woensdag 12 september 2012

Dear Jane Bee?

We hadden ooit het idee om met een groep
Dear Jane'rs een bee te hebben.
Maar het komt er maar niet echt van.
We zijn te druk,
lopen agenda's in no-time vol en moeten er keuzes gemaakt worden.
En en zo kon het gebeuren dat we afgelopen zaterdag slechts
met ons drieën in de achtertuin van Berna en Jan zaten.


Waar wij zeker niet de enige waren die het druk hadden! 

Natuurlijk is er altijd wel weer wat te "showen" en te "tellen"
Hier een mooie wit op wit van Pauline. Niet al te groot, maar
wel vol met prachtig quilt werk.

De George is verder gegroeid, zijn de 'te witte lapjes' in de thee geweest
en passen nu mooi in het geheel.

Berna is druk bezig met haar SBS. Dit schattige dresden plate-je is de laatste weken onder handen
geweest. Het wilde maar niet vlotten,
ze heeft er met recht op zitten zwoegen,
maar zaterdag was het eindelijk zo ver!!

Pfft......

Ach en dat dit schaap! Houd trouw de schaar van Pauline vast,
het is een snoepje! Als iemand er ooit een ziet ergens op het WWW laat het mij dan
weten, deze is gewoon te leuk! 


En bij mij mocht Jane weer uit de doos! Heerlijk vond ze het, zo lekker dat ze wel gelijk
begon te lonken....
en gaf ik daar natuurlijk gelijk aan toe!
Wie kan haar ook weerstaan?
En dus werden er niet een,
niet twee, maar zoals je kunt zien DRIE blokjes gemaakt.
Nog 13 blokjes te gaan en dan zijn alle 169 blokjes een feit!

Berna en Pauline, het was super gezellig afgelopen zaterdag.
We gaan elkaar binnenkort weer zien, leuk hoor.

En de Dear Jane Bee?
Dat komt heus goed, alleen minder vaak!

Fijne week allemaal,

enne vergeet de stembus niet vandaag!

Juud


21 opmerkingen:

Annelies zei

Mooie blokjes ! Sjaan heeft in ieder geval jouw aandacht !

KijkDaarIs zei

zo gaat het mij net zo..zoveel plannetjes.maar veel te druk met allerlei andere dingen..en werken..
gelukkig schiet de keuken nu op en kan bijna ingericht...
Sjaan lonkt van een afstandje...
Fijne dag
p.s wat een mooie werkjes weer...;0)

sylvia zei

Nee, hoor, we vergeten de stembus vandaag niet: veuls te belangrijk!!
Eerst ga ik bee-en met DD!!!
Wat hebben jullie een leuke dag gehad zaterdag en 't was ook nog lekker weer, heb nog aan jullie gedacht!!
Weet je nog?? Ik zou ook een keer van de partij zijn.....is goed gelukt dit jaar: not dus.......:(
Succes met de laatste loodjes van Sjaan, heb je twee blokkenquilts in één jaar af......zo hey!!!!
groetjes, Sylvia

Rennie zei

Ik zal als een goede herder uitzien naar je schaapje en wat zijn jullie met mooie quilts bezig. Genieten. Hier is het ook vaak hoog standje timemanagement. Er zijn zoveel leuke dingen gaande, dat er keuzes gemaakt moeten worden. Vandaag eerst maar kiezen. Wie zou mijn stem krijgen? Het is in ieder geval geen keuze tussen rechts of links. Dat staat vast!

carina zei

Beetje herkenbaar. Zo moet ik wat rustiger doen maar dat lukt ook niet zo best. Keuzes maken zeggen ze dan enfin je blokjes helemaal leuk. George zit ik te bestuderen blijft een bewerkelijk geval. En dat schaapje ja een droppie.
Groetjes carina

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige projecten laat je zien,...
Hier ligt de DJ altijd weer stil,.. teveel te doen,..
;O)

Elisabeth zei

Toch weer drie erbij....de eind streep komt dichterbij, je maakt in mijn ogen heel veel mooie dingen en dan lijkt het soms niet op te schieten...Groetjes Elisabeth

quiltsathome zei

Hoi Judith,

Ja te weinig tijd en te veel andere dingen te doen: heel herkenbaar !!
Dan maar in de weinige tijd toch iets quilterigs doen !
Jij hebt toch wel al veel gemaakt hoor. En nu lekker met de Dear Jane goed opgeschoten !
Groetjes, Patricia

Terray zei

Wat goed zeg!! Mooie blokjes van je DJ en toch nog 3 blokjes gemaakt.

Ik ben vorige jaar spontaan begonnen met DJ, maar na 2 blokjes nog niet verder gekomen :-( Dus bij jou gaat dat zeker goed komen

Groetjes
Tertia

Yvonne zei

Leuk dat de DJ Bee je toch weer de spririt geeft om je DJ quilt weer op te pakken na je quiltdipje. Volgens mij gaat het nu helemaal goed komen met die laatste 13 blokjes. De laatste loodjes......je weet het hè?

Ageeth Dorsman zei

Och, die arme Jane ligt bij mij stil
in een doosje, maar als ik jouw mooie
blokjes weer zie, denk ik, dat ze er
toch maar weer eens uit moet komen.
Maar al die keuzes, die je moet maken:
welk project eerst, en daarna, en daarna, enne... op wie moet ik stemmen
(heb dat inmiddels gedaan, dus volgende project!) Leuke, inspirerende
blogpost, en wat een dot van een
schaapje! Groetjes van Ageeth

quilting Jeannet zei

Drie blokjes is al weer een hele prestatie met van die kleine stukjes.Mooi ook dat wit op wit quilten.

Lida zei

Gewoon bezig blijven dan komt hij echt een keer af! Maar mooie blokken, schattig schaap en lieve medequiltsters, mens wat wil je nog meer! Genieten! Groetjes
Lida

Ellen zei

Wat goed nog 13 blokjes, goed bezig hoor.
Dat schaapje is inderdaad een droppie, jammer ook ik heb deze nog nooit gezien, zou het ook wel willen weten.
Ik ben wezen stemmen hoor;-)
Groetjes, Ellen

Guusje, zei

Wat een mooie blokjes voor jouw sjaantje her Sbs blok is ook erg mooi net als de quilt en de king george in wording. Gezellig hoor zo samen bezig te zijn.

Floor zei

Nee... de stembus niet vergeten.
Gezellig zo met drie quilters bijelkaar. Leuke dingen zien en vertellen.
Dat schaapje is echt een schatje.
Misschien bestaat er wel een patroon, maar waar?
Groetjes,
Floor

Annie Kingma zei

Mooi je gemaakte blokjes, en de andere werken waren ook heel mooi, vooral het quilt wit op wit, zo prachtig de steekjes gelijk, dat lukt mij niet zo goed.
Groetnis Annie

Nardy zei

Goed zeg, weer drie prachtige blokjes erbij! Groetjes Nardy

Carin zei

Wat een prachtige blokjes weer en dat schaapje ... volgens mij is dat goed na te maken :-)

jolanda zei

Wat wordt die George mooi zeg!!! Prachtige kleuren vind ik. En dat schaapje is inderdaad heel erg schattig... dat beestje hoeft toch zeker die hele grote schaar niet vast te houden?? :-)

Anja zei

Wat een mooie blokjes, vooral die met de rode bloemetje vind ik prachtig! Succes met de laatste blokjes, even doorzetten...