zondag 16 oktober 2011

Aan de keukentafel

Vrijdagmiddag belde ik Berna met de vraag of ze al plannen had voor de zaterdagmiddag. Die had ze niet! Gelukkig maar, en dus spreken we af om samen wat te quilten.
Alweer lekker op de fiets en wat een leuke 2 1/2 kilometer dat zijn. Kijk maar.
Kijk toch eens hoe mooi dit is! heerlijk fris weer, een zonnetje en prachtige kleuren. Het quilten begint al goed.

Na een paar keer de trappers te hebben rond getrapt fiets ik door het Hoevelakense bos.

Langs Huize Hoevelaken.

Iets verder op is een veld waar de koeien nog lekker staan te grazen.

Achter Huize Hoevelaken is een prachtige vijver met een schitterende fontein. Menig bruidspaar gaat hier foto's maken en het makkelijk te zien waarom dat is. Het is een prachtig bos dat Hoevelaken op een mooie manier van Amersfoort scheidt.

Het is zo'n kort stukje dat ik Berna in een noodtreinvaart voorbij fiets! Berna moest er wel om lachen en gelukkig had ik het snel genoeg in de gaten!

Aan tafel staan lekkere koeken, chocolade en fruit. Moeilijke keuze, maar uiteindelijk hebben we dan, dieet of geen dieet, voor de chocola gekozen.........
 (wat anders)

Berna is druk bezig met haar SBS, echt heel erg druk... Het ene blokje na het andere komt uit haar handen.

Berna's mooie puntjes! Keurig Berna!!
We quilten niet alleen, maar praten ook veel. Over de zaken die ons bezig houden, ik pink zelfs een traantje wanneer mijn moeder ter sprake komt. Al met al een bijzondere, waardevolle middag.


Terug weer lekker door het bos, thuis is frans druk bezig met zijn blogprobleem,
 wordt er lekker gegeten, kijken we naar die gekke Wendy van Dijk en zit ik heerlijk achter een quiltstandaard wat draadjes weg te quilten!

Prettige zondag,

Juud


10 opmerkingen:

Berna zei

Juud het was een heerlijke middag! Dank dat je me zo in vertrouwen hebt genomen. Het begin van een waardevolle vriendschap!?
Fijne zondag!

Guusje, zei

Wat een mooie fietstocht maak je om bij Berna te komen. Dat het een heerlijke middag was kan ik me goed voorstellen. En de quiltstandaard hij lijkt me geweldig.

Lida zei

Wat een geweldige fietsroute heb je genomen en ja bij Berna zal het heel gezellig zijn geweest en samen dan wat kwebbelen en steekjes zetten maakt het een heerlijke middag en wat is het dan ook heerlijk als je je hart mag uitstorten! Nu vandaag nog zulk mooi weer, dus geniet er maar weer van, groetjes
Lida

Willy zei

Gezellige middag en wat een leuk fotoverslag van de mooie route naar Berna.
Fijne zondag

Helen zei

De rit ziet er gezellig uit. Prachtig die herfst sfeer. Daarna verwend met een middagje quilten. Jij hebt een leuke zaterdag achter de rug. Maar, waar ben jij mee bezig geweest?

Phebe and Jane zei

Dat klinkt als een heerlijke middag.
Groeten,
Marian

Floor zei

Wat gezellig dat jullie zo samen hebben zitten werken!
En een mooi fietstochtje met dit prachtige weer is ook heerlijk.
Mooie quiltstandaard heb je gekocht, ben benieuwd of dat nou goed bevalt.
Groetjes,
Floor

christine zei

heerlijk een zo,n dagje samen met een vriedin ik geniet er ook altijd zo van .


christine

Anoniem zei

Wat wonen we toch mooi kus Yves

jolanda zei

hoi Juud, wat een leuk blog heb je... ik kende het helemaal niet! Maar de link bij Berna heb ik snel even aangeklikt natuurlijk hahaha.
Gezellig zo'n middagje samen quilten zeg! Woonde ik ook maar in de buurt dan was ik ook even komen aanwaaien. ;-)
Je bent ook met Scandinavian Christmas bezig zag ik net. Ik ook, maar ik ga niet zo hard dus ik ga het niet redden deze kerst denk ik.
De PoP vind ik ook zo'n geweldige quilt en de quilt die je van je moeder gehad hebt ziet er ook al zo mooi uit!
Ik kom nog eens vaker bij je kijken hoor!
groetjes, Jolanda