van al het moois enne ben eigenlijk ook heel benieuwd naar jullie plannetjes hoor ;-)
Fijne dag,
Gr,Ellen

Lida zei

Wow wat een glorieuze quilt is dat geworden, daar mag zij zeker trots op zijn!Je hebt duidelijk genoten, nu jij mag nagenieten en ik ga morgen genieten! Groetjes
Lida

Annie Kingma zei

Prachtige Quilts
Groetnis Annie

Rita zei

Was hartstikke leuk gister en het plannetje ook vreselijk leuk. gr. Rita

L ztje zei

Ik vind het ook een heel leuk plannetje ;-)))

Supergoof zei

Ien & LZ'tje, jullie hebben alletwee gelijk,...
;o)

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke foto's van zoveel moois,... Ik houd er zo van,..