maandag 31 oktober 2011

Scandinavian Xmas with a twist!

Zoals zovele van ons begon ook ik vorig jaar aan de Scandinavian Xmas.
Erg leuk, borduren, appliceren, wat patchen
allemaal in een patroon.
Maar ja, dan zit je met zo'n lapje.
Wat moet je ermee.
Bij LZ'je wordt alles opgehangen,
wat overigens erg leuk staat, maar mijn DH houdt niet van die kleedjes aan de muur.....
Da's toch ook wat.
Ineke bracht de uitkomst
"Ik ga hem groter maken"
Goh heel eenvoudig eigenlijk, waarom bedenk ik mij dat niet.
Zelfs met de gegeven informatie doe ik niets, helemaal niets!
Totdat ik bij Ien haar Xmas zie!
Ohh prachtig,
Maar weer gebeurd er niets, totdat ik haar dan uiteindelijk vraag of ze erg zou vinden
wanneer ik ook mijn lap ga vergroten.
"Nee hoor" klinkt het enthousiast en krijg ik in hetzelfde enthousiasme haar
'resten' mee naar huis.
En dus zit ik heel wat avonden achter de machien, maar machien en ik zijn niet
echt super vriendjes. Op een of andere manier word ik er altijd zo
'gehaast'van. Maar ja al die blokjes met de hand aan elkaar,
en zoveel....
Nee dan toch maar met het machientje.

Reepies snijden, nog meer reepies, en vooruit ik doe er nog een paar.
Zoef zoef gaat de machien. Tot zaterdagavond 1/2 11, toen was ik het zat.
Maar zondagochtend met dat extra uurtje....
Als een trein ging het, en ineens............
Zijn de stoffen op sorry ien geen restjes meer over, een heel klein ienie minie beetje
en natuurlijk gaat dat terug naar jouw kast!!
DH is helemaal verbaasd, "je bent wel met 10 projecten bezig" en een
"waar moet dat allemaal heen"
waarop ik hem fijntjes vertelde dat het maken oh zo leuk is,
daar heeft hij dan gelukkig weer wel beeld bij.
Komt vast goed met die quilts!!

Leuk geworden he! Ik ben er echt heel erg blij mee.

mooie blokjes die het geheel leuk inkaderen. En terwijl ik foto's maak, bedenkt
Sjaak zich geen een moment!

Lekker kleedje, als je niet weet wat je er moet....
Mag zo bij mij in de mand!!

Prettige maandag!

Juud

18 opmerkingen:

Lida zei

Sjaak heeft een goede smaak, dat is duidelijk en die extra blokken erom heen staan geweldig, nu snel dubbelen en doorpitten en je hebt een heerlijke gezellige quilt om onder weg te kruipen! Groetjes
Lida

Wieke van Keulen zei

Wat een prachtige quilt is het geworden. Enig met die extra rand. Een super idee. Leuke stofjes, trouwens. Wat is jouw "atelier" trouwens keurig.

Anoniem zei

tjonge jonge..wat ga je toch snel..wordt wel leuk zo..en sjaak ..die heeft helemaal gelijk ..lekker op een quiltje...gelijk in pikken;0))
Jij ook een fijne dag..

Gerda zei

ehhh dat was ik...*Ü*...

Berna zei

Wat leuk! Wil ik zien vanavond!

Helen zei

Moest wel een beetje lachen toen ik deze post gelezen had. Hij ziet er overigens prachtig uit. Als je geen plek weet te vinden mag hij ook hier tijdens de kerst op de bank liggen!! Volgens mij kan ik het meer waarderen dan Sjaak (lol). Veel plezier vanavond met je andere projecten. Ik ben mijn koffer aan het inpakken.

Supergoof zei

Hoi Juud,k wat is je quilt GEWELDIG!!!!
Ik ben er weg van,...
:o)

Phebe and Jane zei

Wat leuk, wat leuk. Ik vind hem zo groot, nog veel mooier dan het origineel. Wat maak je toch mooie dingen. Enne.... deze mag met de kerst toch wel aan een muurtje hangen?
Groetjes,
Marian

Willy zei

Ik vind die blokken eromheen heel erg mooi staan.
Groetjes

Anoniem zei

Toch nog snel gedaan Juud
Mooi geworden enne jammer dat er geen restjes meer over zijn....of niet! Zie je donderdag Ien

jolanda zei

Wauw, dát ziet er mooi uit zeg!! Die blokjes passen er hartstikke goed bij!
Met de kerst heb jij hem liggen denk ik. Bij mij gaat het volgend jaar worden voor ik Scandinavian Christmas af heb, want dit jaar ga ik niet meer redden hoor.
Wat heb jij trouwens een lekker plekje voor je lapjes e.d.
groetjes, Jolanda

Guusje, zei

Wat is ie mooi geworden zo, zo slim om hem te vergroten. Hij is prachtig.

Rennie zei

Wat een prachtige quilt. Zoiets gequilt te hebben, dat is toch een grote rijkdom.

Floor zei

Sjaak heeft gelijk, alleen moet hij wachten totdat de quilt gequilt is, dan is hij lekker zacht en warm.
Maar hij is heel erg mooi geworden zo met de grote rand er omheen.
Dat gaat super snel zeg met de naaimachine.
Gek, dat heb ik dus ook. Word altijd heel gehaast en gestrest van naaien op de naaimachine, terwijl dat toch sneller gaat.
Misschien juist daarom.
Met de hand had dit vele malen langer geduurd, maar wel rustiger.
Nou geniet van deze mooie top.
Groetjes,
Floor

Millie en Miles zei

wouw wat een prachtige scandinavian christmas is het geworden !!!! Heel erg leuk !!!! ben net pas bij mijn eerste blok..... nog eventjes doorwerken voordat hij zover is als die van jou...

marian zei

Wat is deze mooi geworden. Zo echt kerst. Ik heb het complete patroon liggen met stof. Nu de applicatiecursus goed afmaken en ik kan ermee aan de slag.
Fijne dag.
Groet Marian

Anoniem zei

Hij is prachtig...ik weet anders nog wel een adresje hoor waar de quilts deco kunnen zijn.X Yves

Anoniem zei

hé judith
hij is leuk geworden
succes met het quilten
groetjes hella