zaterdag 30 april 2011

Rommel blogje

We beginnen niet leuk op het platteland, gezellig achter een buggy aan, maar dood ordinair bij de K Mart. Een super grote Hema goes Vroom en Drees, een mengelmoes van beide winkels. Maar waarom een K Mart?? That's the question....

 Deze vier hebben allemaal een extra koffer nodig, want al die leuke lapjes moeten natuurlijk ook nog mee naar huis. Een oplettende lezer weet dat we met ons 5-en zijn, dus waarom dan maar vier koffers en geen  vijf? Goeie vraag.
 
Kijk ik ga mijn stoffen gewoon dragen! stop wat lappen in mijn boezem, een goedkopere manier en minder pijnlijke voor een tijdelijke borstvergroting, hang wat lappen koket uit mijn shirtje, zet een mandje op mijn hoofd waar ik zeg maar speels wat lapjes uit laat hangen. Om het geheel af te maken heb ik er nog wat zilverpotloden bij gestoken, het frivole aspect van deze creatie.
 Zeg toch zelf we hebben vandaag allemaal Eugenie en Beatrice (dochters van Andrew en Fergie) gezien toen William en Kate trouwden vandaag en die hoedjes !!! Nee dan kan dit prima.
Hoewel ik wel zachtjes iets in de trent van 'dwangbuis' hoorde fluisteren, of verbeeld ik mij dat? Zou ik de QuiltPox hebben?
Ineke zat vanochtend al om 05.00 uur voor de buis. Karin en ik hebben ons om 06.00 uur erbij gevoegd. Marian een uurtje later en Mea was net optijd voor dat super snelle knipper niet met je ogen want dan is het voorbij zoentje.


Ook hier koetsjes in de straten, met gewone of "plain" hoedjes, zeker geen fancy pancy juwelry
 
Of wat vinden jullie van deze Amish Kate and William, een struikje uit het tuincentrum, en lekker tegen elkaar aan onder een dekentje want het was koud vandaag!! Het is ook maar waar je geboren wordt, het leven hangt van toeval aan elkaar.
 En dan alle regen en alle tornado's. Wij hebben echt wel tegen elkaar gemopperd hoor, maar gisteren zijn er ook bij ons in de omgeving heel wat tornado's geweest, zijn mensen evacueerd. Dus we mogen heel niet mopperen.
En deze dame al helemaal niet. Het stofje was te mooi, en een meter, wat heb je nu aan een meter?? Nee, moet je de kwaliteit zien, dit kun je niet laten liggen en dus werd er geen meter gekocht en ook geen twee, ook geen drie, nee GEWOON de HELE ROL !!! Onze Ien heeft geen regen gezien hoor !!

 
Daar staken mijn vier lapjes schril tegen af !! ga niet denken dat ik er slecht van af gekomen ben hoor. ik kocht 10 yard ongebleekt katoen voor de Dear Jane, en stof voor de achter lap. Er is nog geen blokje uit mijn handen gekomen, maar de stoffen die zijn er . Nu alleen nog beginnen !!


Vanavond bij thuiskomst in The Coopers Inn, Lititz, Pennsylvania werden we verrast door Audrey met deze stofjes. Het zijn feedsacks uit de 30-er jaren. Ze wist niet goed wat ze er mee moest en dacht dat het bij ons wel goed terecht zou komen!! Karin heeft in gedachten er al een Dresdenplate van gemaakt, Ineke maakt er een label van voor de rose quilt die we in Bedford hebben gezien, Mea gaat hem verwerken in de quilt die we in the Barn Inn hebben gezien en ik ga de stofjes opmaken in mijn varia-hex die ik in jaren 30 stoffen aan het maken ben. Marian geniet lekker van deze verrassing.

Koffers al gepakt?? Wel nee, in deze tassen zitten de 'lapjes' die wij in 2 weken tijd gekocht hebben. Wanneer ik thuis ben zal ik een foto van maken van mijn buit.

Tot in Nederland en prettige Koninginne-dag allemaal

2 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Wouw dat staat je goed. Nieuwe mode?

Floor zei

Jeetje, wat een koffers vol lapjes! Moest zeker een hoop bij betalen in het vliegtuig.
Nu maar druk aan het knippen en naaien, want ik ga natuurlijk steeds op je weblog kijken of je al iets leuks hebt gemaakt om te laten zien.
Als het goed is ben je nu weer thuis. Eerst even de jetlag verwerken en dan alles uitpakken.
Ben heel benieuwd.
Groetjes,
Floor