woensdag 28 maart 2012

Bezoek aan tafel

Nu eens niet op maandag, maar op dinsdagavond de wekelijkse bee met Berna.
En vanavond waren we niet met ons tweeën!
Er werd gisteren al druk over geblogd bij haar en haar, de een had er toch wel wat buikpijn van en de ander was wat weemoedig want stel je eens voor dat je de creatieve-brein bent achter deze schat en je haar vervolgens weg moet  mag geven!
Ze is enig! En werkelijk alles is even leuk! Het neusje, met was opgebouwd, mooi genaaid, geen draadje zit er scheef! De lintjes in haar haren...... En dan het jurkje, mooi gebreid zoals de Oma van Else het haar geleerd heeft. Of zo iets dan he. Ze hadden het over naald 2 1/2? Ajour? op twee pennen?
Beats me, het is gewoon MOOI.
Madame Emma-Sofie kwam niet slechts met een jurkje aan kakken, nee ze had een reserve outfit bij haar. Voor wanneer de jurk naar de stomerij moet!
Kijk die Else-Beren-Moeder laat niets aan het toeval over.
Ook kwam Emma-Sofie met een geboorte-akte!
Oh ik hoop zo dat Berna die aan jullie laat zien,
ook te leuk!!
En als Berna dan toch gaat showen hoop ik ook dat ze het labeltje laat zien waarmee Emma-Sofie voor eeuwig Emma-Sofie zal heten.

Nadat het groen (jaloers he) rond mijn neus wat aan het weg trekken was en niet langer alle aandacht vol oh's en ah's op Emma-Sofie gericht waren kwamen de mappen op tafel.
Kopje koffie, koekje, en dan begint het getetter of gaat het gewoon door?
Waarschijnlijk het laatste.

Berna is druk bezig om de sashings aan haar SBS te zetten,
ze gaat als een trein.
Eigenlijk gaat het zo snel dat ze voor haar bee bij Laura a.s. vrijdag 'op zoek mag' voor een nieuw blok!

Else is bezig met haar King George 

En ben ik druk met blok twee van de Sjaques/Jules 
Kijk mapje nummer drie, daar kwam Else vanavond mee aan!
Grappig hoe er ineens mappen gemaakt worden.
Erg leuk voor Jantine die deze map ontworpen heeft! En waarvan het patroon hier te koop is.

Vanochtend was de elektricien er en is er licht in de duisternis. Op een dimmer zodat we niet altijd in 'daglicht' hoeven te zitten.
Vandaag is ook het plafond gewit en vandaag mag ik aan de slag, wat nu natuurlijk helemaal niet vervelend is. De finish is in zicht. Wat ook veranderd is ten opzichte van de vorige foto's is dat de vloer geïsoleerd is.

Dan is 'Home' toch wel erg toepasselijk om aan te werken vind je ook niet?

Een prima dinsdagavond, niets op aan te merken,
Meiden bedankt voor de gezelligheid,
en dan nu mijn schilders outfit aan!

Fijne dag,

Juud



21 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Prachtige mappen, zal ik dan toch ook nog aan de map moeten....patroon ligt weer veilig in de lade na jullie "gezwoeg", en wat een schattig beertje!

Vlijtige Handjes zei

Je kamer wordt super! Oh het is zo heerlijk. De map lijkt me erg handig. Ik ga eens kijken naar het formaat. Veel plezier met schilderen want dat is geen straf.
Groetjes Anita

Else zei

Hey Juud "lente schilder", het was zeker heel erg gezellig! Je krijg een mooie kamer en tzt je eigen beer (lol) Fijne dag, knuffel Else

Willy zei

Leuk verslag van jullie bee. Ziet er gezellig uit. Je kamer ziet er al goed uit. Veel plezier met inrichten.
Groetjes,

Janet zei

Wauw je quiltatelier wordt een paleisje hoor, vel plezier met de afwerking en daarna vele uurtjes quiltplezier!!
groetjes janet

Lida zei

Dus geen steekjes maar streekjes voor jou vandaag! Maar wat zal je straks een prachtige kamer hebben! Ik vind hem er nu al zo gaaf uitzien! Heerlijk ruim! En het was dus dubbel gezellig met zijn viertjes! Ja dat kleine dametje is denk ik wel een wens van heel veel bloglezeressen, ze is dan ook beeldschoon, dus meis je bent niet de enige groene hoor! Groetjes
Lida

Guusje, zei

Wat is ze lief geworden en ze heeft een heel goed huis gekregen bij Berna. Wat hebben jullie hard gewerkt, het ziet er weer erg gezellig uit. Schildersze vandaag.

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijkheid!!! Ik zag net ook al ergens een prachtige foto van Berna met haar meisje,..

petra zei

Wat hebben jullie het gezellig gehad zo te lezen en te zien.
En die mappen vind ik helemaal geweldig.

Fijne dag, Petra

Martine zei

Wat ligt er veel moois op tafel. Allemaal mijn kleurtjes.
En Beer is om te zoenen. Ik zie ook groen hoor.

sylvia zei

jah, dat viel meteen op: maar liefst drie prachtige mappen op tafel: superleuk!!
tja en over Beer: wat moet je er nog van zeggen, he?! Tis een skeetje!!!
Succes met inrichten van je hobbykamer, al een feestje op zich!!!
groetjes, Syl

Ineke zei

Wat prachtig, die mappen zeg! En je hobby kamer wordt in een woord geweldig!!! Succes met inrichten.

Annelies zei

Het ziet er erg gezellig uit.
Is Sjaques een bijnaam, mijn broer Jacques zou het niet leuk vinden zijn naam zo te zien ?!

Supergoof zei

Kan me dat groene snoetje goed voorstellen vanwege het beremeisje,...
Ik zie ook een beetje groen, vanwege je quiltatelier!!!!!!!!!

carina zei

De overdravht heeft plats gevonden hmmm kan me voorstellen dat je een tikkie jaloers was. Je quilt home wordt schitterend mooie lampen met gezellig een dimmer! Nou klus ze en groet carina

katrien zei

Wat een gezellige bee.
En Berna héél blij met haar nieuwe bewoonster.

Rennie zei

Emma, je quiltkamer, leuke Bee, mooie pronkstukjes, allemaal even leuk om naar te kijken en om over te lezen. Tot gauw!

Floor zei

Een hele gezellige dag zo te lezen en weer bezig met mooie dingen.
Dat beertje is een schatje, zou leuk staan in jouw nieuwe kamer...
Ben je al lekker bezig met schilderen?
We zien t.z.t. het resultaat wel.
Groetjes,
Floor

Berna zei

Het was heel gezellig en ik ben heel blij met emma. Wat moet ik er nou nog over schrijven?
Ben benieuwd naar je schilderwerk maar dat zie ik vast snel.

Elisabeth zei

Ohh..Judith wat gezellig allemaal, en een prachtig tweede blok...mooi hoor!! Groetjes Elisabeth(aan jullie blokje word gewerkt!!

Miranda zei

Wat een weelde hier...mooie plaatjes,lieve vriendinnetjes en een nieuw onderkomen voor je quiltspulletjes! Het lijkt me trouwens een leuke quilt die je aan het maken ben. Heb al eens 2x een afgemaakt exemplaar mogen bewonderen....daag